ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶ اعدام مخفی ديگر در زندان وکيل‌آباد مشهد

<p>کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران به نقل از &laquo;منابع موثق&raquo; خبر داد که طی روزهای دوم و سوم خردادماه جاری ۱۶ نفر در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد به شکل پنهانی اعدام شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p><br /> بر اساس اين گزارش، روز دوم خرداد ۱۲ زندانی که جرم همه آن&zwnj;ها حمل و نگهداری مواد مخدر بود اعدام شده&zwnj;اند و اعدام چهار زندانی ديگر نيز سوم خرداد&zwnj;ماه اجرا شده است.</p> <p><br /> سه خواهر در ميان اين چهار زندانی اخير به جرم مربوط به مواد مخدر و زندانی چهارم به اتهام تجاوز اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين در حالی است که کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران، چهارم خرداد&zwnj;ماه سال جاری اعلام کرد در دو ماه و نيم گذشته، ۷۰ نفر در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد (زندان مرکزی) اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> بنا به اين گزارش اين اعدام&zwnj;&zwnj;ها در نيمه دوم اسفند ۱۳۸۹ و فروردين و ارديبهشت ۱۳۹۰ و به&zwnj;طور &laquo;پنهانی و دسته&zwnj;جمعی&raquo; انجام شده است. اتهام اعدام&zwnj;شدگان &laquo;خريد و فروش مواد مخدر&raquo; بوده است.</p> <p><br /> کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران اطلاعات تازه&zwnj;ای از اعدام&zwnj;های فروردين و ارديبهشت&zwnj;ماه سال جاری در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد به&zwnj;دست آورده است.</p> <blockquote> <p><br /> اعدام&zwnj;های فروردين و ارديبهشت و همچنين دوم و سوم خرداد در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد بدون حضور و اطلاع خانواده و وکلای اعدام&zwnj;شدگان اجرا شده است</p> </blockquote> <p>بر اين اساس در تاريخ ۱۷ فروردين در اين زندان ۱۰ زندانی به&zwnj;شکل مخفيانه و گروهی اعدام شده&zwnj;اند. همچنين در تاريخ ۲۴ فروردين نيز ۱۲ زندانی ديگر در اين زندان به همين شيوه اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> در ارديبهشت&zwnj;ماه نيز دست&zwnj;کم يک نوبت اعدام دسته&zwnj;جمعی اجرا شده است. منابع محلی از اعدام ۱۰ زندانی ديگر در تاريخ ۲۶ ارديبهشت در اين زندان خبر داده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اعدام&zwnj;های فروردين و ارديبهشت و همچنين دوم و سوم خرداد بدون حضور و اطلاع خانواده و وکلای اعدام&zwnj;شدگان اجرا شده است.</p> <p><br /> افزون بر اين در طول سال گذشته بارها خبر اعدام&zwnj;های گسترده دسته&zwnj;جمعی و پنهانی در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد منتشر شد اما مقامات قضائی ايران تا کنون هيچ واکنشی در اين&zwnj;باره نشان نداده&zwnj;اند و خبرگزاری&zwnj;های رسمی ايران از آن ننوشته&zwnj;اند.</p> <p><br /> افزايش بی&zwnj;سابقه&zwnj; موج اعدام&zwnj;ها در ايران در سال ۱۳۸۹ واکنش&zwnj;های بين&zwnj;المللی را نيز به دنبال داشته است.</p> <p><br /> بان کی&zwnj;مون، دبير کل سازمان ملل متحد اسفند ۱۳۸۹ طی گزارشی از &laquo;نگرانی&zwnj;های بين&zwnj;المللی&raquo; نسبت به شرايط زندانيان در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد خبر داد.</p> <p><br /> سازمان عفو بين&zwnj;الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرد ايران پس از چين، بيش&zwnj;ترين اعدام&zwnj;های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.</p> <p><br /> عفو بين&zwnj;الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته&zwnj;اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می&zwnj;شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور&zwnj;ها است.<br /> &nbsp;</p>

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به نقل از «منابع موثق» خبر داد که طی روزهای دوم و سوم خردادماه جاری ۱۶ نفر در زندان وکيل‌آباد مشهد به شکل پنهانی اعدام شده‌اند.

بر اساس اين گزارش، روز دوم خرداد ۱۲ زندانی که جرم همه آن‌ها حمل و نگهداری مواد مخدر بود اعدام شده‌اند و اعدام چهار زندانی ديگر نيز سوم خرداد‌ماه اجرا شده است.

سه خواهر در ميان اين چهار زندانی اخير به جرم مربوط به مواد مخدر و زندانی چهارم به اتهام تجاوز اعدام شده‌اند.

اين در حالی است که کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، چهارم خرداد‌ماه سال جاری اعلام کرد در دو ماه و نيم گذشته، ۷۰ نفر در زندان وکيل‌آباد مشهد (زندان مرکزی) اعدام شده‌اند.

بنا به اين گزارش اين اعدام‌‌ها در نيمه دوم اسفند ۱۳۸۹ و فروردين و ارديبهشت ۱۳۹۰ و به‌طور «پنهانی و دسته‌جمعی» انجام شده است. اتهام اعدام‌شدگان «خريد و فروش مواد مخدر» بوده است.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران اطلاعات تازه‌ای از اعدام‌های فروردين و ارديبهشت‌ماه سال جاری در زندان وکيل‌آباد مشهد به‌دست آورده است.

بر اين اساس در تاريخ ۱۷ فروردين در اين زندان ۱۰ زندانی به‌شکل مخفيانه و گروهی اعدام شده‌اند. همچنين در تاريخ ۲۴ فروردين نيز ۱۲ زندانی ديگر در اين زندان به همين شيوه اعدام شده‌اند.

در ارديبهشت‌ماه نيز دست‌کم يک نوبت اعدام دسته‌جمعی اجرا شده است. منابع محلی از اعدام ۱۰ زندانی ديگر در تاريخ ۲۶ ارديبهشت در اين زندان خبر داده‌اند.

اعدام‌های فروردين و ارديبهشت و همچنين دوم و سوم خرداد بدون حضور و اطلاع خانواده و وکلای اعدام‌شدگان اجرا شده است.

افزون بر اين در طول سال گذشته بارها خبر اعدام‌های گسترده دسته‌جمعی و پنهانی در زندان وکيل‌آباد مشهد منتشر شد اما مقامات قضائی ايران تا کنون هيچ واکنشی در اين‌باره نشان نداده‌اند و خبرگزاری‌های رسمی ايران از آن ننوشته‌اند.

افزايش بی‌سابقه‌ موج اعدام‌ها در ايران در سال ۱۳۸۹ واکنش‌های بين‌المللی را نيز به دنبال داشته است.

بان کی‌مون، دبير کل سازمان ملل متحد اسفند ۱۳۸۹ طی گزارشی از «نگرانی‌های بين‌المللی» نسبت به شرايط زندانيان در زندان وکيل‌آباد مشهد خبر داد.

سازمان عفو بين‌الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرد ايران پس از چين، بيش‌ترين اعدام‌های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.

عفو بين‌الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.

هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور‌ها است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.