ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۹ سال و نيم حبس حسين درخشان تأييد شد

<p>حکم ۱۹ سال و نيم حبس حسين درخشان، وبلاگ&zwnj;نويس ايرانی از سوی دادگاه تجديدنظر تأييد شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>حسين درخشان مهرماه ٨٩ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام &laquo;همکاری با دولت&zwnj;های متخاصم، تبليغ عليه نظام اسلامی، تبليغ به نفع گروهک&zwnj;های ضد انقلاب، توهين به مقدسات و راه&zwnj;اندازی و مديريت سايت&zwnj;های مبتذل و مستهجن، به ۱۹ سال و نيم حبس تعزيری، پنج سال محروميت از عضويت در احزاب و فعاليت در رسانه&zwnj;ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ ۳۰ هزار و ۷۵۰ يورو، دو هزار و ۹۰۰ دلار و ۲۰۰ پوند انگليس&raquo; محکوم شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>درخشان ۱۸ آذر ۸۹ نخستين بار پس از ۲۶ ماه حبس با وثيقه يک ميليارد و پانصد ميليون تومانی به طور موقت از زندان آزاد و پس از مدتی دوباره به زندان برگردانده شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در آبان سال ١٣٨٧ هنگام ورود به ايران بازداشت شده بود.</p> <p><br /> سازمان گزارشگران بدون مرز، پيش&zwnj;تر با صدور اطلاعيه&zwnj;ای با اعلام &laquo;انزجار&raquo; از صدور اين حکم، آن را &laquo;سنگين&zwnj;ترين&raquo; حکم صادرشده برای يک وبلاگ&zwnj;نويس در ايران خوانده بود.</p> <blockquote> <p>یک منبع نزدیک به خانواده درخشان: حسین درخشان در حدود ۱۰ ماه را در سلول انفرادی، در انزوای کامل از جهان خارج گذرانده و در طول اين مدت برای اعترافات دروغين در خصوص ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمريکا (سيا) و سازمان&zwnj;های اطلاعاتی اسراييل تحت فشار و ضرب و جرح بوده است</p> </blockquote> <p>حسين درخشان در خارج از ايران ابتدا از مخالفان دولت ايران به شمار می&zwnj;رفت اما به&zwnj;تدريج در وبلاگ خود به دفاع از دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران و حکومت جمهوری اسلامی پرداخت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيش از اين يک منبع نزديک به خانواده درخشان به کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر گفته بود که وی در حدود ۱۰ ماه را در سلول انفرادی، &laquo;در انزوای کامل از جهان خارج&raquo; گذرانده و در طول اين مدت برای &laquo;اعترافات دروغين&raquo; در خصوص ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمريکا (سيا) و سازمان&zwnj;های اطلاعاتی اسراييل &laquo;تحت فشار و ضرب و جرح&raquo; بوده است.</p> <p><br /> گزارشگران بدون مرز همچنین روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ اعلام کرد سخی ريگی، وبلاگ&zwnj;نويس بلوچ به اتهام &laquo;نشر اکاذيب و اقدام عليه امنيت ملی&raquo; به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.</p> <p><br /> اين سازمان يکی از دلايل محکوميت سنگين سخی ريگی را داشتن نام خانوادگی مشترک با رهبر گروه مسلح و مخالف جمهوری اسلامی، عبدالمالک ريگی عنوان کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عبدالمالک ريگی رهبر پيشين گروه مسلح جندالله در منطقه سيستان و بلوچستان بود که در اسفندماه ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات ايران دستگير و ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار آويخته شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان گزارشگران بدون مرز که دفتر آن در پاريس است و در دفاع از آزادی رسانه&zwnj;ها و روزنامه&zwnj;نگاران فعاليت می&zwnj;کند، می&zwnj;گويد: &laquo;بسياری از شهروند وب&zwnj;نگاران (در ايران) برای ابراز عقايدشان خود بر روی اينترنت بازداشت و يا تحت تعقيب قضايی قرار دارند و به حبس های طولانی مدت محکوم شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p>

حکم ۱۹ سال و نيم حبس حسين درخشان، وبلاگ‌نويس ايرانی از سوی دادگاه تجديدنظر تأييد شده است.

حسين درخشان مهرماه ٨٩ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «همکاری با دولت‌های متخاصم، تبليغ عليه نظام اسلامی، تبليغ به نفع گروهک‌های ضد انقلاب، توهين به مقدسات و راه‌اندازی و مديريت سايت‌های مبتذل و مستهجن، به ۱۹ سال و نيم حبس تعزيری، پنج سال محروميت از عضويت در احزاب و فعاليت در رسانه‌ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ ۳۰ هزار و ۷۵۰ يورو، دو هزار و ۹۰۰ دلار و ۲۰۰ پوند انگليس» محکوم شده بود.

درخشان ۱۸ آذر ۸۹ نخستين بار پس از ۲۶ ماه حبس با وثيقه يک ميليارد و پانصد ميليون تومانی به طور موقت از زندان آزاد و پس از مدتی دوباره به زندان برگردانده شد.

وی در آبان سال ١٣٨٧ هنگام ورود به ايران بازداشت شده بود.

سازمان گزارشگران بدون مرز، پيش‌تر با صدور اطلاعيه‌ای با اعلام «انزجار» از صدور اين حکم، آن را «سنگين‌ترين» حکم صادرشده برای يک وبلاگ‌نويس در ايران خوانده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده درخشان: حسین درخشان در حدود ۱۰ ماه را در سلول انفرادی، در انزوای کامل از جهان خارج گذرانده و در طول اين مدت برای اعترافات دروغين در خصوص ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمريکا (سيا) و سازمان‌های اطلاعاتی اسراييل تحت فشار و ضرب و جرح بوده است

حسين درخشان در خارج از ايران ابتدا از مخالفان دولت ايران به شمار می‌رفت اما به‌تدريج در وبلاگ خود به دفاع از دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران و حکومت جمهوری اسلامی پرداخت.

پيش از اين يک منبع نزديک به خانواده درخشان به کمپين بين‌المللی حقوق بشر گفته بود که وی در حدود ۱۰ ماه را در سلول انفرادی، «در انزوای کامل از جهان خارج» گذرانده و در طول اين مدت برای «اعترافات دروغين» در خصوص ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمريکا (سيا) و سازمان‌های اطلاعاتی اسراييل «تحت فشار و ضرب و جرح» بوده است.

گزارشگران بدون مرز همچنین روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ اعلام کرد سخی ريگی، وبلاگ‌نويس بلوچ به اتهام «نشر اکاذيب و اقدام عليه امنيت ملی» به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.

اين سازمان يکی از دلايل محکوميت سنگين سخی ريگی را داشتن نام خانوادگی مشترک با رهبر گروه مسلح و مخالف جمهوری اسلامی، عبدالمالک ريگی عنوان کرده است.

عبدالمالک ريگی رهبر پيشين گروه مسلح جندالله در منطقه سيستان و بلوچستان بود که در اسفندماه ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات ايران دستگير و ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار آويخته شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز که دفتر آن در پاريس است و در دفاع از آزادی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران فعاليت می‌کند، می‌گويد: «بسياری از شهروند وب‌نگاران (در ايران) برای ابراز عقايدشان خود بر روی اينترنت بازداشت و يا تحت تعقيب قضايی قرار دارند و به حبس های طولانی مدت محکوم شده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.