ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت سناتورهای آمريکا با بازگشت اسرائيل به مرزهای پيش از ۱۹۶۷

<p>گروهی از سناتورهای مجلس سنای آمريکا روز گذشته با قطع&zwnj;نامه&zwnj;ای مخالفت خود با بازگشت اسرائيل به مرزهای پيش از سال ۱۹۶۷ را اعلام کردند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه، اورين هچ، سناتور جمهوری&zwnj;خواه و جو ليبرمن، سناتور مستقل در قطع&zwnj;نامه پيشنهادی خود آورده&zwnj;اند بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ &laquo;در چارچوب سياست ابالات متحده و امنيت ملی آن نيست.&raquo;</p> <p><br /> آن&zwnj;ها گفته&zwnj;اند هدف سياست آمريکا بايد اين باشد که اسرائيل با حفظ امنيت&zwnj;اش از مرزهای خود دفاع کند.</p> <p><br /> اورين هچ گفت: &laquo;اسرائيل مرزهای ۱۹۶۷ را در يک وضعيت مخاطره&zwnj;آميز نظامی به&zwnj;دست آورد؛ وضعيتی که امنيت منطقه را با خطر روبه&zwnj;رو ساخته بود.&raquo;</p> <p><br /> اين قطع&zwnj;نامه را نزديک به ۳۰ سناتور آمريکايی، که در ميان آنان سناتورهای دمکرات نيز ديده می&zwnj;شوند، امضا کرده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p><br /> باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در سخنان ۳۰ ارديبهشت&zwnj;ماه خود ضمن پشتيبانی از بازگشت اسرائيل به مرزهای پيش از سال ۱۹۶۷، صلح در خاورميانه را امری فوری و مهم دانسته بود</p> </blockquote> <p>مخالفت با بازگشت اسرائيل به مرزهای پيش از سال ۱۹۶۷ در حالی صورت می&zwnj;گيرد که باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در سخنان ۳۰ ارديبهشت&zwnj;ماه خود ضمن پشتيبانی از بازگشت اسرائيل به مرزهای پيش از سال ۱۹۶۷، صلح در خاورميانه را امری فوری و مهم دانسته بود.</p> <p><br /> وی عليه عواملی که فلسطينی&zwnj;ها را به سوی منزوی ساختن اسرائيل در نشست سازمان ملل در سپتامبر آينده سوق می&zwnj;دهند هشدار داد و از ادامه شهرک&zwnj;سازی&zwnj;های اسرائيل در کرانه غربی رود اردن نيز انتقاد کرد.</p> <p><br /> بنيامين نتانياهو، نخست&zwnj;وزير اسرائيل، بلافاصله پس از سخنان اوباما، بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ را رد کرد.</p> <p><br /> مذاکرات صلح خاورميانه روز ۱۱ شهریور ۱۳۸۹، دو سال پس از آخرين مذاکرات صلح ميان اسرائيل و فلسطين، از سر گرفته شد اما با ادامه شهرک&zwnj;سازی&zwnj;های اسرائيل در کرانه غربی رود اردن و مخالفت نمايندگان فلسطين با اين اقدام عملأ ناتمام ماند.</p> <p><br /> نمايندگان فلسطين شرط ادامه مذاکرات صلح را توقف شهرک&zwnj;سازی&zwnj;های اسرائيل اعلام کرده بودند.</p> <p><br /> در برابر توقف کامل مذاکرات با اسرائيل، فلسطينی&zwnj;ها بر شناسايی رسمی و بين&zwnj;المللی دولت خود بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷، شامل شرق بيت&zwnj;المقدس (اورشليم)، کرانه غربی رود اردن و نوار غزه پافشاری می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> در جنگ شش&zwnj;روزه ماه ژوئن ۱۹۶۷ میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن و عراق، اسرائیل با پيروزی قسمتی از خاک آن&zwnj;ها را تصرف کرد.</p> <p><br /> اين مناطق عبارت بودند از نوار غزه، صحرای سینا، کناره باختری رود اردن (شامل اورشلیم شرقی). اسرائيل بلندی&zwnj;های جولان در سوريه را که مشرف به درياچه جليله (کيبرت) است نيز فتح کرد.</p> <p><br /> بدين ترتيب مساحت اسرائیل سه برابر شد و نزديک به یک میلیون عرب که در مناطق اشغال&zwnj;شده زندگی می&zwnj;کردند به زیر کنترل مستقیم اسرائیل درآمدند.</p> <p><br /> بعدها مصر و اردن با امضای پيمان&zwnj;نامه&zwnj;های صلح با اسرائيل در سال&zwnj;های ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ به&zwnj;کشل رسمی به خصومت&zwnj;های خود يايان دادند.<br /> &nbsp;</p>

گروهی از سناتورهای مجلس سنای آمريکا روز گذشته با قطع‌نامه‌ای مخالفت خود با بازگشت اسرائيل به مرزهای پيش از سال ۱۹۶۷ را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اورين هچ، سناتور جمهوری‌خواه و جو ليبرمن، سناتور مستقل در قطع‌نامه پيشنهادی خود آورده‌اند بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ «در چارچوب سياست ابالات متحده و امنيت ملی آن نيست.»

آن‌ها گفته‌اند هدف سياست آمريکا بايد اين باشد که اسرائيل با حفظ امنيت‌اش از مرزهای خود دفاع کند.

اورين هچ گفت: «اسرائيل مرزهای ۱۹۶۷ را در يک وضعيت مخاطره‌آميز نظامی به‌دست آورد؛ وضعيتی که امنيت منطقه را با خطر روبه‌رو ساخته بود.»

اين قطع‌نامه را نزديک به ۳۰ سناتور آمريکايی، که در ميان آنان سناتورهای دمکرات نيز ديده می‌شوند، امضا کرده‌اند.

مخالفت با بازگشت اسرائيل به مرزهای پيش از سال ۱۹۶۷ در حالی صورت می‌گيرد که باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در سخنان ۳۰ ارديبهشت‌ماه خود ضمن پشتيبانی از بازگشت اسرائيل به مرزهای پيش از سال ۱۹۶۷، صلح در خاورميانه را امری فوری و مهم دانسته بود.

وی عليه عواملی که فلسطينی‌ها را به سوی منزوی ساختن اسرائيل در نشست سازمان ملل در سپتامبر آينده سوق می‌دهند هشدار داد و از ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائيل در کرانه غربی رود اردن نيز انتقاد کرد.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، بلافاصله پس از سخنان اوباما، بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ را رد کرد.

مذاکرات صلح خاورميانه روز ۱۱ شهریور ۱۳۸۹، دو سال پس از آخرين مذاکرات صلح ميان اسرائيل و فلسطين، از سر گرفته شد اما با ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائيل در کرانه غربی رود اردن و مخالفت نمايندگان فلسطين با اين اقدام عملأ ناتمام ماند.

نمايندگان فلسطين شرط ادامه مذاکرات صلح را توقف شهرک‌سازی‌های اسرائيل اعلام کرده بودند.

در برابر توقف کامل مذاکرات با اسرائيل، فلسطينی‌ها بر شناسايی رسمی و بين‌المللی دولت خود بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷، شامل شرق بيت‌المقدس (اورشليم)، کرانه غربی رود اردن و نوار غزه پافشاری می‌کنند.

در جنگ شش‌روزه ماه ژوئن ۱۹۶۷ میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن و عراق، اسرائیل با پيروزی قسمتی از خاک آن‌ها را تصرف کرد.

اين مناطق عبارت بودند از نوار غزه، صحرای سینا، کناره باختری رود اردن (شامل اورشلیم شرقی). اسرائيل بلندی‌های جولان در سوريه را که مشرف به درياچه جليله (کيبرت) است نيز فتح کرد.

بدين ترتيب مساحت اسرائیل سه برابر شد و نزديک به یک میلیون عرب که در مناطق اشغال‌شده زندگی می‌کردند به زیر کنترل مستقیم اسرائیل درآمدند.

بعدها مصر و اردن با امضای پيمان‌نامه‌های صلح با اسرائيل در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ به‌کشل رسمی به خصومت‌های خود يايان دادند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>چرا غلط املایی؟<br /> "کناره باختری" و " به کشل رسمی"</p>

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    <p>راه حل اصلی فقط اتحاد مسلمانان و بیرون کردن امریکائیان از سرزمینهای اسلامی است.انگاه صهونیستها جول و پلاس خود را با دست خود جمع میکنند.<br /> ضمنا انان که مدعی حقوق بشرند و ج.ا.ا. را که به درستی به فلسطینیان و لبنانی ها کمک مالی و نظامی میکند،محکوم می کنند، باید بفهمند که فقط یهودیان انسان نیستند.<br /> اگر باز هم کسی دست به حمایت یکجانبه زد،بهتر است ....مایع ننگ طرفداران واقعی حقوق بشر نباشد و باعث لکه دار شدن پرچم زیبای بشریت نشود.</p>