ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت سردبیر بخش آنلاین "جمهوریت" و ده‌ها نفر دیگر در ترکیه

اوغوز گووَن بازداشت شد. یک ضربه دیگر به روزنامه سکولار "جمهوریت". ده‌ها نفر از فعالان بورس هم به اتهام طرفداری از گولن در استانبول بازداشت شدند.

پلیس ترکیه اوغوز گووَن، سردبیر بخش آنلاین روزنامه منتقد "جمهوریت" و ده‌ها نفر از فعالان بورس در استانبول را بازداشت کرد. عملیات پلیس در شش استان نیز به اجرا در آمد.

دادستانی ترکیه "جمهوریت" را متهم به همکاری با جنبش فتح‌الله گولن، واعظ مذهبی مخالف اردوغان می‌کند.

روزنامه "جمهوریت" نوشته است که اوغوز گووَن پیش از بازداشت خبر بازداشت خود را در صفحه توئیترش اعلام کرده است.

پس از کودتای نافرجام در ماه ژوئیه سال گذشته رژیم ترکیه بسیاری از روزنامه‌نگاران، از جمله گروهی از دست‌اندرکاران "جمهوریت" را بازداشت کرده است.

روزنامه "جمهوریت" یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های ترکیه و از منتقدان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری محافظه‌کار و اسلامگرای این کشور است.

جان دوندار، سردبیر سابق این روزنامه نیز سال گذشته به‌دلیل انتشار گزارشی درباره ارسال مخفیانه سلاح از سوی سازمان امنیت ترکیه به گروه "دولت اسلامی" (داعش) در سوریه، به حدود شش سال زندان محکوم شد. دوندار مجبور به ترک ترکیه شد و اکنون در آلمان به‌سر می‌برد.

دادستانی ترکیه "جمهوریت" را متهم به همکاری با جنبش فتح‌الله گولن، واعظ مذهبی مخالف اردوغان می‌کند. گولن در آمریکا به‌سر می‌برد. دولت ترکیه گولن را مسئول کودتای ژوئیه ۲۰۱۶ می‌داند.

اوغوز گووَن، سردبیر بخش آنلاین روزنامه "جمهوریت"

بازداشت حدود ۶۰ نفر در استانبول

افزون بر بازداشت سردبیر بخش آنلاین روزنامه "جمهوریت"، در عملیاتی علیه بورس استانبول، پلیس ۵۷ نفر را بازداشت کرد. این افراد نیز در ارتباط با کودتا بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی از بازداشت‌های صبح جمعه ۱۲ مه / ۲۲ اردیبهشت در شش استان ترکیه خبر داده است. مأموران امنیتی در مجموع حکم بازداشت ۱۰۰ نفر را دارند و عملیات در طول صبح ادامه داشته است.

روزنامه "خبرتورک" ترکیه نوشته است که فعالان بازداشت‌شده بورس متهم شده‌اند که از اسم رمز "ByLock" که از نظر دولت از سوی طرفداران گولن درست شده، در فعالیت‌های خود استفاده کرده‌اند.

آن‌ها همچنین متهم شده‌اند که با بانک "آسیا" معامله کرده‌اند که یکی از بانک‌های جنبش گولن است و در سال ۲۰۱۵ توسط دولت پلمپ شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Milad

    بی بی سی هم گزارش داده که دولت ترکیه ویکیپدیا را فیلتر کرده و جالبتر اینکه گفته باید دفتری در ترکیه باز کند و مالیات بدهد !!! این اردوغان دیگر چه موجود عجیب و غریبی است که ظهور کرده و گرفتار ترکیه شده