ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله سایبری جهانی با بدافزار امنیتی آمریکا

هکرها با بدافزاری به سرقت رفته از آژانس امنیت ملی آمریکا توانستند کامپیوترهای ۹۹ کشور و نیز شرکت‌های دویچه‌بان، فدکس، مگافون و نظام سلامت بریتانیا را مختل کنند.

هکرها با استفاده از نرم‌افزارهای هک به‌سرقت‌رفته از آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) دست به حمله‌ای سایبری در سطح جهانی زدند.

هکرها به حدود صدکشور حمله کردند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، حمله سایبری هکرها روز جمعه، ۱۲ مه کامپیوترها را در نزدیک به ۱۰۰ کشور دنیا هدف قرار داد و علاوه بر آن، روند کاری شرکت پست بین‌المللی فدکس (FedEx)، مگافون روسیه، دویچه‌بان آلمان و نظام سلامت بریتانیا را مختل کرد.

پژوهشگران شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس گفته‌اند که بدافزار اصلی عامل این حمله ساخت آژانس امنیت ملی ایالات متحده است و از آن به سرقت رفته است. ماه گذشته گروه هکری به نام «سایه‌شکن‌ها» (shadow breakers) بخشی از کد هک‌کردن متعلق به این آژانس با نام «آبی ابدی» (eternal blue) را منتشر کرده‌بودند. هکرها این کد را به یک «کرم» یا بدافزار بدل کرده‌اند.

«باج‌افزارها» بخش مهمی از این جمله بودند. هکرها با استفاده از ایمیل‌های اسپم که ظاهراً حاوی رسیدهای مالی، پیشنهادهای کاری، هشدارهای امنیتی و موضوعاتی از این دست بودند، کاربران را فریب دادند و آنها را به بازکردن بدافزارها واداشتند.

این بدافزارها از کاربران می‌خواستند تا برای دسترسی مجدد به داده‌های کامپیوترشان مبلغی پول (بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار) به عنوان باج پرداخت کنند. این مبلغ‌ها از طریق بیت‌کوین، واحد پول دیجیتال از قربانیان هک گرفته می‌شد.

محققان شرکت آنتی‌ویروس آواست گزارش دادند که ۵۷ هزار مورد از حمله این بدافزارها را در ۹۹ کشور رصد کرده‌اند. روسیه، اکراین و تایوان در صدر کشورهای هدف قرارگرفته بودند. «مگافون»، یکی از اپراتورهای اصلی تلفن همراه در روسیه یکی از اهداف مهم این حملات سایبری بود.

شرکت پست فدکس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد هک شده و به خاطر این هک سرویس‌هایش به اختلال کشیده شده‌است.

همچنین نظام خدمات بهداشت و سلامت بریتانیا بر اثر این هک به اختلال کشیده شد. به دلیل این حمله سایبری، روند وقت‌گرفتن و نوبت‌دهی در شبکه بیمارستانی بریتانیا مختل شد و حتی آمبولانس‌های بیمارستان‌ها نیز دچار مشکل شدند. برخی از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به دلیل عدم دسترسی به کامپیوترهایشان توان پذیرش بیماران را نداشتند.

شرکت راه‌آهن دولتی آلمان (دویچه‌بان) نیز گفت که کامپیوترهایش روز جمعه به بدافزار آلوده شده‌اند. روزنامه بيلد شنبه ۱۳ مه گزارش داد که تابلوهای اطلاعات مسافران در ايستگاه‌های قطار در نقاط مختلف آلمان با يک بدافزار موسوم به «واناکريپت» هدف حمله سايبري قرار گرفتند.

شرکت مایکروسافت گفته که در بروزرسانی‌های بعدی ویندوز سپرهای امنیتی‌اش را برای جلوگیری از وقوع این حمله تقویت خواهد کرد.

هنوز هیچ گروه هکری مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.