ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام رسمی شیوع ابولا در کنگو

منطقه آلوده‌شده ۱۳۰۰ کیلومتر از کینشاسا، پایتخت کنگو فاصله دارد. کارشناسان می‌گویند این منطقه دورافتاده و دارای جنگل‌های انبوه است و می‌توان جلوی انتشار بیشتر ویروس را گرفت.

سازمان بهداشت جهانی پس از سه مرگ مرتبط با ویروس ابولا در کنگو شیوع این بیماری را در این کشور رسماً اعلام کرد. یک بیمار مبتلا به تب همراه با خونریزی که مبتلا به ویروس ابولا تشخیص داده شده بود، چند روز پیش در کنگو درگذشت. مرگ دو فرد دیگر مبتلا به تب همراه با خونریزی پس از ۲۲ آوریل نیز احتمالاً بر اثر بیماری ابولا بوده است.

ابولا چهار سال پیش در غرب آفریقا هزاران کشته بر جای گذاشت - عکس آرشیوی

نماینده سازمان بهداشت جهانی در کنگو گفت که نخستین تیم متخصصان بین‌المللی شنبه، ۱۳ ماه مه به منطقه آلوده به ابولا در کنگو وارد می‌شوند.

وزارت بهداشت کنگو نیز در بیانیه‌ای این منطقه را استان با-اوئله در شمال شرقی کشور اعلام کرد. در بیانیه توضیح داده شده که نه فرد مبتلا به تب همراه با خونریزی آوریل در این منطقه شناسایی شده‌اند که تا کنون سه تن از آنان درگذشته اند. یک نفر پس از آنکه آزمایش ابولا روی او انجام شد، درگذشت و جواب آزمایش ابولا مثبت بوده. دو تن دیگر پیش از این درگذشته اند و اکنون به نظر می‌رسد آنها نیز به ابولا مبتلا بوده اند.

اپیدمی «ابولا» ابتدا در حلقه سربسته‌ای از یک خانواده روستایی در گینه آغاز شد. سپس دامنه آن به پرستاران و پزشکان بیمارستانی که کودک دو ساله در آنجا تحت درمان بود گسترش پیدا کرد.

هرگونه تماس با آب دهان، ادرار و مدفوع و دیگر مایعات بدن بیمار می‌تواند دیگران را مبتلا کند. میزان کشندگی ویروس «ابولا» هم ۲۵ الی ۹۰ درصد است.

وقتی ابولا در سال ۲۰۱۳ کشورهای گینه، سیرآ لئون و لیبریا در غرب آفریقا را در نوردید، بیش از ۲۸ هزار و ۶۰۰ تن را مبتلا کرد و از آن میان، ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

اکنون منطقه آلوده‌شده ۱۳۰۰ کیلومتر از کینشاسا، پایتخت کنگو فاصله دارد. کارشناسان می‌گویند این منطقه دورافتاده و دارای جنگل‌های انبوه است و احتمالاً می‌توان جلوی انتشار بیشتر ویروس را گرفت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.