ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی: با آمریکا تحت شرایط مناسب گفتگو می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در امور ایالات متحده گفته که کشورش تحت شرایط مناسب با آمریکا گفت‌و‌گو می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در امور ایالات متحده گفته که کشورش تحت شرایط مناسب با آمریکا گفت‌و‌گو می‌کند.

تصویری از آزمایش موشکی پیشین کره جنوبی _ عکس آرشیوی

چوی سون هوی شنبه، ۱۳ مه در جمع خبرنگاران در فرودگاه پکن گفت که «اگر شرایط مهیا باشد، گفت‌و‌گو خواهیم کرد.» او از سفر نروژ به کره شمالی بازمی‌گشت.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان گفت‌و‌گو با دولت مون جا‌ـ‌این، رئیس‌جمهوری جدید و چپ‌گرای کره جنوبی گفت که «بعداً خواهیم دید.»

رئیس‌جمهوری جدید کره جنوبی که این هفته با رأی مردم آن کشور انتخاب شد، وعده داده که تنش‌ها با همسایه شمالی را کم کند و با کیم جونگ اون، رهبر آن ملاقات کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی خطاب به او گفت که شرایط مناسب ملاقات با رهبر کره شمالی را در نظر داشته باشد.

چوی یکی از اعضای سابق هیأت مذاکره‌کنندگان پرونده هسته‌ای کره شمالی با قدرت‌های جهانی و آمریکا است. اکنون پس از چند آزمایش هسته‌ای و موشکی، فشارهای جهانی بر کره شمالی برای توقف برنامه تسلیحاتی هسته‌ای و کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره افزایش یافته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در اواخر آوریل در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری «رویترز» هشدار داده بود که احتمال یک «منازعه بزرگِ بزرگ» با کره شمالی وجود دارد، اما خود او به راه‌حل دیپلماتیک علاقه دارد. واشنگتن یک رزم‌گروه از ناوهای جنگی را به آب‌های نزدیک کره شمالی فرستاد و کره جنوبی و آمریکا در مرزهای دو کره دست به مانوری نظامی برای دفاع در برابر تهدیدهای احتمالی کره شمالی زدند.

البته ترامپ بعداً گفت که ملاقات با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای او «مایه افتخار است».

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.