ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خاتمی بار ديگر خواهان آزادی موسوی و کروبی شد

<p>محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران بار ديگر خواهان رفع &laquo;حصر خانگی&raquo; ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالفان حکومت ايران شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای شخصی رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران گزارش داده محمد خاتمی در آستانه ۲۲ خرداد، سالروز انتخابات جنجالی رياست&zwnj;جمهوری ۱۳۸۸ در ديدار با شماری از مردم خرمشهر گفته است &laquo;رفع حصر&raquo; ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان باعث &laquo;لطافت فضا&raquo; می&zwnj;شود.</p> <p><br /> به گفته رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران رفع حصر رهبران مخالفان و آزادی همه زندنيان سياسی، گام بلندی برای &laquo;گذر از وضعيت امنيتی به فضای سالم سياسی&raquo; است.</p> <p><br /> پس از حوادث انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ صدها نفر از معترضان و مخالفان بازداشت شدند.</p> <p><br /> موسوی و کروبی نيز به همراه همسرانشان از بهمن ۱۳۸۹ در &laquo;بازداشت خانگی&raquo; قرار گرفته&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>محمد خاتمی: مگر می شود از حقوق مردم کوتاه آمد و اگر هم کسی کوتاه بيايد، خود مردم کوتاه نخواهند آمد</p> </blockquote> <p>محمد خاتمی همچنين در اين ديدار با اشاره به اينکه &laquo;امروز راه درست، راه صلح و نفی راديکاليسم و خشونت&zwnj;گرايی است&raquo;، افزوده:&zwnj; &laquo; دعوت به صلح و آشتی به معنی دست برداشتن از خواست&zwnj;های ملت و آرمان&zwnj;هايی که سعادت ما در گرو آن است، نيست.&raquo;</p> <p><br /> وی گفت:&zwnj; &laquo;صلح مورد نظر و مطلوب در درون يک کشور و نظام (اين است که) همه مردم به حقوقشان برسند و امکانات مملکت در اختيار همه قرار گيرد.&raquo;</p> <p><br /> خاتمی افزود: &laquo;مردم به حکومت&zwnj;ها بدهکار نيستند و اگر بنا است طلبکاری باشد، طلب مردم از حکومت است و حکومت بايد براساس پيمانی که با مردم بسته است، بدهی&zwnj;اش را به مردم ادا کند. تنها بدهی مردم هم اين است که در چارچوب قانون حرکت کنند.&raquo;</p> <p><br /> محمد خاتمی پيش&zwnj;تر در ديدار با شماری از رزمندگان جنگ هشت ساله ايران و عراق گفته بود: &laquo;اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم&zwnj;پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است، می&zwnj;گذرد...اگر ظلمی شده است که شده است، همه بياييم عفو کنيم و به آينده نگاه کنيم.&raquo;</p> <p><br /> اين سخنان محمد خاتمی واکنش تند برخی از هواداران جنبش سبز را به دنبال داشت. برخی از مخالفان نيز رئيس&zwnj;جمهور پيشين را به &laquo;دست کشيدن از مطالبات جنبش سبز و مماشات&raquo; با حکومت ايران متهم کردند.</p> <p><br /> اما محمد خاتمی در ديدار با شماری از مردم خرمشهر گفت &laquo;مگر می شود از حقوق مردم کوتاه آمد و اگر هم کسی کوتاه بيايد، خود مردم کوتاه نخواهند آمد.&raquo;</p> <p><br /> وی در اين ديدار همچنين گفت: &laquo;دوستداران انقلاب و ايران هيچ&zwnj;گاه دعوت به خشونت نمی&zwnj;کنند، بلکه خواستار وضع امن و آرام هم برای حکومت و هم برای مردم&zwnj;اند و اين کار در صورتی ميسر می&zwnj;شود که فشار و تنگناها برای حبس&zwnj;ها و حصرها برداشته شود و فضای آزاد سياسی در پناه قانون به&zwnj;وجود آيد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p>

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران بار ديگر خواهان رفع «حصر خانگی» ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالفان حکومت ايران شد.

تارنمای شخصی رئيس‌جمهور پيشين ايران گزارش داده محمد خاتمی در آستانه ۲۲ خرداد، سالروز انتخابات جنجالی رياست‌جمهوری ۱۳۸۸ در ديدار با شماری از مردم خرمشهر گفته است «رفع حصر» ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان باعث «لطافت فضا» می‌شود.

به گفته رئيس‌جمهور پيشين ايران رفع حصر رهبران مخالفان و آزادی همه زندنيان سياسی، گام بلندی برای «گذر از وضعيت امنيتی به فضای سالم سياسی» است.

پس از حوادث انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ صدها نفر از معترضان و مخالفان بازداشت شدند.

موسوی و کروبی نيز به همراه همسرانشان از بهمن ۱۳۸۹ در «بازداشت خانگی» قرار گرفته‌اند.

محمد خاتمی: مگر می شود از حقوق مردم کوتاه آمد و اگر هم کسی کوتاه بيايد، خود مردم کوتاه نخواهند آمد

محمد خاتمی همچنين در اين ديدار با اشاره به اينکه «امروز راه درست، راه صلح و نفی راديکاليسم و خشونت‌گرايی است»، افزوده:‌ « دعوت به صلح و آشتی به معنی دست برداشتن از خواست‌های ملت و آرمان‌هايی که سعادت ما در گرو آن است، نيست.»

وی گفت:‌ «صلح مورد نظر و مطلوب در درون يک کشور و نظام (اين است که) همه مردم به حقوقشان برسند و امکانات مملکت در اختيار همه قرار گيرد.»

خاتمی افزود: «مردم به حکومت‌ها بدهکار نيستند و اگر بنا است طلبکاری باشد، طلب مردم از حکومت است و حکومت بايد براساس پيمانی که با مردم بسته است، بدهی‌اش را به مردم ادا کند. تنها بدهی مردم هم اين است که در چارچوب قانون حرکت کنند.»

محمد خاتمی پيش‌تر در ديدار با شماری از رزمندگان جنگ هشت ساله ايران و عراق گفته بود: «اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم‌پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است، می‌گذرد...اگر ظلمی شده است که شده است، همه بياييم عفو کنيم و به آينده نگاه کنيم.»

اين سخنان محمد خاتمی واکنش تند برخی از هواداران جنبش سبز را به دنبال داشت. برخی از مخالفان نيز رئيس‌جمهور پيشين را به «دست کشيدن از مطالبات جنبش سبز و مماشات» با حکومت ايران متهم کردند.

اما محمد خاتمی در ديدار با شماری از مردم خرمشهر گفت «مگر می شود از حقوق مردم کوتاه آمد و اگر هم کسی کوتاه بيايد، خود مردم کوتاه نخواهند آمد.»

وی در اين ديدار همچنين گفت: «دوستداران انقلاب و ايران هيچ‌گاه دعوت به خشونت نمی‌کنند، بلکه خواستار وضع امن و آرام هم برای حکومت و هم برای مردم‌اند و اين کار در صورتی ميسر می‌شود که فشار و تنگناها برای حبس‌ها و حصرها برداشته شود و فضای آزاد سياسی در پناه قانون به‌وجود آيد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.