ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنتی: به کسی رأی دهید که متعهد به مبانی اسلام و ولایت ‏فقیه باشد

رئیس مجلس خبرگان خواهان "حضور حداکثری" مردم در انتخابات شد و از مردم خواست به افرادی که ولایت فقیه را بیشتر قبول دارند رأی دهند و از کاندیداها خواست مصالح نظام را در نظر بگیرند.

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا از مردم خواسته است تا "حضور حداکثری" داشته باشند و به کسی رأی دهند که تابع ولایت فقیه و انقلابی باشد.

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری متهم به جانبداری از کاندیداهای اصولگرایان شده بود.

احمد جنتی در این بیانیه که روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت منتشر شده، شرکت در انتخابات را "روز عمل به وصیت مؤکَّد" آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران دانسته و آن را "وظیفه شرعی" مردم خوانده است.

او با نقل قول از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از مردم خواسته است تا در انتخابات "حضور حداکثری" داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان همچنین از "حضور آگاهانه" در انتخابات سخن گفته و نوشته است: "از همگان دعوت می‌کند تا با بینش و بصیرت و در نظر گرفتن توانایی‌ها و سوابق کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به کاندیدایی که در «تعهد به مبانی و ارزش‏های اسلامی»، «التزام به قانون اساسی» و اصل مترقی ولایت ‏فقیه، درایت و مدیریت و نیز داشتن روحیه انقلابی از شایستگی بیشتری برخوردار است،  رأی دهند."

جنتی در انتهای بیانیه خود از کاندیداها نیز خواسته است "مصالح عالی نظام" را در نظر بگیرند و از "تنش و اختلاف" پرهیز کنند و به مسائل اقتصادی توجه کنند.

سخنان جنتی در همان چارچوب سخنان خامنه‌ای در دو ماه اخیر است. خامنه‌ای چهارشنبه ۳۰ فروردین در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش با تأکید بر این‌که "همه باید قدر انتخابات را بدانند" خواهان برگزاری "انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط، سالم و همراه با امنیت" شده و گفته بود چنین انتخاباتی "به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد".

رهبر جمهوری اسلامی همچنین در سخنانی که ۲۰ اردیبهشت در دانشکده افسری «امام حسین» سپاه پاسداران ایراد کرد با انتقاد از شیوه کارزارهای انتخاباتی در ایران به تهدید گفته بود که اگر کسی اقدامی بر خلاف امنیت کشور انجام دهد، با سیلی سختی مواجه خواهد شد.

احمد جنتی که دبیر شورای نگهبان نیز هست در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری متهم به جانبداری از کاندیداهای اصولگرایان شده بود.

او پیش از انتخابات بحث‌برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ در میان ناظران انتخاباتی از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرده و گفته بود دشمنان به دنبال این هستند که "ر‌ئيس‌جمهورى بر سر كار آيد كه به خودشان و مقاصدشان نزديكتر باشد."

او در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ نیز گفته بود: "امکانی برای حضور مجدد فتنه‌گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آن‌ها حتی نباید توهم این حضور مجدد را داشته باشند. فتنه‌گران بزرگترین خیانت را به نظام اسلامی و مردم انجام دادند و لطمه سنگینی به کشور زدند."

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ظهیر

    خیالت راحت باشه پشمکی، اونائی هم که رای میدن به جمهوریت رای میدن و ضد ولایت ملایت. نکنه خیال کردی انتخابات برای ولایته؟