ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف تازه مجلس و دولت بر سر ادغام وزارت‌خانه‌ها

<p>شماری از نماينده مجلس ايران در حال آماده کردن طرحی هستند تا ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها در دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد متوقف شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>جواد جهانگيرزاده، نماينده مجلس به خبرگزاری فارس گفته است در صورت تصويب اين طرح، ادغام وزارت&zwnj;خانه تا سه سال عقب می&zwnj;افتد.</p> <p><br /> وی افزود: &laquo;در اين طرح مقرر شده است که دولت بايد در سه &zwnj;سال اول، برنامه اقدامات و برنامه&zwnj;های کارشناسی لازم را برای ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها انجام دهد و بعد از اتمام سال&zwnj; سوم، شرح وظايف وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها را به مجلس ارائه کند تا بعد از موافقت مجلس، دولت وزير پيشنهادی خود را برای وزارت&zwnj;خانه ادغام&zwnj;شده به مجلس معرفی کند.&raquo;</p> <p><br /> اما محمدرضا ميرتاج&zwnj;الدينی، معاون پارلمانی رييس&zwnj;جمهور ايران می&zwnj;گويد تأخير در ادغام وزارت&zwnj;خانه ها باعث &laquo;منتفی&zwnj;شدن ادغام&zwnj;ها&raquo; می&zwnj;شود.</p> <blockquote> <p>میرتاج&zwnj;الدینی، معاون پارلمانی احمدی&zwnj;نژاد: در صورتی که ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها که در برنامه پنجم توسعه به آن تأکيد شده است در دولت دهم انجام نشود، در آن صورت ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها سرانجامی نخواهد داشت</p> </blockquote> <p>وی افزود: &laquo;نمايندگان مجلس برنامه پنجم توسعه را مصوب کردند و تغيير در اين برنامه (تاًخير در ادغام وزارتخانه ها) به دلايل محکم و رأی دو سوم نمايندگان، نياز دارد.&raquo;</p> <p><br /> ميرتاج&zwnj;الدينی گفت: &laquo;بررسی&zwnj;ها در ادغام وزارت&zwnj;خانه ها نتيجه ۱۵ سال کار کارشناسی و چکيده آن در ماده ۵۳ لحاظ شده است.&raquo;</p> <p><br /> به گفته وی &laquo;در صورتی که ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها که در برنامه پنجم توسعه به آن تأکيد شده است در دولت دهم انجام نشود، در آن صورت ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها سرانجامی نخواهد داشت.&raquo;</p> <p><br /> روزنامه دولتی ايران نيز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ تصميم احتمالی نمايندگان مجلس را برای تأخير در ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها، &laquo;ايستادگی&raquo; مجلس در برابر قانون برنامه پنجم توسعه توصيف کرد.</p> <p><br /> قانون برنامه پنجم توسعه ايران می&zwnj;گويد که تعداد وزارت&zwnj;خانه&zwnj;های ايران بايد به ۱۷ وزارت کاهش پيدا کند.</p> <p><br /> هيأت دولت ايران نيز بر اساس اين قانون، ارديبهشت ۱۳۹۰ به ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;های &laquo;نيرو و نفت، کار و رفاه، بازگانی و صنايع و معادن و همچنين مسکن و راه&raquo; رأی مثبت داد.</p> <p><br /> اما اين تصميم دولت واکنش تند نمايندگان مجلس را به دنبال داشت. علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی گفت ادغام وزارت&zwnj;خانه بدون تصويب مجلس و رأی اعتماد به وزيران، &laquo;غيرقانونی&raquo; است.</p> <p><br /> محمود احمدی&zwnj;نژاد نيز علی لاريجانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت رئيس مجلس فکر می&zwnj;کند &laquo;عين قانون&raquo; است.</p> <p><br /> با بالاگرفتن اختلافات مجلس و دولت، در نهايت شورای نگهبان اعلام کرد ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها نيازمند تصويب مجلس است.</p> <p>&nbsp;</p>

شماری از نماينده مجلس ايران در حال آماده کردن طرحی هستند تا ادغام وزارت‌خانه‌ها در دولت محمود احمدی‌نژاد متوقف شود.

جواد جهانگيرزاده، نماينده مجلس به خبرگزاری فارس گفته است در صورت تصويب اين طرح، ادغام وزارت‌خانه تا سه سال عقب می‌افتد.

وی افزود: «در اين طرح مقرر شده است که دولت بايد در سه ‌سال اول، برنامه اقدامات و برنامه‌های کارشناسی لازم را برای ادغام وزارت‌خانه‌ها انجام دهد و بعد از اتمام سال‌ سوم، شرح وظايف وزارت‌خانه‌ها را به مجلس ارائه کند تا بعد از موافقت مجلس، دولت وزير پيشنهادی خود را برای وزارت‌خانه ادغام‌شده به مجلس معرفی کند.»

اما محمدرضا ميرتاج‌الدينی، معاون پارلمانی رييس‌جمهور ايران می‌گويد تأخير در ادغام وزارت‌خانه ها باعث «منتفی‌شدن ادغام‌ها» می‌شود.

میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد: در صورتی که ادغام وزارت‌خانه‌ها که در برنامه پنجم توسعه به آن تأکيد شده است در دولت دهم انجام نشود، در آن صورت ادغام وزارت‌خانه‌ها سرانجامی نخواهد داشت

وی افزود: «نمايندگان مجلس برنامه پنجم توسعه را مصوب کردند و تغيير در اين برنامه (تاًخير در ادغام وزارتخانه ها) به دلايل محکم و رأی دو سوم نمايندگان، نياز دارد.»

ميرتاج‌الدينی گفت: «بررسی‌ها در ادغام وزارت‌خانه ها نتيجه ۱۵ سال کار کارشناسی و چکيده آن در ماده ۵۳ لحاظ شده است.»

به گفته وی «در صورتی که ادغام وزارت‌خانه‌ها که در برنامه پنجم توسعه به آن تأکيد شده است در دولت دهم انجام نشود، در آن صورت ادغام وزارت‌خانه‌ها سرانجامی نخواهد داشت.»

روزنامه دولتی ايران نيز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ تصميم احتمالی نمايندگان مجلس را برای تأخير در ادغام وزارت‌خانه‌ها، «ايستادگی» مجلس در برابر قانون برنامه پنجم توسعه توصيف کرد.

قانون برنامه پنجم توسعه ايران می‌گويد که تعداد وزارت‌خانه‌های ايران بايد به ۱۷ وزارت کاهش پيدا کند.

هيأت دولت ايران نيز بر اساس اين قانون، ارديبهشت ۱۳۹۰ به ادغام وزارت‌خانه‌های «نيرو و نفت، کار و رفاه، بازگانی و صنايع و معادن و همچنين مسکن و راه» رأی مثبت داد.

اما اين تصميم دولت واکنش تند نمايندگان مجلس را به دنبال داشت. علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی گفت ادغام وزارت‌خانه بدون تصويب مجلس و رأی اعتماد به وزيران، «غيرقانونی» است.

محمود احمدی‌نژاد نيز علی لاريجانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت رئيس مجلس فکر می‌کند «عين قانون» است.

با بالاگرفتن اختلافات مجلس و دولت، در نهايت شورای نگهبان اعلام کرد ادغام وزارت‌خانه‌ها نيازمند تصويب مجلس است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.