ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه ترکیه‌ای: قاتلان مدیر "جِم تی‌وی" در صربستان دستگیر شدند

به گزارش روزنامه ملیت قاتلان سعید کریمی در صربستان بازداشت شده‌اند. پلیس صربستان در حین بازجویی پی برده که آن‌ها با نهادهای اطلاعاتی در ایران در ارتباط بودند.

روزنامه "ملیت" ترکیه از بازداشت قاتلان سعید کریمیان، مدیر شبکه ماهواره‌ای "جِم تی‌وی" در صربستان خبر داد.

سعید کریمیان شامگاه شنبه ۲۹ آوریل / ۹ اردیبهشت در استانبول با شلیک ۲۷ گلوله به قتل رسید.

"ملیت" نوشته است که قاتلان کریمیان از مأموران جمهوری اسلامی بوده و در حال فرار به کشور مونته‌نگرو با گذرنامه‌های جعلی بازداشت شده‌اند.

گفته می‌شود که آن‌ها قصد داشتند از یک کشور اروپایی به ایران بازگردند.

پلیس ترکیه و پلیس صربستان در بازداشت قاتلان سعید کریمیان همکاری کرده‌اند.

رورنامه ملیت گزارش می‌دهد که پلیس صربستان در حین بازجویی از متهمان متوجه شده که آن‌ها با نهادهای اطلاعاتی در ایران در ارتباط بوده‌اند. در گزارش یاد شده اما توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده است.

سعید کریمیان که شهروند بریتانیا بود، شامگاه شنبه ۲۹ آوریل / ۹ اردیبهشت، ساعت ۲۱.۳۰ به وقت محلی با شلیک ۲۷ گلوله در محله "ساری‌یر" استانبول، در حوالی دفتر کارش مورد سوء‌قصد قرار گرفت.

ضاربان که سوار بر یک خودروی جیپ بودند راه را بر خودروی کریمیان بستند و سپس با گشودن رگبار گلوله او را در جا کشتند و همراهش را به شدت مجروح کردند. قاتلان سپس گریخته و خودروی خود را نیز به آتش کشیدند. پلیس خودروی سوخته شده مهاجمان را در منطقه "کمربورغاز" استانبول یافتند.

شریک و همراه کریمیان که در کویت متولد شده بوده و تابعیت بریتانیا را داشت در بیمارستان جان سپرد.

سعید کریمیان ابتدا در زمینه امور مهاجرت فعال بود و سپس به فعالیت رسانه‌ای روی آورد. شبکه تحت مدیریت او، "جم تی‌وی" (GEM TV) یک شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان است که مرکز آن در دوبی قرار دارد. این شبکه بیشتر فیلم‌ها و سریال‌های عامه‌پسند و سرگرم‌کننده پخش می‌کند و در ایران مخاطبان پرشماری دارد. این شبکه همچنین تیزر فیلم‌های ایرانی و تبلیغات کالاهای ایرانی را نیز پخش می‌کرد و به همین دلیل وزارت ارشاد بارها تهیه‌کنندگان سینما و فیلمسازان را به خاطر پخش تبلیغات فیلم‌شان از این شبکه بازخواست کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    حجم اخبار دروغ رسانه ها شگفت انگیز است