ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق قزاقستان و افغانستان بر توسعه روابط دو جانبه

<p>رؤسای جمهور افغانستان و قزاقستان در ديدار با هم در آستانه برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای در پايتخت قزاقزستان، توافق کردند تا روابط دو کشور در زمينه&zwnj;های مختلف توسعه يابد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان روز سه&zwnj;شنبه ۲۴ خرداد به&zwnj;منظور شرکت در دهمين اجلاس سازمان شانگهای رهسپار آستانه، پايتخت قزاقستان گرديد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اطلاعيه خبری که از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان در کابل منتشر شده، آمده است که حامد کرزی پس از ورود به شهر آستانه با نورسلطان نظر بايف، رئيس جمهور قزاقستان ديدار کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برپايه اين خبر، رؤسای جمهور دو کشور ضمن اين ديدار در مورد وضعيت منطقه، دستور کار اجلاس سازمان شانگهای و توسعه روابط دو جانبه، به&zwnj;ويژه توسعه مناسبات اقتصادی دو جانبه گفت&zwnj;وگو کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قرار است حامد کرزی روز چهارشنبه طی يک سخنرانی در اين اجلاس &laquo;ديدگاه افغانستان را در مورد گسترش همکاری&zwnj;های منطقه&zwnj;ای در عرصه&zwnj;های سياسی، اقتصادی و مبارزه هماهنگ عليه مواد مخدر و تروريسم&raquo; را بيان کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اطلاعيه رياست جمهوری افغانستان گفته شده است که رئيس جمهور اين کشور در حاشيه اين اجلاس با رؤسای جمهور چين، روسيه، قزاقستان و ايران در راستای توسعه روابط در چارچوب سازمان شانگهای ديدار و گفت&zwnj;وگو خواهد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ با عضويت چين، روسيه، قزاقستان، قرقيزستان، ازبکستان و تاجيکستان با هدف گسترش همکاری های منطقه&zwnj;ای تأسيس گرديد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حال حاضرکشورهای هند، پاکستان، ايران و مغولستان به&zwnj;عنوان اعضای ناظر در اين سازمان عضويت دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افغانستان به&zwnj;عنوان مهمان در اين اجلاس شرکت کرده است و انتظار می&zwnj;رود که در مورد عضويت افغانستان در اين اجلاس بحث صورت گيرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حالی که نزديک به ۱۵۰ هزار نظامی بين&zwnj;المللی به&zwnj;ويژه آمريکايی با عنوان مبارزه با تروريسم در افغانستان حضور دارند، چگونگی حضور اين نيروها و برنامه&zwnj;های آينده از سوی بيشتر اعضای سازمان شانگهای با نگرانی دنبال شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ساليان اخير روابط افغانستان با آمريکا به&zwnj;عنوان بزرگ&zwnj;ترين پشتيبان اين کشور به دلايل مختلف به ويژه مرگ غير نظاميان افغان درعمليات نظاميان آمريکايی، با فراز و نشيب همراه بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما با وصف اين و در حالی که آمريکا بر خروج تدريجی نظاميانش از افغانستان تا پايان سال ۲۰۱۴ تأکيد کرده است، دولت افغانستان و آمريکا تأييد کرده&zwnj;اند که بر سر عقد يک پيمان استراتژيک در حال گفت&zwnj;وگو هستند.</p> <p>&nbsp;</p>

رؤسای جمهور افغانستان و قزاقستان در ديدار با هم در آستانه برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای در پايتخت قزاقزستان، توافق کردند تا روابط دو کشور در زمينه‌های مختلف توسعه يابد.

حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد به‌منظور شرکت در دهمين اجلاس سازمان شانگهای رهسپار آستانه، پايتخت قزاقستان گرديد.

در اطلاعيه خبری که از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان در کابل منتشر شده، آمده است که حامد کرزی پس از ورود به شهر آستانه با نورسلطان نظر بايف، رئيس جمهور قزاقستان ديدار کرد.

برپايه اين خبر، رؤسای جمهور دو کشور ضمن اين ديدار در مورد وضعيت منطقه، دستور کار اجلاس سازمان شانگهای و توسعه روابط دو جانبه، به‌ويژه توسعه مناسبات اقتصادی دو جانبه گفت‌وگو کردند.

قرار است حامد کرزی روز چهارشنبه طی يک سخنرانی در اين اجلاس «ديدگاه افغانستان را در مورد گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در عرصه‌های سياسی، اقتصادی و مبارزه هماهنگ عليه مواد مخدر و تروريسم» را بيان کند.

در اطلاعيه رياست جمهوری افغانستان گفته شده است که رئيس جمهور اين کشور در حاشيه اين اجلاس با رؤسای جمهور چين، روسيه، قزاقستان و ايران در راستای توسعه روابط در چارچوب سازمان شانگهای ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ با عضويت چين، روسيه، قزاقستان، قرقيزستان، ازبکستان و تاجيکستان با هدف گسترش همکاری های منطقه‌ای تأسيس گرديد.

در حال حاضرکشورهای هند، پاکستان، ايران و مغولستان به‌عنوان اعضای ناظر در اين سازمان عضويت دارند.

افغانستان به‌عنوان مهمان در اين اجلاس شرکت کرده است و انتظار می‌رود که در مورد عضويت افغانستان در اين اجلاس بحث صورت گيرد.

در حالی که نزديک به ۱۵۰ هزار نظامی بين‌المللی به‌ويژه آمريکايی با عنوان مبارزه با تروريسم در افغانستان حضور دارند، چگونگی حضور اين نيروها و برنامه‌های آينده از سوی بيشتر اعضای سازمان شانگهای با نگرانی دنبال شده است.

در ساليان اخير روابط افغانستان با آمريکا به‌عنوان بزرگ‌ترين پشتيبان اين کشور به دلايل مختلف به ويژه مرگ غير نظاميان افغان درعمليات نظاميان آمريکايی، با فراز و نشيب همراه بوده است.

اما با وصف اين و در حالی که آمريکا بر خروج تدريجی نظاميانش از افغانستان تا پايان سال ۲۰۱۴ تأکيد کرده است، دولت افغانستان و آمريکا تأييد کرده‌اند که بر سر عقد يک پيمان استراتژيک در حال گفت‌وگو هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.