ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلینتون: حکومت ایران مطالبات مردم را نادیده گرفته است

<p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا با انتشار بيانيه&zwnj;ای اعلام کرد حکومت ايران مطالبات دموکراتيک مردم ايران را ناديده گرفته است.</p> <!--break--> <p><br /> وی در اين بيانيه که به مناسبت دومين سالروز انتخابات جنجالی رياست&zwnj;جمهوری ايران منتشر شده، افزوده مردم ايران دو سال پيش با اميد به پای صندوق&zwnj;های رأی رفتند اما مقام&zwnj;های ايران هيچ علاقه&zwnj;ای به نظرات مردم نداشتند.</p> <p><br /> کلينتون همچنين گفته است حکومت جمهوری اسلامی، خواسته&zwnj;های مردم را به شدت سرکوب کرده است.</p> <p><br /> در انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ در ايران، محمود احمدی&zwnj;نژاد، محسن رضايی، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی به عنوان کانديدا رقابت می کردند که در نهايت دولت پس از برگزاری انتخابات، احمدی&zwnj;نژاد را حائز اکثريت آرا معرفی کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>هيلاری کلينتون کشته شدن نوجوان ۱۳ ساله سوری را يادآور صحنه کشته&zwnj;شدن ندا آقاسلطان در تهران دانسته است</p> </blockquote> <p>با اعلام نتيجه انتخابات، هواداران موسوی و کروبی در بسياری از شهرهای ايران به خيابان&zwnj;ها ريختند و اعلام کردند حکومت آرای آن&zwnj;ها را &laquo;دزديده&raquo; است.</p> <p><br /> شامگاه ۲۲ خرداد و ساعتی پيش از پايان رسمی رأی&zwnj;گيری موسوی نيز در يک نشست خبری گفت برنده قعطی انتخابات است.</p> <p><br /> حکومت ايران در مقابل اعتراض مخالفان، شماری زيادی از فعالان سياسی مخالف دولت را بازداشت کرد.<br /> ده&zwnj;ها نفر نيز در جريان اعترضات کشته و هزاران نفر نيز بازداشت شدند.</p> <p><br /> آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران يک روز پس از برگزاری انتخابات بر &laquo;صحت&raquo; آن تأکيد کرد و چند روز بعد نيز، اعتراض مخالفان را &laquo;فتنه&raquo; ناميد.</p> <p><br /> همچنين موسوی و کروبی دو تن از رهبران مخالفان که از سوی حکومت ايران به عنوان &laquo;سران فتنه&raquo; ناميده می&zwnj;شوند، از بهمن ۱۳۸۹ به همراه همسرانشان در بازداشت خانگی به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p><br /> وزير خارجه آمريکا همچنين افزوده ايران به سوريه در سرکوب تظاهرات مخالفان ياری می&zwnj;رساند.</p> <p><br /> هيلاری کلينتون کشته شدن نوجوان ۱۳ ساله سوری را يادآور صحنه کشته&zwnj;شدن ندا آقاسلطان در تهران دانست.</p> <p><br /> منابع خبری عربی می&zwnj;گويند حمزه الخطيب نوجوان سوريه&zwnj;ای در زندان و بر اثر شکنجه کشته شده است.</p> <p><br /> ندا آقاسلطان نيز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در تهران به ضرب گلوله کشته شد.</p> <p><br /> کلينتون افزوده آمريکا همچنان در کنار شهروندان ايرانی و سوری که در آرزوی آزادی هستند، قرار دارد.</p> <p><br /> اعتراضات مردم در سوریه اسفند ماه گذشته، از شهر درعا واقع در جنوب این کشور آغاز شد. آزادی زندانیان سیاسی یکی از خواسته&zwnj;های اصلی نیروهای اپوزیسیون از آغاز اعتراضات مردمی علیه حکومت بشار اسد از اسفندماه سال گذشته تا کنون بوده است. بشار اسد پس از مرگ پدرش حافظ اسد از سال ۲۰۰۰حکومت سوریه را در دست گرفت.<br /> <br /> به گفته فعالان حقوق بشر دست کم یک&zwnj;هزار نفر در جریان اعتراضات ۱۰هفته گذشته در سوریه جان خود را از دست داده&zwnj;اند و نزدیک به ۱۰هزار نفر از مخالفان دولت دستگیر شده&zwnj;اند. مقامات دولتی سوریه تعداد نیروهای امنیتی و نظامی جان&zwnj;باخته در جریان این وقایع را ۱۴۳نفر اعلام کرده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد حکومت ايران مطالبات دموکراتيک مردم ايران را ناديده گرفته است.

وی در اين بيانيه که به مناسبت دومين سالروز انتخابات جنجالی رياست‌جمهوری ايران منتشر شده، افزوده مردم ايران دو سال پيش با اميد به پای صندوق‌های رأی رفتند اما مقام‌های ايران هيچ علاقه‌ای به نظرات مردم نداشتند.

کلينتون همچنين گفته است حکومت جمهوری اسلامی، خواسته‌های مردم را به شدت سرکوب کرده است.

در انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در ايران، محمود احمدی‌نژاد، محسن رضايی، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی به عنوان کانديدا رقابت می کردند که در نهايت دولت پس از برگزاری انتخابات، احمدی‌نژاد را حائز اکثريت آرا معرفی کرد.

هيلاری کلينتون کشته شدن نوجوان ۱۳ ساله سوری را يادآور صحنه کشته‌شدن ندا آقاسلطان در تهران دانسته است

با اعلام نتيجه انتخابات، هواداران موسوی و کروبی در بسياری از شهرهای ايران به خيابان‌ها ريختند و اعلام کردند حکومت آرای آن‌ها را «دزديده» است.

شامگاه ۲۲ خرداد و ساعتی پيش از پايان رسمی رأی‌گيری موسوی نيز در يک نشست خبری گفت برنده قعطی انتخابات است.

حکومت ايران در مقابل اعتراض مخالفان، شماری زيادی از فعالان سياسی مخالف دولت را بازداشت کرد.
ده‌ها نفر نيز در جريان اعترضات کشته و هزاران نفر نيز بازداشت شدند.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران يک روز پس از برگزاری انتخابات بر «صحت» آن تأکيد کرد و چند روز بعد نيز، اعتراض مخالفان را «فتنه» ناميد.

همچنين موسوی و کروبی دو تن از رهبران مخالفان که از سوی حکومت ايران به عنوان «سران فتنه» ناميده می‌شوند، از بهمن ۱۳۸۹ به همراه همسرانشان در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.

وزير خارجه آمريکا همچنين افزوده ايران به سوريه در سرکوب تظاهرات مخالفان ياری می‌رساند.

هيلاری کلينتون کشته شدن نوجوان ۱۳ ساله سوری را يادآور صحنه کشته‌شدن ندا آقاسلطان در تهران دانست.

منابع خبری عربی می‌گويند حمزه الخطيب نوجوان سوريه‌ای در زندان و بر اثر شکنجه کشته شده است.

ندا آقاسلطان نيز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در تهران به ضرب گلوله کشته شد.

کلينتون افزوده آمريکا همچنان در کنار شهروندان ايرانی و سوری که در آرزوی آزادی هستند، قرار دارد.

اعتراضات مردم در سوریه اسفند ماه گذشته، از شهر درعا واقع در جنوب این کشور آغاز شد. آزادی زندانیان سیاسی یکی از خواسته‌های اصلی نیروهای اپوزیسیون از آغاز اعتراضات مردمی علیه حکومت بشار اسد از اسفندماه سال گذشته تا کنون بوده است. بشار اسد پس از مرگ پدرش حافظ اسد از سال ۲۰۰۰حکومت سوریه را در دست گرفت.

به گفته فعالان حقوق بشر دست کم یک‌هزار نفر در جریان اعتراضات ۱۰هفته گذشته در سوریه جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۱۰هزار نفر از مخالفان دولت دستگیر شده‌اند. مقامات دولتی سوریه تعداد نیروهای امنیتی و نظامی جان‌باخته در جریان این وقایع را ۱۴۳نفر اعلام کرده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>درود بر موسولينی و پينوشه !! اينها روی آنها را سپيد کردند.<br /> سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و خاتمی با اينها ميخواهند مذاکره کنند؟! </p>

  • کاربر مهمان

    <p>با سلام </p> <p>این سوال بنده و بسیاری دیگر از هموطنان از وزیر امور خارجه امریکاست. آیا در سی سال گذشته هنوزهم متوجه نشده اید که این حکومت جز با زور سر به راه نمیشود!؟ به غیر از زمان رییس حمهور ریگان که جندتا سکوی نفتی دریایی ایران هدف قرار داد کدام حرکت امریکا در جهت فشار بر دولت ایران بوده است؟ </p> <p>به قول شما امریکایی ها این " Lip service " خوب است اما اگر عملی در پشت ان نباشد که تا کنون هم نبوده است تاثیر جندانی نخواهد داشت. بسیار خوب شما تحریم اهی جدیدی را بر علیه حکومت مقرر کرده اید اما همانطور که میبینیم این تحریم ها را ایران به راحتی دور زده است و در اثناء آن در زمینه های مربوطه خودکفایی هم به دست اورده است. </p> <p>شما اگر واقعا تا کنون حظر این رژیم را و کستره نفوذش را درک نکرده اید ده سال دیگر صبر کنید و ببینید که با مردم خود و دیگر مردم دنیا چه خواهد کرد. راه ازادی ایران از هامن راهی است که صدام را روانه آن کردید. به خدا قسم سپاه آنقدر از حمله امریکا میترسد که به نطر بنده در طی 4-5 روز از هم میپاشد. </p> <p>به امید بیداری شما و دنیای آزاد</p>

  • کاربر مهمان

    <p>32 سال از مخالفان طرفداری کردید تو را به هر چه میپرستید فقط یکبار هم شده از رهبری (آشکارا ودر منظر عمومی)حمایت کنید.شاید فرجی حاصل شود.</p>