ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سناتور جمهوری‌خواه خواهان اخراج سفیر ترکیه از آمریکا شد

جان مک‌کین از دولت ترامپ خواسته است در واکنش به ضرب و شتم معترضان به اردوغان مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن، سفیر ترکیه را اخراج کند.

در سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به آمریکا، بعد از دیدار و گفت‌وگوی او با دونالد ترامپ، عده‌ای از مخالفان اردوغان مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن اجتماع کرده و شعارهایی علیه اردوغان سر داده بودند. محافظان اردوغان تظاهرکنندگان را کتک زدند. اکنون جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه خواهان احراج سفیر ترکیه از آمریکا شده است.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه: آمریکا، ترکیه نیست

جان مک‌کین در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفته است:

«آمریکا که ترکیه نیست. باید سفیر ترکیه را اخراج کنند. مگر اینجا یک کشور جهان‌سومی‌ست؟»

بعد از آنکه محافظان رجب طیب اردوغان، معترضان را کتک زدند، پلیس آمریکا دو محافظ او را بازداشت کرد، اما بعد از مدتی آن‌ها را آزاد کردند.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به موجب میثاق ایالات متحده آمریکا با ترکیه، نمایندگان کشور ترکیه هنگام سفر دیپلماتیک به آمریکا نباید بازداشت شوند.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه گفته است سفیر ترکیه را برای پاسخگویی نسبت به ضرب و شتم معترضان احضار کرده است.

دولت ترکیه می‌گوید از پلیس آمریکا خواسته معترضان را متفرق کند، اما آن‌ها تمکین نکرده‌اند و به همین دلیل محافظان اردوغان ناگزیر شده‌اند با معترضان درگیر شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.