ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان خواهان اقدامات جدی پاکستان عليه تروريست‌ها شد

<p>دولت افغانستان می&zwnj;گوید هیچ&zwnj;کس نمی&zwnj;تواند وجود پناهگاه و آموزشگاه&zwnj;های تروریست&zwnj;ها در خاک پاکستان را انکار کند اما افغانستان امیدوار است پاکستان برای از بین بردن این پناهگاه&zwnj;ها اقدامات جدی صورت دهد.</p> <!--break--> <p><br /> پنج روز پيش، هیأتی به ریاست حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، به پاکستان سفری داشت و پس از آن پاکستان متعهد به همکاری شده است. </p> <p><br /> مقامات نظامی افغان همواره سازمان اطلاعات نظامی پاکستان را به دست داشتنن در حملات تخریبی در افغانستان متهم می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> لطف&zwnj;الله مشعل، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان امروز، چهارشنبه ۲۵ خرداد، در یک نشست خبری گفت در ناامنی&zwnj;های افغانستان نيروهای اطلاعاتی کشورهای همسایه، گروه&zwnj;های تندروی اسلامی و طالبان نقش اساسی دارند.</p> <p><br /> به گفته مشعل افزون بر پاکستان در حملات تخریبی در غرب افغانستان، شماری از نيروهای ایران نیز در اين حملات نقش دارند، اما تا کنون سندی مبنی بر همکاری ایران با شورشیان به&zwnj;دست نيامده است.</p> <p><br /> با این حال هیأت افغانی پس از بازگشت از پاکستان گفت: &laquo;افغانستان خواهان نقش مثبت پاکستان در روند صلح در کشور می&zwnj;باشد.&raquo;</p> <p><br /> وحید عمر، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت، آن&zwnj;ها از پاکستان خواسته&zwnj;اند تا طالبانی را که حاضر به گفت&zwnj;وگو با دولت نیستند در خاک&zwnj;اش پناه ندهد. وی افزود هيأت افغانی خواهان اقدامات عملی پاکستان شده است.</p> <p><br /> وحيد عمر همچنين گفت که دولت افغانستان از پاکستان خواسته است تا از نفوذش بر مخالفان افغانستان استفاده کرده و آن&zwnj;ها را متقاعد سازد تا در گفت&zwnj;وگوهای صلح شرکت کنند.</p> <p><br /> این درخواست دولت افغانستان در حالی مطرح می&zwnj;شود که برخی از تحلیل&zwnj;گران افغان به این باورند که طالبان توسط پاکستان ایجاد شده و رهبران این گروه نیز در حال حاضر در پاکستان زندگی می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> جاوید لودین، معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان نیز گفته است اين کشور در ۱۰ سال گذشته گام&zwnj;های خوبی را به&zwnj;عنوان حسن نیت با پاکستان برداشته است و حالا وقت آن رسيده که پاکستان نیز گام&zwnj;های عملی را در این راستا بردارد.</p> <p><br /> وی افزود مهم&zwnj;ترین ضرورت در شرایط فعلی برای افغانستان صلح است و در موفقیت این روند سیاسی، پاکستان می&zwnj;تواند نقش اساسی را برای شریک ساختن طالبان در قدرت بازی کند.<br /> &nbsp;</p>

دولت افغانستان می‌گوید هیچ‌کس نمی‌تواند وجود پناهگاه و آموزشگاه‌های تروریست‌ها در خاک پاکستان را انکار کند اما افغانستان امیدوار است پاکستان برای از بین بردن این پناهگاه‌ها اقدامات جدی صورت دهد.

پنج روز پيش، هیأتی به ریاست حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، به پاکستان سفری داشت و پس از آن پاکستان متعهد به همکاری شده است.

مقامات نظامی افغان همواره سازمان اطلاعات نظامی پاکستان را به دست داشتنن در حملات تخریبی در افغانستان متهم می‌کنند.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان امروز، چهارشنبه ۲۵ خرداد، در یک نشست خبری گفت در ناامنی‌های افغانستان نيروهای اطلاعاتی کشورهای همسایه، گروه‌های تندروی اسلامی و طالبان نقش اساسی دارند.

به گفته مشعل افزون بر پاکستان در حملات تخریبی در غرب افغانستان، شماری از نيروهای ایران نیز در اين حملات نقش دارند، اما تا کنون سندی مبنی بر همکاری ایران با شورشیان به‌دست نيامده است.

با این حال هیأت افغانی پس از بازگشت از پاکستان گفت: «افغانستان خواهان نقش مثبت پاکستان در روند صلح در کشور می‌باشد.»

وحید عمر، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت، آن‌ها از پاکستان خواسته‌اند تا طالبانی را که حاضر به گفت‌وگو با دولت نیستند در خاک‌اش پناه ندهد. وی افزود هيأت افغانی خواهان اقدامات عملی پاکستان شده است.

وحيد عمر همچنين گفت که دولت افغانستان از پاکستان خواسته است تا از نفوذش بر مخالفان افغانستان استفاده کرده و آن‌ها را متقاعد سازد تا در گفت‌وگوهای صلح شرکت کنند.

این درخواست دولت افغانستان در حالی مطرح می‌شود که برخی از تحلیل‌گران افغان به این باورند که طالبان توسط پاکستان ایجاد شده و رهبران این گروه نیز در حال حاضر در پاکستان زندگی می‌کنند.

جاوید لودین، معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان نیز گفته است اين کشور در ۱۰ سال گذشته گام‌های خوبی را به‌عنوان حسن نیت با پاکستان برداشته است و حالا وقت آن رسيده که پاکستان نیز گام‌های عملی را در این راستا بردارد.

وی افزود مهم‌ترین ضرورت در شرایط فعلی برای افغانستان صلح است و در موفقیت این روند سیاسی، پاکستان می‌تواند نقش اساسی را برای شریک ساختن طالبان در قدرت بازی کند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>‫حاج کرزی استاندار استان افغانستان پاکستان ۲۰ میلیارد دلار ار آمریکا باج گرفت تا اجازه دهد تا آمریکا<br /> ‫از فضای هوائي این کشور برای حمله به افغانستان استفاده کند تا شما بتوانید استاندار ایالت ۴۹ آمریکا بشوید<br /> ‫و به لطف این آشوبها دارید حال می کنید ، سر ملت محروم افغانستان شیره بمالید ولی با این اراجیف یک ریال<br /> ‫از همتای پاکستنانی خود در نخواهید آورد ، مسئله مبارزه با تروریسم در افغانستان شبیه مسئله مبارزه با مواد<br /> ‫مخدر در کلمبیا است ، تمامی ریاستهای جمهور در کلمبیا که بر علیه مواد مخدر فعالیت کردنند با همان پول<br /> ‫مواد مخدر به مقام رسیدند و شما هم همینطور.<br /> ‫بابا کرزی قربان آن شال سبزت برم به فکر فقر و شکم کرسنه ملت افغانستان باش .....</p>