ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک ایرانی به اتهام تلاش برای انجام حمله انتحاری در افغانستان

<p>اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد یک شهروند ایران را به اتهام تلاش برای انجام حمله انتحاری، در جنوب این کشور بازداشت کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>لطف&zwnj;الله مشعل، سخنگوی امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه ۲۵ خرداد در یک نشست خبری در کابل گفت که این فرد از ساکنان شهر زاهدان ایران است که با یک شهروند پاکستانی هنگام ورود به قندهار بازداشت شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روز گذشته ژنرال نعیم مؤمن، رئیس اداره امنیت ملی قندهار در جمع خبرنگاران گفت که این دو تن در اعترافات اولیه گفته&zwnj;اند قصد داشتند در شهرهای قندهار و یا هرات حمله انتحاری انجام دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>متهمان به تلاش برای انجام حملات انتحاری، به خبرنگاران در شهر قندهار نشان داده شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شماری از رسانه&zwnj;های محلی به نقل از این شهروند ایرانی که خود را خداداد خوانده است گزارش دادند که وی گفته است از زاهدان به شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان رفته بود و در آن&zwnj;جا به او گفته شد که کافران در افغانستان حضور دارند و باید به&zwnj;عنوان یک مسلمان برعلیه آنان جهاد کند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>این نخستین بار است که یک شهروند ایرانی به اتهام اقدام به انجام حمله انتحاری در افغانستان بازداشت می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>محمد اسلم، شهروند پاکستان نیز در اظهاراتی مشابه گفته است که یک کارگر ساده است و در پاکستان تشویق شد تا برای &laquo;جهاد با کفار&raquo; به افغانستان برود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تا کنون شمار بسياری از شهروندان پاکستان به اتهام تلاش برای حمله به اهداف دولتی و خارجی در افغانستان بازداشت شده&zwnj;اند اما این نخستین بار است که یک شهروند ایرانی به اتهام اقدام به انجام حمله انتحاری بازداشت می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی تازه گفت که افرادی از ایران برای مخالفان مسلح دولت افغانستان سلاح و مهمات می&zwnj;فرستند و در ناامنی&zwnj;های این کشور دخیل هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ایران پيش از این نیز در موارد متعدد به دخالت در امور امنیتی، سیاسی و مذهبی افغانستان متهم شده بود. اتهاماتی که از سوی جمهوری اسلامی ايران رد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در دی&zwnj;ماه سال گذشته آیساف یا نیروهای کمک به تأمین امنیت افغانستان زیر فرمان ناتو اعلام کرد یک ایرانی را که از &laquo;رابط&zwnj;های کلیدی ارسال اسلحه از ایران برای طالبان&raquo; بوده در ولایت قندهار بازداشت کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آیساف گفته بود: &laquo;این شخص ارتباط مستقیم با شماری از رهبران طالبان در قندهار داشته است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>عکس: لطف&zwnj;الله مشعل، سخنگوی امنیت ملی افغانستان</em><br /> &nbsp;</p>

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد یک شهروند ایران را به اتهام تلاش برای انجام حمله انتحاری، در جنوب این کشور بازداشت کرده است.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه ۲۵ خرداد در یک نشست خبری در کابل گفت که این فرد از ساکنان شهر زاهدان ایران است که با یک شهروند پاکستانی هنگام ورود به قندهار بازداشت شده است.

روز گذشته ژنرال نعیم مؤمن، رئیس اداره امنیت ملی قندهار در جمع خبرنگاران گفت که این دو تن در اعترافات اولیه گفته‌اند قصد داشتند در شهرهای قندهار و یا هرات حمله انتحاری انجام دهند.

متهمان به تلاش برای انجام حملات انتحاری، به خبرنگاران در شهر قندهار نشان داده شدند.

شماری از رسانه‌های محلی به نقل از این شهروند ایرانی که خود را خداداد خوانده است گزارش دادند که وی گفته است از زاهدان به شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان رفته بود و در آن‌جا به او گفته شد که کافران در افغانستان حضور دارند و باید به‌عنوان یک مسلمان برعلیه آنان جهاد کند.

این نخستین بار است که یک شهروند ایرانی به اتهام اقدام به انجام حمله انتحاری در افغانستان بازداشت می‌شود

محمد اسلم، شهروند پاکستان نیز در اظهاراتی مشابه گفته است که یک کارگر ساده است و در پاکستان تشویق شد تا برای «جهاد با کفار» به افغانستان برود.

تا کنون شمار بسياری از شهروندان پاکستان به اتهام تلاش برای حمله به اهداف دولتی و خارجی در افغانستان بازداشت شده‌اند اما این نخستین بار است که یک شهروند ایرانی به اتهام اقدام به انجام حمله انتحاری بازداشت می‌شود.

اما سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی تازه گفت که افرادی از ایران برای مخالفان مسلح دولت افغانستان سلاح و مهمات می‌فرستند و در ناامنی‌های این کشور دخیل هستند.

ایران پيش از این نیز در موارد متعدد به دخالت در امور امنیتی، سیاسی و مذهبی افغانستان متهم شده بود. اتهاماتی که از سوی جمهوری اسلامی ايران رد شده است.

در دی‌ماه سال گذشته آیساف یا نیروهای کمک به تأمین امنیت افغانستان زیر فرمان ناتو اعلام کرد یک ایرانی را که از «رابط‌های کلیدی ارسال اسلحه از ایران برای طالبان» بوده در ولایت قندهار بازداشت کرده است.

آیساف گفته بود: «این شخص ارتباط مستقیم با شماری از رهبران طالبان در قندهار داشته است.»

عکس: لطف‌الله مشعل، سخنگوی امنیت ملی افغانستان
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.