ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پسر قذافی انتخابات تا سه ماه ديگر را پيشنهاد کرد

<p>سيف&zwnj;الاسلام قذافی پيشنهاد برگزاری انتخابات در ليبی با حضور ناظران بين&zwnj;المللی را مطرح کرد.</p> <!--break--> <p><br /> سيف&zwnj;الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، در گفت&zwnj;وگو با روزنامه ايتاليايی &laquo;کوريره دلا سرا&raquo; گفت&zwnj;: &laquo;اين انتخابات می&zwnj;تواند تا سه ماه ديگر و يا حداکثر تا پايان سال جاری برگزار شود و برای اطمينان از درستی آن ناظران بين&zwnj;المللی نيز حضور داشته باشند.&raquo;</p> <p><br /> سيف&zwnj;الاسلام که پيش از رويدادهای سه ماه اخير در ليبی از وی به&zwnj;عنوان جانشين پدرش نام برده می&zwnj;شد، افزود: &laquo;ما اين ناظران را تعيين نمی&zwnj;کنيم. ما اتحاديه اروپا، اتحاديه آفريقا، سازمان ملل و حتا ناتو را برای نظارت بر اين انتخابات قبول داريم. مهم آن است که اين انتخابات روشن و بدون ابهام برگزار شود.&raquo;</p> <p><br /> گفت&zwnj;وگو با پسر قذافی که امروز پنج&zwnj;شنبه ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) منتشر شده دو روز پيش در هتلی در طرابلس و به دعوت عبدالعاتی عبيدی، وزير امور خارجه ليبی صورت گرفته است.</p> <blockquote> <p><br /> سيف&zwnj;الاسلام قذافی تأکيد کرد که شکی ندارد در يک &laquo;انتخابات سالم&raquo; پدرش پيروز خواهد شد</p> </blockquote> <p>سيف&zwnj;الاسلام قذافی تأکيد کرد که شکی ندارد در يک &laquo;انتخابات سالم&raquo; پدرش پيروز خواهد شد و مردم از &laquo;اسلام&zwnj;گرايان فاشيست و تروريست&raquo; که بنغازی را &laquo;اشغال&raquo; کرده&zwnj;اند پشتيبانی نخواهند کرد.</p> <p><br /> وی با اين حال افزود که پدرش در صورت شکست در چنين انتخاباتی از قدرت کناره&zwnj;گيری خواهد کرد اما از کشور نخواهد رفت.</p> <p><br /> پسر قذافی مخالفان پدرش در بنغازی را &laquo;مزدوران و آدم&zwnj;کش&zwnj;های&raquo; نيکلا سرکوزی، رئيس&zwnj;جمهور فرانسه خواند.</p> <p><br /> وی گفت: &laquo;ما پيش از اين با پاريس ارتباطاتی برقرار کرديم که نتيجه&zwnj;ای نداده است. اين فرانسوی&zwnj;ها هستند که حکومت را در بنغازی تحريک می&zwnj;کنند... بنا بر اين آن&zwnj;ها هستند که بايد به&zwnj;دنبال راه حلی با خونريزی کمتری باشند.&raquo;</p> <p><br /> سيف&zwnj;الاسلام قذافی در حالی اين سخنان را بيان می&zwnj;کند که دادستان دادگاه بين&zwnj;المللی کيفری لاهه، وی و پدرش را به همراه رئيس سازمان اطلاعات ليبی متهم به &laquo;جنايت عليه بشريت و به&zwnj;کارگيری تجاوز عليه مخالفان&raquo; کرده و درخواست صدور حکم جلب آن&zwnj;ها را صادر کرده است.</p> <p><br /> روز گذشته شورشيان ليبی موفق شدند که در غرب اين کشور کنترل منطقه منتهی به جاده رو به طرابلس را به&zwnj;دست گيرند.</p> <p><br /> ناتو نيز در شب گذشته مجتمعی را در نزديکی مقر فرماندهی معمر قذافی در طرابلس مورد هدف قرار داد. از ميزان تلفات و اين&zwnj;که غير نظاميان نيز در اين حملات کشته شده&zwnj;اند اطلاعی در دست نيست.</p> <p><br /> نيروهای ناتو به&zwnj;طور مرتب اين منطقه را که باب&zwnj;العزيزه نام دارد هدف حمله&zwnj;های هوايی خود قرار داده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

سيف‌الاسلام قذافی پيشنهاد برگزاری انتخابات در ليبی با حضور ناظران بين‌المللی را مطرح کرد.

سيف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، در گفت‌وگو با روزنامه ايتاليايی «کوريره دلا سرا» گفت‌: «اين انتخابات می‌تواند تا سه ماه ديگر و يا حداکثر تا پايان سال جاری برگزار شود و برای اطمينان از درستی آن ناظران بين‌المللی نيز حضور داشته باشند.»

سيف‌الاسلام که پيش از رويدادهای سه ماه اخير در ليبی از وی به‌عنوان جانشين پدرش نام برده می‌شد، افزود: «ما اين ناظران را تعيين نمی‌کنيم. ما اتحاديه اروپا، اتحاديه آفريقا، سازمان ملل و حتا ناتو را برای نظارت بر اين انتخابات قبول داريم. مهم آن است که اين انتخابات روشن و بدون ابهام برگزار شود.»

گفت‌وگو با پسر قذافی که امروز پنج‌شنبه ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) منتشر شده دو روز پيش در هتلی در طرابلس و به دعوت عبدالعاتی عبيدی، وزير امور خارجه ليبی صورت گرفته است.

سيف‌الاسلام قذافی تأکيد کرد که شکی ندارد در يک «انتخابات سالم» پدرش پيروز خواهد شد و مردم از «اسلام‌گرايان فاشيست و تروريست» که بنغازی را «اشغال» کرده‌اند پشتيبانی نخواهند کرد.

وی با اين حال افزود که پدرش در صورت شکست در چنين انتخاباتی از قدرت کناره‌گيری خواهد کرد اما از کشور نخواهد رفت.

پسر قذافی مخالفان پدرش در بنغازی را «مزدوران و آدم‌کش‌های» نيکلا سرکوزی، رئيس‌جمهور فرانسه خواند.

وی گفت: «ما پيش از اين با پاريس ارتباطاتی برقرار کرديم که نتيجه‌ای نداده است. اين فرانسوی‌ها هستند که حکومت را در بنغازی تحريک می‌کنند... بنا بر اين آن‌ها هستند که بايد به‌دنبال راه حلی با خونريزی کمتری باشند.»

سيف‌الاسلام قذافی در حالی اين سخنان را بيان می‌کند که دادستان دادگاه بين‌المللی کيفری لاهه، وی و پدرش را به همراه رئيس سازمان اطلاعات ليبی متهم به «جنايت عليه بشريت و به‌کارگيری تجاوز عليه مخالفان» کرده و درخواست صدور حکم جلب آن‌ها را صادر کرده است.

روز گذشته شورشيان ليبی موفق شدند که در غرب اين کشور کنترل منطقه منتهی به جاده رو به طرابلس را به‌دست گيرند.

ناتو نيز در شب گذشته مجتمعی را در نزديکی مقر فرماندهی معمر قذافی در طرابلس مورد هدف قرار داد. از ميزان تلفات و اين‌که غير نظاميان نيز در اين حملات کشته شده‌اند اطلاعی در دست نيست.

نيروهای ناتو به‌طور مرتب اين منطقه را که باب‌العزيزه نام دارد هدف حمله‌های هوايی خود قرار داده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.