ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین آمار ریاست‌جمهوری: روحانی با بیش از ۲۲ میلیون رأی ماندنی است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که با توجه به روند آراء، نتیجه نهایی مشخص است. روحانی بیش از ۵۶ درصد آراء و رئیسی حدود ۳۸.۵۶ درصد آراء را تا کنون کسب کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمار ارائه‌شده از سوی وزارت کشور، حسن روحانی تا کنون بیش از ۵۶ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

وزارت کشور آخرین آمار رأی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را از میان ۳۸۹۱۴۴۷۰ رأی صحیح اعلام کرد. بر اساس آمار ستاد انتخابات کشور، حسن روحانی تا کنون بیش از ۲۲ میلیون رأی و رئیسی نیز بیش از ۱۵ میلیون رأی آورده است.

میرسلیم سوم و هاشمی طبا چهارم است و هردو نفر زیر یک‌میلیون رأی آورده‌اند.

ریز آرای شمرده‌شده تا این لحظه به این صورت است:
کل آرای شمرده شده: ۴۰۰۷۶۷۲۹
روحانی: ۲۲۷۹۶۴۶۸ رای / ۵۶.۸۸% آرای شمرده‌شده
رئیسی: ۱۵۴۵۲۱۹۴ رای / ۳۸.۵۶% آرای شمرده‌شده
میرسلیم: ۴۵۵۲۱۱ رای / ۱.۱% آرای شمرده‌شده
هاشمی طبا: ۲۱۰۵۹۷ / ۰۵۳% آرای شمرده‌شده

علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که «روند آرا مشخص است و نتیجه آرا هم تقریباً مشخص است اما به لحاظ قانونی، جناب آقای رحمانی فضلی ساعت ۱۴ نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد»

وزارت کشور پس از تاخیر بسیار انتشار تدریجی نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد. آمار اولیه انتخابات را وزارت کشور ساعت ۹ صبح به‌وقت تهران اعلام کرد.

پیش از وزارت کشور جمهوری اسلامی، ساعت هفت بامداد، رویترز از قول یک مقام رسمی که نخواست نامش برده شود نوشت: «تمام شد، روحانی برنده است.»

به گزارش رویترز تا صبح روز ۳۰ اردیبهشت، ۳۷ میلیون از ۴۰ میلیون رأی ریخته‌شده به صندوق‌ها شمرده شد و حسن روحانی با  ۲۱.۶ میلیون رأی پیشتاز است.

ابراهیم رئیسی با ۱۴ میلیون رأی پس از روحانی قرار دارد.

به گفته وزارت کشور بیش از ۴۰ میلیون رأی در صندوق‌ها ریخته شده که یعنی مشارکت مردم بیش از ۷۰ درصد بوده است.

وزارت کشور پیشتر اعلام کرده که در شمارش آرا اولویت با آرای مربوط به ریاست جمهوری است.  برای کامل شدن نتایج انتخابات شوراها باید بیشتر انتظار کشید؛ با این حال نتیجه انتخابات شوراها در برخی از مناطق مشخص شده است.

در ایران  ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

"زمانه" این خبر را به‌روزرسانی خواهد کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میر ز ا رضا

    چه ۴ نفر و چه ۴۰۰ میلیون؟!؟ چه تفاوتی دارد؟!؟ که هر که انگشت خود را به «مُرّکَب» چرکین ساخت خود را بدون چون و چرا «مَرکَب» بزهکاران ساخت

  • اشکان

    این اعلام نتیجه انتخابات 88 بود با 8 سال تاخیر. اگر به حرف تحریم کنندگان گوش کرده بودیم این نتیجه به بار نمیامد. " تقیه هوشمندانه" بهترین عبارت برای توصیف این کار بزرگ اصلاح طلبان است. مرا به یاد فیلم سینمایی " آخرین شوالیه ها" میاندازد ( با بازی مورگان فریمن و پیمان معادی) که شوالیه های شجاع خفت و خواری تقیه را به جان خریدند تا فرصت انتقام را فراهم کنند. هیچ چیز نمیتوانست حقانیت قیام جنبش سبز ما را اینگونه تثبیت کند. و من به عنوان یک غیر مذهبی, امروز با کمال افتخار میگویم: یا حسین میر حسین!

  • شاهد

    رای دادند چون درکشان از ناله و نفرین کنندگان و فحاشان بالاتر بود .در حکومت شبه توتالیتر اسلامی ایران انان که زیر خمیه ولی فقیه جمع شده اند هوادار " جنبش توتالیتر شیعی" کنترل حوزه خصوصی و در گسترش نهاد های نظامی ایده لوژیک در حوزه عمومی هستند . بخش دیگر قدرت دولت روحانی و سیاستمدرانی که اصلاح طلب نامیده می شوند خواهان "عادی سازی "حکومت کاهش دخالت نهادهای نظامی ایده لوژیک در حوزه خصوصی و عمومی هستند . رای دهندگان به روحانی در تاکتیک تغییر سیاست های نظام را برگزیدند و بخش عمده ای از انان در استراتژی بدنبال تغییر نظام شبه توتالیتر اسلامی و برقراری حکومتی دموکراتیک هستند . ایت الله خامنه ای یاداوری کرد " تغییر سیاست های نظام به معنای تغییر نظام است " .امری که " انقلابیون " پشت کامپیوتر نشین از درک ان عاجزند .

  • Reza

    یعنی 40 میلیون ایرانی رأی دادند، باور کردنی نیست، شاید 20 میلیون رأی داده باشند جمهوری کثیف اسلامی ایران فقط دروغ، و دزدی و غارت و چپاول را 100درصد دارد یعنی این مردم ایران، چرا اینقدر بی خرد و بی خاصیت و بی غیرت شدند ای ملت خفته و افسرده و غمگین ایران بردگی کافی است

  • حسین

    بر سر اعلام تعداد رای توافق نشود! رای هر کس را همانی که هست اعلام کنند. روحانی اعتبارش را نگه دارد.

  • Be the first

    اصلاح طلبان با وجودی جهانگیری صراحتا اعلام کرد نماینده اصلاح طلبان استف باز هم جرات نکردند وارد رقابت بشوند و با اعتدالی ها (اصول گرایان و محافظه کاران میانه رو) ائتلاف کردند! دیگر مردم تا کی میخواهند به مرگ بگیرند تا به تب راضی شوند؟ تا کی صفدر حسینی با حققو نجومی و وام 300 ملیونی را ذخیره انقلاب بنماند؟ تا کی میخواهند مثل هیمن 20 سال اخیر تا لب چشمه ببرند و تشنه برگدانند؟ این بار حدود 40% از مردم به مدعیان اصلاح طلبی و محافظه کاران ظاهرا میانه رو رای داند+آن 16 میلیون نفری که رای ندادند و احتمالا اکثرشان از نظام نارضی اند. خیلی واضح اکثریت مردم دارد میگویند نارضی اند. حتی بخش بزرگی از کسانی به رئیسی رای دادند هم در واقع از ناراضیتی اند

  • سرباز

    حقیقتا که هر روز در این مرداب وضعیت کشور بیشتر غرق میشویم. این شیخ واقعاً روباه است. او میداند که مردم به ستوه آمده از دوران احمدی نژاد همین که وضعشان بدتر نشود دعاگو هستند. او خوب میداند که با این وضعیت اسفناک آزادی، کمترین شعار آزادی خواهانه بیشترین تأثیر را برایش دارد.کاش این جمعیت از خود سوال میکرد واقعاً برای چه دور این آدم جمع شده است؟ آیا فردای پیروزی با استناد به رأی مردم در مقابل بیت و سپاه و فساد افسارگسیخته ی حاکم بر کشور (همانگونه که در مناظرات خود او بارها گفت) محکم خواهد ایستاد؟ بعید میدانم کاری برای بهتر شدن اقتصاد و سیاست بکند. کاش میشد فهمید که او میخواهد و تلاش میکند ولی نمیتواند (یا نمیگذارند) یا اینکه اصلاً نمیخواهد.

  • Be the first

    متاسفانه عملکرد ضعیف دولت حسن روحانی بویژه در حوزه اقتصاد، موجب نارضایتی و برگشت رای اش شد! ، بسیاری از جوانان که غیر مذهبی بودند ولی چندان ایدئولوژیک نبودند به رئیسی ویا امیرسلیم رای دادند! چرا که روحانی تبدیل شده بود به نماد سرمایه داری و فساد دولتی! بهانه این که اختیارات دولت کم استف/ هرگز توجیه فساد ولتی ها یا فقر و کاهش قدرت خرید و ندادن نیمی از یارانه و همچنین عدم افزایش مزد کارگران نمی شود! از مصائب احساس حاشیه امن دولت ها، همین غرور و عدم انتقادپذیری شان است.