ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منصوره بهکيش بازداشت شد

<p>منصوره بهکيش، از اعضای خانواده بهکيش که شش عضو خود را در کشتار زندانيان سياسی در تابستان ۶۷ از دست داده است در تهران بازداشت شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش مادران پارک لاله، مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران خانم بهکيش را روز يک&zwnj;شنبه ۲۲ خردادماه جاری، به همراه چند نفر ديگر دستگير کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> شاهدان عينی به مادران پارک لاله گفته&zwnj;اند که يک &laquo;مأمور اطلاعاتی زن ساعت هشت شب در تقاطع يوسف&zwnj;آباد و فاطمی او را شناسايی و دستگير می&zwnj;کند که پس از انتقال به پليس امنيت، وی را به&zwnj;عنوان مورد خاص به زندان اوين منتقل می&zwnj;کنند.&raquo;</p> <p><br /> اين گزارش می&zwnj;افزايد که تا کنون هيچ&zwnj;گونه اطلاع ديگری از وضعيت منصوره بهکيش به خانواده&zwnj;اش داده نشده است.</p> <p><br /> منصوره بهکيش به همراه بسياری ديگر از اعضای خانواده&zwnj;های زندانيان سياسی، در طول سال&zwnj;های گذشته، هر سال در شهريورماه در گورستان خاوران مراسم سالگرد کشتار بزرگ زندانيان سياسی ايران در تابستان ۶۷ را برگزار می&zwnj;کرد و از طرف وزارت اطلاعات بارها در همين رابطه احضار و يا بازداشت شده است.</p> <p><br /> وی همچنين در ماه&zwnj;های پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۸۸ دوبار به&zwnj;دليل شرکت در مراسم بعدازظهرهای شنبه مادران عزادار در پارک لاله تهران بازداشت شد و در روز چهارشنبه ۲۶ اسفندماه همين سال هنگامی که برای ديدار با فرزندان خود عازم ايتاليا بود، از طرف مقامات قضائی ايران ممنوع&zwnj;الخروج اعلام گرديد.</p> <p><br /> منصوره بهکيش در دهه ۶٠ پنج عضو خانواده خود را يا در زندان&zwnj;ها از دست داده است و يا در خيابان&zwnj;ها در درگيری با مأموران جمهوری اسلامی کشته شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> سيامک اسديان همسر خواهرش زهرا در مهرماه ۶٠، زهرا در شهریور ۶۲؛ برادران&zwnj;اش محسن در اردیبهشت ۶۴ و محمود و علی در شهریور ۶٧؛ کشته شدند.</p> <p><br /> تنها برادر باقی&zwnj;مانده منصوره بهکيش، جعفر بهکيش، فعال حقوق بشر است که هم&zwnj;اکنون در خارج از ايران زندگی می&zwnj;کند.</p> <p><br /> منصوره بهکيش مسئوليت نگه&zwnj;داری مادر پيرش را بر عهده دارد.<br /> &nbsp;</p>

منصوره بهکيش، از اعضای خانواده بهکيش که شش عضو خود را در کشتار زندانيان سياسی در تابستان ۶۷ از دست داده است در تهران بازداشت شد.

به گزارش مادران پارک لاله، مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران خانم بهکيش را روز يک‌شنبه ۲۲ خردادماه جاری، به همراه چند نفر ديگر دستگير کرده‌اند.

شاهدان عينی به مادران پارک لاله گفته‌اند که يک «مأمور اطلاعاتی زن ساعت هشت شب در تقاطع يوسف‌آباد و فاطمی او را شناسايی و دستگير می‌کند که پس از انتقال به پليس امنيت، وی را به‌عنوان مورد خاص به زندان اوين منتقل می‌کنند.»

اين گزارش می‌افزايد که تا کنون هيچ‌گونه اطلاع ديگری از وضعيت منصوره بهکيش به خانواده‌اش داده نشده است.

منصوره بهکيش به همراه بسياری ديگر از اعضای خانواده‌های زندانيان سياسی، در طول سال‌های گذشته، هر سال در شهريورماه در گورستان خاوران مراسم سالگرد کشتار بزرگ زندانيان سياسی ايران در تابستان ۶۷ را برگزار می‌کرد و از طرف وزارت اطلاعات بارها در همين رابطه احضار و يا بازداشت شده است.

وی همچنين در ماه‌های پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۸۸ دوبار به‌دليل شرکت در مراسم بعدازظهرهای شنبه مادران عزادار در پارک لاله تهران بازداشت شد و در روز چهارشنبه ۲۶ اسفندماه همين سال هنگامی که برای ديدار با فرزندان خود عازم ايتاليا بود، از طرف مقامات قضائی ايران ممنوع‌الخروج اعلام گرديد.

منصوره بهکيش در دهه ۶٠ پنج عضو خانواده خود را يا در زندان‌ها از دست داده است و يا در خيابان‌ها در درگيری با مأموران جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

سيامک اسديان همسر خواهرش زهرا در مهرماه ۶٠، زهرا در شهریور ۶۲؛ برادران‌اش محسن در اردیبهشت ۶۴ و محمود و علی در شهریور ۶٧؛ کشته شدند.

تنها برادر باقی‌مانده منصوره بهکيش، جعفر بهکيش، فعال حقوق بشر است که هم‌اکنون در خارج از ايران زندگی می‌کند.

منصوره بهکيش مسئوليت نگه‌داری مادر پيرش را بر عهده دارد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.