ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام تبریک شماری از رهبران جهان به حسن روحانی

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از نخستین شخصیت‌های جهانی بود که ساعاتی پس از اعلام اولیه پیروزی روحانی به او تبریک گفت و انتخابات ریاست جمهوری در ایران را الگویی برای جهانیان دانست.

با نهایی شدن پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، شماری از مقامات جهان برای او پیام تبریک فرستادند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از نخستین شخصیت‌های جهانی بود که ساعاتی پس از اعلام اولیه پیروزی روحانی به او تبریک گفت و انتخابات ریاست جمهوری در ایران را الگویی برای جهانیان دانست.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز با اعلام آمادگی کشورش جهت ادامه همکاری فعالانه دوجانبه برای حفظ ثبات و امنیت خاورمیانه، برای حسن روحانی پیام تبریک فرستاد.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با تبریک به روحانی، از آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران در اجرای توافق هسته‌ای، و پبشبرد صلح در خاورمیانه سخن گفت.
شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین نیز عصر شنبه انتخاب مجدد حسن روحانی را تبریک گفت.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری جدید فرانسه نیز، با ابراز امیدواری در مورد حل مسئله هسته‌ای، پس از انتخاب مجدد روحانی، به رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت. مکرون همچنین با تأکید بر راه‌حل دیپلماتیک در مورد بحرانهای خاورمینه، از ایران خواست که رویکرد مشابهی را اتخاذ کند. کمتر از دو هفته پیش نیز حسن روحانی در پیامی ضمن ابراز امیدواری برای « توسعه و و تعمیق روابط دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه » پیروزی ماکرون را در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه تبریک گفته بود.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، اما با لحنی متفاوت با رئیس‌جمهور فرانسه، در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای سعودی‌اش، عادل جبیر، اعلام کرد: « امیدوارم حسن روحانی باعث پیشبرد اصلاحات دموکراتیک در ایران، خاتمه آزمایشهای موشکی و توقف حمایت ایران نیروهایی شود که منطقه را بی‌ثبات می‌کند.»  عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز با بیان آنکه  «انتخاب دوباره روحانی مسئله داخلی ایران است»، اظهار داشت: «ما ایران را مطابق اعمالش می‌سنجیم و نه بر اساس وعده‌های سیاستمدارانش.»

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس، خاویر سولانا، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، فواد معصوم رئیس جمهور عراق، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه  این کشور، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، امامعلی رحمان؛ رئیس جمهوری تاجیکستاننواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، سید عمار حکیم، رهبر ائتلاف ملی عراق، صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت، نواف احمد جابر الصباح، ولی‌عهد کویت و جابر مبارک الحمد الصباح، نخست‌وزیر این کشور نیز از دیگر شخصیتهای جهانی بودند که به حسن روحانی تبریک گفتند.

در همین زمینه

بیشتر بخوانید، در:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.