ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت يمن: صالح در چند روز آينده بازخواهد گشت

<p>دولت يمن اعلام کرد علی عبدالله صالح که برای مداوا به عربستان سعودی رفته بود، در روزهای آينده به يمن بازخواهد گشت.</p> <!--break--> <p><br /> رويترز گزارش داد، به گفته دولت يمن علی عبدالله صالح که در پی حمله به کاخ رياست جمهوری يمن و زخمی شدن&zwnj;اش، برای مداوا به عربستان سعودی رفته بود؛ به اين کشور بازخواهد گشت.</p> <p><br /> خروج صالح از يمن در مرکز بحران کنونی اين کشور که به&zwnj;سوی جنگ داخلی کشيده می&zwnj;شود، قرار دارد.</p> <p><br /> علی عبدالله صالح، رئيس جمهور يمن بر اثر تيراندازی&zwnj;های روز جمعه ۱۳ خرداد به&zwnj;سوی کاخ رياست جمهوری در صنعا، زخمی و سپس به عربستان منتقل شد.</p> <p><br /> اين حمله پس از رد امضای توافق&zwnj;نامه انتقال قدرت توسط علی عبدالله صالح و در جريان درگيری&zwnj;های شديد نيروهای وفادار به حکومت يمن و طرفداران يکی از رهبران قبيله&zwnj;ای که مخالف حکومت است، صورت گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>توافق&zwnj;نامه انتقال قدرت توسط کشورهای شورای همکاری خليج فارس تهيه گرديد و نيروهای اپوزيسيون نيز با آن موافقت کردند اما رئيس جمهور يمن که ابتدا حاضر به کناره&zwnj;گيری از قدرت شده بود از امضای آن سر باز زد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تلويزيون دولتی يمن ابتدا گزارش داد که علی عبدالله صالح &laquo;به&zwnj;شکل سطحی زخمی شده&raquo;، حالش خوب است و قرار است در ساعت&zwnj;های آينده در يک نشست رسانه&zwnj;ای شرکت کند در حالی که پس گذشت چند ساعت صالح برای مداوا به عربستان رفت و از آن زمان تا کنون در مجامع عمومی ظاهر نشده است.</p> <p><br /> عبدو الجنادی، معاون وزير اطلاعات يمن به رويترز گفت: &laquo;دفتر رياست جمهوری به من اطلاع داد که رئيس دولت در چند روز آينده به کشور بازخواهد گشت.&raquo; وی بدون ارائه جزئيات بيشتر افزود: &laquo;وضع سلامتی رئيس جمهور همچنان رو به بهبود است.&raquo;</p> <p><br /> در صنعا، پايتخت يمن بار ديگر ده&zwnj;ها هزار نفر در تظاهراتی خواهان برکناری صالح و سپردن قدرت به يک دولت موقت شدند.</p> <p><br /> شخصيت&zwnj;های قبيله الاحمر، از قبايل پرنفوذ يمن پشتيبانی خود را از تظاهرکنندگان اعلام کرده و از روی کار آمدن دولت انتقالی حمايت کردند.</p> <p><br /> در درگيری&zwnj;های امروز در جنوب يمن دو تن از شورشگران در حومه زنجبار، جايی که دو محل مسکونی توسط حملات هوايی ويران گشتند، کشته شدند.</p> <p><br /> زنجبار در منطقه أبين در ماه مه به دست اسلام&zwnj;گرايان مسلح افتاد. مخالفان حکومت می&zwnj;گويند صالح آگاهانه گذاشت اين شهر به دست اسلام&zwnj;گراهای افراطی بيفتد تا برای دفاع از حکومت خود خطر القاعده را عمده سازد.<br /> &nbsp;</p>

دولت يمن اعلام کرد علی عبدالله صالح که برای مداوا به عربستان سعودی رفته بود، در روزهای آينده به يمن بازخواهد گشت.

رويترز گزارش داد، به گفته دولت يمن علی عبدالله صالح که در پی حمله به کاخ رياست جمهوری يمن و زخمی شدن‌اش، برای مداوا به عربستان سعودی رفته بود؛ به اين کشور بازخواهد گشت.

خروج صالح از يمن در مرکز بحران کنونی اين کشور که به‌سوی جنگ داخلی کشيده می‌شود، قرار دارد.

علی عبدالله صالح، رئيس جمهور يمن بر اثر تيراندازی‌های روز جمعه ۱۳ خرداد به‌سوی کاخ رياست جمهوری در صنعا، زخمی و سپس به عربستان منتقل شد.

اين حمله پس از رد امضای توافق‌نامه انتقال قدرت توسط علی عبدالله صالح و در جريان درگيری‌های شديد نيروهای وفادار به حکومت يمن و طرفداران يکی از رهبران قبيله‌ای که مخالف حکومت است، صورت گرفت.

توافق‌نامه انتقال قدرت توسط کشورهای شورای همکاری خليج فارس تهيه گرديد و نيروهای اپوزيسيون نيز با آن موافقت کردند اما رئيس جمهور يمن که ابتدا حاضر به کناره‌گيری از قدرت شده بود از امضای آن سر باز زد.

تلويزيون دولتی يمن ابتدا گزارش داد که علی عبدالله صالح «به‌شکل سطحی زخمی شده»، حالش خوب است و قرار است در ساعت‌های آينده در يک نشست رسانه‌ای شرکت کند در حالی که پس گذشت چند ساعت صالح برای مداوا به عربستان رفت و از آن زمان تا کنون در مجامع عمومی ظاهر نشده است.

عبدو الجنادی، معاون وزير اطلاعات يمن به رويترز گفت: «دفتر رياست جمهوری به من اطلاع داد که رئيس دولت در چند روز آينده به کشور بازخواهد گشت.» وی بدون ارائه جزئيات بيشتر افزود: «وضع سلامتی رئيس جمهور همچنان رو به بهبود است.»

در صنعا، پايتخت يمن بار ديگر ده‌ها هزار نفر در تظاهراتی خواهان برکناری صالح و سپردن قدرت به يک دولت موقت شدند.

شخصيت‌های قبيله الاحمر، از قبايل پرنفوذ يمن پشتيبانی خود را از تظاهرکنندگان اعلام کرده و از روی کار آمدن دولت انتقالی حمايت کردند.

در درگيری‌های امروز در جنوب يمن دو تن از شورشگران در حومه زنجبار، جايی که دو محل مسکونی توسط حملات هوايی ويران گشتند، کشته شدند.

زنجبار در منطقه أبين در ماه مه به دست اسلام‌گرايان مسلح افتاد. مخالفان حکومت می‌گويند صالح آگاهانه گذاشت اين شهر به دست اسلام‌گراهای افراطی بيفتد تا برای دفاع از حکومت خود خطر القاعده را عمده سازد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.