ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالان ملی مذهبی خواهان بررسی علت «فوت» هدی صابر شدند

<p>شورای فعالان ملی مذهبی با انتشار بيانيه&zwnj;ای خواهان بررسی &laquo;دقيق و منصفانه&raquo; چگونگی &laquo;فوت&raquo; هدی صابر شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس) اين شورا که از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی است، افزوده مسئولان در بررسی چگونگی فوت هدی صابر بايد به گواهی ۶۴ تن از زندانيان سياسی و شاهدان عينی &laquo;به&zwnj;طور جدی&raquo; توجه کنند.</p> <p><br /> اين بخش از بيانيه فعالان ملی مذهبی به نامه ۶۴ زندانی سياسی اشاره دارد که پس از مرگ هدی صابر اعلام کردند وی در بهداری زندان اوين مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.</p> <p><br /> هدی صابر که در اعتراض به مرگ هاله سحابی در مراسم خاک&zwnj;سپاری عزت&zwnj;الله سحابی، دست به اعتصاب غذا زده بود، روز جمعه ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ و پس از درد شديد قلبی به بيمارستان مدرس تهران منتقل شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی يک روز بعد در بيمارستان درگذشت. خانواده این فعال سیاسی می&zwnj;گويند &laquo;تأخير&raquo; در انتقال صابر به بيمارستان در مرگ وی تأثير داشته است.</p> <blockquote> <p>شورای فعالان ملی مذهبی، &laquo;مرگ مظلومانه و شهادت&zwnj;گونه&raquo; هدی صابر را &laquo;غمی جانکاه&raquo; توصيف کرده که هر انسان آزاده&zwnj;ای را در ماتمی عميق فرو برده است</p> </blockquote> <p>عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران نيز سه&zwnj;شنبه ۲۴ خرداد در يک نشست خبری تأييد کرد هدی صابر با تأخير به بيمارستان منتقل شده است.</p> <p><br /> شورای فعالان ملی مذهبی در اين بيانيه &laquo;مرگ مظلومانه و شهادت&zwnj;گونه&raquo; هدی صابر را &laquo;غمی جانکاه&raquo; توصيف کرده که &laquo;هر انسان آزاده&zwnj;ای را در ماتمی عميق فرو برده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از درگذشت هدی صابر، سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی غير دولتی در دفاع از آزادی رسانه&zwnj;ها است با انتشار بيانيه&zwnj;ای اعلام کرد حکومت ايران &laquo;مسئول&raquo; مرگ اين روزنامه&zwnj;نگار است.</p> <p><br /> فريده جمشيدی، همسر هدی صابر نيز با بيان اينکه نيروهای قضايی را &laquo;مسئول&raquo; مرگ همسرش می&zwnj;داند، گفته است سازمان&zwnj;های بين&zwnj;المللی بايد علت مرگ همسرش را تعيين کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فريده جمشيدی گفته است: &laquo;همسر من هيچ ناراحتی جسمی نداشت و بعد از ۱۰ روز اعتصاب غذا، آن هم اعتصاب غذای تر فوت شده و به شهادت زندانيان به وضعيت ايشان رسيدگی نشده و همين علت فوت ايشان بوده است.&raquo;<br /> <br /> وی افزوده: &laquo;همسرم بعد از درد شديد به بهداری می&zwnj;رود. اما آن&zwnj;جا به جای رسيدگی مورد ضرب و شتم هم قرار می&zwnj;گيرد. ما در آينده نام کسی هم که ايشان را مورد ضرب و شتم قرار داده، منتشر خواهيم کرد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>۱۰ نماينده اصلاح&zwnj;طلب مجلس ايران نيز چهارشنبه ۲۵ خرداد طی تذکری از مرتضی بختياری، وزير دادگستری خواستند تا علت مرگ رضا هدی&zwnj;صابر را بررسی و اعلام کند.</p> <p>&nbsp;</p>

شورای فعالان ملی مذهبی با انتشار بيانيه‌ای خواهان بررسی «دقيق و منصفانه» چگونگی «فوت» هدی صابر شد.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس) اين شورا که از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی است، افزوده مسئولان در بررسی چگونگی فوت هدی صابر بايد به گواهی ۶۴ تن از زندانيان سياسی و شاهدان عينی «به‌طور جدی» توجه کنند.

اين بخش از بيانيه فعالان ملی مذهبی به نامه ۶۴ زندانی سياسی اشاره دارد که پس از مرگ هدی صابر اعلام کردند وی در بهداری زندان اوين مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

هدی صابر که در اعتراض به مرگ هاله سحابی در مراسم خاک‌سپاری عزت‌الله سحابی، دست به اعتصاب غذا زده بود، روز جمعه ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ و پس از درد شديد قلبی به بيمارستان مدرس تهران منتقل شد.

وی يک روز بعد در بيمارستان درگذشت. خانواده این فعال سیاسی می‌گويند «تأخير» در انتقال صابر به بيمارستان در مرگ وی تأثير داشته است.

شورای فعالان ملی مذهبی، «مرگ مظلومانه و شهادت‌گونه» هدی صابر را «غمی جانکاه» توصيف کرده که هر انسان آزاده‌ای را در ماتمی عميق فرو برده است

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نيز سه‌شنبه ۲۴ خرداد در يک نشست خبری تأييد کرد هدی صابر با تأخير به بيمارستان منتقل شده است.

شورای فعالان ملی مذهبی در اين بيانيه «مرگ مظلومانه و شهادت‌گونه» هدی صابر را «غمی جانکاه» توصيف کرده که «هر انسان آزاده‌ای را در ماتمی عميق فرو برده است.»

پس از درگذشت هدی صابر، سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی غير دولتی در دفاع از آزادی رسانه‌ها است با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد حکومت ايران «مسئول» مرگ اين روزنامه‌نگار است.

فريده جمشيدی، همسر هدی صابر نيز با بيان اينکه نيروهای قضايی را «مسئول» مرگ همسرش می‌داند، گفته است سازمان‌های بين‌المللی بايد علت مرگ همسرش را تعيين کنند.

فريده جمشيدی گفته است: «همسر من هيچ ناراحتی جسمی نداشت و بعد از ۱۰ روز اعتصاب غذا، آن هم اعتصاب غذای تر فوت شده و به شهادت زندانيان به وضعيت ايشان رسيدگی نشده و همين علت فوت ايشان بوده است.»

وی افزوده: «همسرم بعد از درد شديد به بهداری می‌رود. اما آن‌جا به جای رسيدگی مورد ضرب و شتم هم قرار می‌گيرد. ما در آينده نام کسی هم که ايشان را مورد ضرب و شتم قرار داده، منتشر خواهيم کرد.»

۱۰ نماينده اصلاح‌طلب مجلس ايران نيز چهارشنبه ۲۵ خرداد طی تذکری از مرتضی بختياری، وزير دادگستری خواستند تا علت مرگ رضا هدی‌صابر را بررسی و اعلام کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.