ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در منچستر انتحاری بود

شمار کشته‌شدگان انفجار در کنسرتی در شهر منچستر بریتانیا به ۲۲ نفر رسید. حدود ۶۰ نفر زخمی شدند. پلیس می‌گوید این یک حمله تروریستی بود که عامل آن نیز کشته شده است.

پلیس بریتانیا صبح روز سه‌شنبه ۲۳ مه / ۲ خرداد اعلام کرد که انفجار در یک کنسرت موسیقی پاپ در شهر منچستر یک حمله انتحاری بود.

انفجار در کنسرت آریانا گراند، خواننده پاپ آمریکایی در شهر منچستر بریتانیا ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

بر اساس آخرین آماری که صبح سه‌شنبه اعلام شد. در جریان این حمله انتحاری ۲۲ نفر کشته و ۵۹ نفر زخمی شدند. عامل حمله که یک مرد بود نیز در میان کشته‌شدگان است. در ساعات نخستین اعلام شده بود که ۱۹ نفر در جریان این انفجار کشته شده‌اند.

پلیس گفته است که مرد مهاجم یک وسیله انفجاری دست‌ساز را بر بدن خود بسته بود و در ورودی سالن خود را منفجر کرد.

پیش از این نیویورک تایمز نوشته بود که طبق گزارش‌های تأییدنشده، آسیب‌ها نشان می‌دهد که یک بمب میخی در محل برگزاری کنسرت منفجر شده است.

بمب میخی یک نوع سلاح انفجاری غیرمتعارف و بیشتر دست‌ساز است که با افزودن میخ‌های فلزی به بمب، بمب را حاوی ترکش‌های بسیار می‌کند. در اثر انفجار تعداد زیادی ترکش فلزی (در اینجا میخ یا قطعات فلزی کوچک) در منطقه انفجار پخش می‌شوند.

از بمب‌های میخی برای افزایش تلفات جانی استفاده می‌کنند.

حمله انتحاری در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی، در محل «منچستر آرینا» در حالی که کنسرتی در این سالن اجتماعات برگزار می‌شد رخ داد. بیشتر حاضران در محل نوجوانان و جوانانی بودند که برای کنسرت آریانا گراند، خواننده پاپ آمریکایی در این محل حاضر شده بودند.

«منچستر آرینا» با ظرفیت ۲۱ هزار نفر یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های اجتماعات در بریتانیاست و بیم آن می‌رود که تعداد کشته‌ها بیش از ۲۲ نفر باشد.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در پی این انفجار جلسه اضطراری دولت در روز سه‌شنبه را فراخواند. او همچنین با خانواده قربانیان اظهار همدردی کرد و قول داد که پلیس جزئیات این حمله انتحاری را روشن خواهد کرد.

پلیس منچستر از طریق شبکه‌های اجتماعی از مردم منچستر خواسته که به محل انفجار نروند.

خانواده‌هایی که فرزندان‌شان در کنسرت بوده‌اند با انتشار تصاویر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی در جست‌وجوی فرزندانشان هستند.

اندی هولی که دختر و همسرش برای شرکت در کنسرت به محل رفته بودند به «بی‌بی‌سی» گفت که انفجار او را ۱۰ متر به هوا پرت کرده است:

«بلند که شدم روی زمین پر از بدن [زخمی] بود. قطعا یک انفجار بود. پر قدرت هم بود. در نزدیکی باجه بلیت در کنار در ورودی استادیوم منفجر شد.»

انفجار در لحظه‌ای رخ داد که کنسرت به پایان رسیده بود و بسیاری در حال ترک محل بودند.

ویدئویی که در توییتر منتشرشده حاضران در کنسرت را نشان می‌دهد که فریاد می‌زنند و در حال ترک محل برگزاری کنسرت هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.