ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت انفجار در منچستر را به عهده گرفت

هنوز معلوم نیست عامل انفجار در «منچستر آرینا» با یک شبکه تروریستی در ارتباط بوده. تحقیقات ادامه دارد. نخست‌وزیر بریتانیا به منچستر سفر می‌کند.

گروه دولت اسلامی (داعش) ادعا کرده است که انفجار انتحاری در کنسرت موسیقی پاپ در شهر منچستر کار یکی از عوامل انتحاری او بوده است. در این میان پلیس بریتانیا ظاهراً اطلاعات تازه‌ای درباره عامل انتحاری به دست آورده است.

نخست‌وزیر بریتانیا در مشایعت رئیس پلیس منچستر

به گفته نخست‌وزیر بریتانیا پلیس موفق شده هویت عامل انتحاری را مشخص کند. ترزا می اما به دلایل امنیتی از آوردن نام فردی که خود را منفجر کرد خودداری کرده. همین‌قدر مشخص است او یک مرد بوده و به تنهایی عملیات انتحاری را انجام داده. هنوز مشخص نیست که آیا عامل انتحاری با یک شیکه تروریستی در بریتانیا یا خارج از خاک این کشور در ارتباط بوده است. نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که تحقیقات درباره این موضوع ادامه دارد.

گروه دولت اسلامی (داعش) ابتدا در پیام‌رسان تلگرام مسئولیت انفجار انتحاری در منچستر را به عهده گرفت و سپس این خبر در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد. اخیراً داعش به سرعت مسئولیت هر حمله انتحاری در جهان را بیش و کم به همین شیوه به عهده می‌گیرد.

نخست‌وزیر بریتانیا حمله انتحاری به منچستر را محکوم کرد. به گفته ترزا می، عامل انتحاری کاملاً آگاهانه «منچستر آرینا» را که محل اجتماع نوجوانان و جوانان است برای عملیات تروریستی انتخاب کرده است.

در حمله انتحاری به «منچستر آرینا» که شامگاه گذشته اتفاق افتاد، ۲۲ نوجوان و جوان بریتانیایی کشته شدند و ۵۹ نفر هم مجروح شدند. مجروحان در ۸ بیمارستان مختلف در منچستر و حومه تحت درمان قرار گرفته‌اند. حال برخی از آن‌ها بسیار وخیم گزارش شده.

پلیس منچستر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که عامل انفجار یک مرد ۲۳ ساله بوده است.

در میان کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه عده زیادی نوجوانان زیر ۱۶ سال‌اند. جوان‌ترین قربانی این حادثه کودکی‌ست هشت ساله.

در بریتانیا وضعیت هشدار برقرار است. تحقیقات پلیس بریتانیا در محل حادثه همچنان ادامه دارد. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا هم  در این فاصله به منچستر سفر کرده است.

انتخابات پارلمانی بریتانیا ۸ ژوئن برگزار می‌شود.

اندی برنهام، شهردار منچستر از همه شهروندان این شهر دعوت کرده که در یکی از میادین مرکزی شهر خاطره قربانیان را گرامی بدارند. این مراسم غروب ۲۳ مه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.