ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بعد از ۱۰ سال: بریتانیا در بالاترین سطح هشدار

نخست وزیر بریتانیا هدف از تدابیر امنیتی اتخاذ شده این نیست که شهروندان مضطرب شوند. این تدابیر «واکنشی متناسب و معقول» به خطری‌ست که بریتانیا را تهدید می‌کند.

بعد از حمله انتحاری به «منچستر آرینا» که دست‌کم ۲۲ کشته در پی داشت، برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته بریتانیا سطح هشدار را بالاترین حد اعلام کرد.

بعد از ۱۰ سال: بریتانیا در بالاترین سطح هشدار

ترزا می، تخست وزیر بریتانیا شامگاه گذشته در لندن اعلام کرد که در بریتانیا بالاترین سطح هشدار اعلام شده است. مقامات امنیتی این کشور احتمال داده‌اند که حمله انتحاری دیگری طراحی شده است.

نخست‌وزیر بریتانیا در لندن اعلام کرد که عامل انتحاری احتمالاً با شبکه بزرگی از تروریست‌ها در ارتباط بوده است. به گفته ترزا می، این احتمال را باید در نظر گرفت که سلمان عبیدی، مهاجم منچستر همدستانی هم داشته است.

ترزا می اعلام کرد که ارتش بریتانیا برای کمک به پلیس در اماکن عمومی مانند ایستگاه‌های راه‌آهن و مترو مستقر می‌شوند و همچنین در حفظ امنیت جشن‌ها و کنسرت‌ها و مراسم مختلف به پلیس کمک می‌کند.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت هدف از این اقدامات این نیست که مردم نگران و مضطرب بشوند. این تدابیر اما «واکنشی متناسب و معقول» به خطری‌ست که بریتانیا را تهدید می‌کند.

نخستین بار در سال تابستان ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به مدت چند روز در بریتانیا به این شکل وضعیت هشدار در بالاترین سطح برقرار بود.

 شیوه زندگی نوجوانان و جوانان بریتانیایی

در حمله انتحاری به «منچستر آرینا» که شامگاه دوشنبه ۲۲ مه اتفاق افتاد، ۲۲ نوجوان و جوان بریتانیایی کشته شدند و ۵۹ نفر هم مجروح شدند. مجروحان در ۸ بیمارستان مختلف در منچستر و حومه تحت درمان قرار گرفته‌اند. حال برخی از آن‌ها بسیار وخیم گزارش شده.

پلیس منچستر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که عامل انفجار مرد جوانی به نام سلمان عبیدی بوده است. پدر و مادر او از پناهندگانی بودند که در سال‌های دهه ۱۹۹۰ از لیبی به بریتانیا مهاجرت کرده بودند. عبیدی در بریتانیا بزرگ شده بود. پلیس یک مرد ۲۳ ساله را هم به اتهام همدستی با عبیدی بازداشت کرده است.

در میان کشته‌شدگان و مجروحان حادثه «منچستر آرینا» عده زیادی نوجوانان زیر ۱۶ سال‌‌اند. جوان‌ترین قربانی این حادثه کودکی‌ست هشت ساله.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز گذشته اعلام کرده بود که تروریست‌ها زندگی اجتماعی نوجوانان و جوانان بریتانیایی را هدف قرار داده بودند.

گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت انفجار انتحاری در کنسرت موسیقی پاپ در شهر منچستر را به عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.