ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت مردی که زنان مذهبی به زیارت او می‌رفتند

در استان البرز مردی بازداشت شده که ادعا می‌کرد با امام زمان مرتبط است. زنان حاجتشان را می‌نوشتند و به او می‌دادند که به دست امام زمان برساند.

در استان البرز مردی ادعا می‌کرد با امام زمان مرتبط است. زنان حاجتشان را می‌نوشتند و به او می‌دادند که به دست امام زمان برساند. به دستور دادستان دادگاه عمومی و انقلاب، در شهرستان فردیس این مرد بازداشت شده است.  عده‌ای از زنان مذهبی به زیارت او می‌‌رفتند.

گروهی از اهالی فردیس در تشییع «شهید گمنام» (عکس: آرشیو)

فرد بازداشت شده و مدعی ارتباط با امام زمان یک مرد میانسال است. حسن جهانشاهلو، دادستان فردیس به خبرگزاری مهر گفته است:

«این فرد میانسال با این ادعا که با امام زمان ارتباط دارد اقدام به دریافت وجوه از مردم در قبال رساندن نامه‌ها و نیز دریافت پاسخ می‌کرده است. متأسفانه او سوءاستفاده از باورهای مذهبی را به جایی رسانده بود که تعدادی از بانوان محل فعالیتش را زیارت می‌کردند.»

به گفته دادستان فردیس نامه‌هایی که امام زمان در پاسخ به بانوان معتقد می‌نوشته، به خط فرد بازداشت شده بوده است.

دادستان فردیس به خبرگزاری مهر گفته است که روانپزشکان گواهی کرده‌اند که فرد مدعی ارتباط با امام زمان از نظر روحی سالم است.

بهمن سال گذشته در شهرستان پاکدشت مردی که گمان می‌کرد به شکل حضرت موسی به زمین آمده که بحران‌های بین‌المللی را از میان بردارد بازداشت شد. او همچنین ادعای خدایی کرده بود.

در بهمن همان سال هم در پردیس مردی ۳۷ ساله که ادعای وحی داشت و با انتشار شب‌نامه و مبعوث‌نامه مردم را دعوت به گرویدن به دین تازه‌ای کرده بود، توسط سپاه پاسداران بازداشت شد.

در سال ۹۲ در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که در شاهرود و با حضور امام جمعه و یکصد نفر از مسئولان این شهر برگزار شده بود، فردی وارد سالن شد و با صدای بلند اعلام کرد که پیامبر است.

در سال ۹۳ با رواج یافتن عرفان‌های جایگزین در جامعه ایران، افرادی که ادعا می‌کردند امام زمان یا پیامبرند و ادعای وحی یا معجزه داشتند و حتی پیروانی هم پیدا کرده بودند، ظهور کردند. از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی فیلم مستندی با عنوان «دکان‌های کاغذی» در چندین قسمت پخش شد. در این مستند با این اشخاص گفت‌وگو شده و بخش‌هایی از محاکمه آنان نیز پخش شده بود.

 در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دگران اندیشه

    امام زمان اینها هم حق کپی رایت دارد گویا؟! خمینی و خامنه ای ایست ها می توانند هر گونه بهره برداری کنند از داستان، ولی دیگران نه! برخی رسما حکومت کشوری قبضه می کنند و هزاران جنایت و فساد و ظلم به مردمان جهان روا می دارند به نام امام زمان، یکی یک دکان کوچک واسه خودش زده به نام امام غایب ولی حق استفاده ندارد! لابد حق کپی رایت دارد این امام غایب که سواستفاده از جهل و نیاز عاطفی و رنج و الام مردم نگون بخت بایستدر انحصار ملاهای حاکم باشد! مردم ایران و منطقه جهل و خرافت چه ها نکشیدند.

  • بینام

    هر فردی یا گروهی باید آزاد باشد تا مراسم مذهبی خود را برگزار کند و باورهای قلبی خود را داشته باشد. متاسفانه جمهوری اسلامی به بهانه مبارزه با خرافات، فرقه های گوناگون مذهبی را سرکوب می کند و کسی را که روایتی مغایر با روایات رسمی از دین ارائه کند دستگیر می نماید. شغل آخوندی در ایران بطور کامل حکومتی شده و اگر فردی بطور مستقل مردم را به آیینی دعوت کند، مورد قهر نیروهای سرکوبگر قرار می گیرد.

  • روزبه

    املاها صد البته تمایلی ندارن تو بازار دین و خرافات دست زیاد بشه. اون پولی هم که این آقا میگرفته حتما حق ثبت عریضه و حق تمبر تو دفتر آقا امام زمان بوده. متاسفانه آقا هم که خودشون خجالتی هستن تشریف نمیارن همیشه از طریق وکلاشون تماس برقرار میکنن و یه پولی هم این وسط به جیب کارد چاق کن ها میره.