ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدارهای شمخانی با مسئولان شورای امنیت ملی افغانستان، روسیه، سوریه و عراق

در روسیه کشورهای حامی سوریه اجلاس امنیتی برگزار کرده‌اند. دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نشست‌های جنبی با کشورهای منطقه در پی تحکیم روابط امنیتی ایران با این کشورهاست.

در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای مدافع رژیم سوریه که در روسیه جریان دارد، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با دبیران شورای امنیت ملی افغانستان، روسیه، سوریه و عراق درباره مسائل منطقه و همکاری‌های امنیتی گفت‌وگو کردند.

دیدار علی شمخانی، نیکلای پاتروشف، علی مملوک و فالح فیاض دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه، سوریه و عراق

دیدار علی شمخانی با حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افعانستان صبح چهارشنبه ۲۴ مه / ۳ خرداد در شهر زاویدووا در شمال پایتخت روسیه برگزار شد و در طی آن مسائل اقتصادی، امنیتی، آب‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و امور اتباع و مهاجران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی شمخانی در این دیدار از اقدامات برخی کشورها انتقاد کرد که به‌گفته او به دنبال ایجاد ناامنی و استفاده از آن در افغانستان برای حضور «عناصر تروریست ضدایرانی» در این کشور هستند. او بر ضرورت مقابله مشترک ایران و افغانستان با این اقدامات تأکید کرد.

حنیف اتمر نیز از همکاری بیشتر دو کشور با روی کار آمدن مجدد حسن روحانی، به‌عنوان رئیس جمهوری ایران استقبال کرد.

در یابان این دیدار قرار شد که به‌زودی دیدار سه‌جانبه دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه و افغانستان در افغانستان برگزار شود.

علی شمخانی روز سه‌شنبه ۲ خرداد برای شرکت در اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای مدافع رژیم سوریه وارد مسکو شد.

اجلاس روسیه به ریاست شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برگزار می‌شود و بنا به گزارش خبرگزاری‌های ایران، شمخانی قرار است در آن ضمن تبیین شرایط امنیتی و تحولات سیاسی و اقتصادی منطقه، راهبردها و تجربیات ایران برای ایجاد زمینه‌های مقابله مشترک با پدیده تروریسم را برای کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس ارایه کند.

دیدار علی شمخانی با حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افعانستان

همچنین سه‌شنبه شب ۲۳ مه / ۲ خرداد نشست مشترک علی شمخانی، نیکلای پاتروشف، علی مملوک و فالح فیاض دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه، سوریه و عراق در حاشیه این اجلاس برگزار شد.

در این نشست مقامات عالی امنیتی چهار کشور برنامه‌های خود برای همکاری‌های مشترک در منطقه را ارائه کردند.

در نشست چهارجانبه، همکاری نزدیک‌تر میان سوریه و عراق در مرزهای مشترک‌شان علیه «گروه‌های تروریستی» و تداوم همکاری نزدیک ایران، روسیه و ترکیه در نشست صلح آستانه به‌ویژه حفظ آتش‌بس و ایجاد مناطق کم‌تنش در سوریه مورد تأکید قرار گرفت.

در این نشست همچنین اجلاس ریاض با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و ائتلافی از رهبران کشورهای اسلامی نزدیک به عربستان سعودی مورد انتقاد قرار گرفت.

دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه، سوریه و عراق این اجلاس را «زمینه‌ساز افزایش بی‌ثباتی و تشنج در منطقه» ارزیابی کردند و چنین ائتلاف‌هایی را در مقابله با تروریسم غیرمؤثر خواندند.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در اجلاس ریاض به ایران حمله لفظی کرد و این کشور را بی‌ثبات‌کننده منطقه و حامی تروریسم خواند. ملک سلمان، پادشاه عربستان هم در سخنرانی‌ کوتاهی در حاشیه صحبت‌های ترامپ به ایران حمله لفظی کرد.

حمله شدید ترامپ به ایران درست یک روز پس از پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و با وعده تعامل با جهان انجام شد.

در پایان نشست دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه، سوریه و عراق قرار شد تا بررسی‌های لازم به‌منظور دوره‌ای کردن این اجلاس چهارجانبه باهدف افزایش هماهنگی‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    روحانی به خبرنگاری که درباره موضع صریح او درباره حصر رهبران جنبش سبز پرسید، پاسخ چندان صریحی نداد. او گفت: "قوه مجریه و مقننه مسئولیت‌هایی دارند، ما در چارچوب قانون اساسی حرکت می‌کنیم. من نسبت به حقوق تک‌تک ایرانیان حتی ایرانیان خارج از کشور مسئولم."!! او گفت: "کسی که توانسته در مقابل تروریسم بایستد،‌ ملت عراق، ملت سوریه و ملت لبنان بوده!! و ملت ایران نیز از طریق دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی‌اش!! به این دو ملت بزرگ و سایر ملل کمک کرده و کمک خواهد کرد." او گفت مردم ایران به "پایین آمدن مقام رهبری، سپاه، بسیج و نیروهای مسلح نه گفتند!؛ چرا که این‌ها به کل ملت ایران تعلق دارند!