ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا بمباران‌های خود در افغانستان را شدت بخشیده است

پنتاگون می‌گوید در ماه آوریل بمباران‌های نیروی هوایی آمریکا در افغانستان چنان شدت گرفته که در پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در حالی‌که مقامات نظامی آمریکا خواهان چراغ سبز ترامپ برای ارسال نیروهای کمکی زمینی به افغانستان هستند، پنتاگون می‌گوید بمباران‌های آمریکا در افغانستان در ماه آوریل بیش از هر ماهی در پنج سال گذشته بوده است.

نیروی هوایی آمریکا در ماه آوریل ۴۶۰ بمب و موشک در افغانستان شلیک کرده است

به‌گزارش رویترز، نیروی هوایی آمریکا در ماه آوریل ۴۶۰ بمب و موشک در افغانستان شلیک کرده که بیش از دو برابر ماه مارس و هفت برابر ماه آوریل ۲۰۱۶ است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هنوز تصمیم خود را برای اعزام سه تا پنج هزار سرباز دیگر به افغانستان به توصیه مشاوران نظامی‌اش، اعلام نکرده است.

ایالات متحده در حال حاضر هشت هزار و ۴۰۰ نفر نظامی در افغانستان دارد و دیگر کشورهای تحت فرماندهی ناتو حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر. اصلی‌ترین این نیروها از پایان سال ۲۰۱۴ که نیروهای رزمنده دیگر کشورها از افغانستان خارج شدند، در حال آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

تشدید بمباران‌های نیروی هوایی آمریکا در ماه آوریل که از اوت ۲۰۱۲ بی‌سابقه است، نشان‌دهنده مشکلات نیروهای امنیتی کابل در مقابله با طالبان و گروه «دولت اسلامی» (داعش) است. در سال ۲۰۱۲ هنوز ۸۰ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر بودند.

دو گروه طالبان و داعش در ماه‌های اخیر حملات و اقدامات تروریستی خود در افغانستان را افزایش داده‌اند، به‌ویژه در شمال و شرق کشور و در کابل، پایتخت این کشور.

در روز ۱۳ آوریل / ۲۴ فروردین پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در افغانستان یک بمب بسیار قدرتمند از نوع «جی‌بی‌یو – ۴۳» را که به «مادر همه بمب‌ها» معروف شده، برای نابود کردن تونل‌ها و مخفیگاه‌های داعش در منطقه آچین استان ننگرهار افغانستان به‌کار برده است. در این حمله دست کم ۹۰ نفر کشته شدند.

این بمب پس از طراحی آن در ۲۰۰۳ تا کنون در هیچ عملیاتی به کار نرفته بود.

هفته گذشته سازمان دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا خواست تا در حملات خود به حفاظت از غیرنظامیان توجه بیشتری بکند.

این سازمان مدافع حقوق بشر اعلام کرد که آمریکا در حملات هوایی خود به مواضع تروریست‌های مظنون، تدارکات و آمادگی‌های لازم را انجام نمی‌دهد.

در افغانستان شمار کشته و زخمی‌شدگان غیرنظامی در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ تقریباً دو برابر شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.