ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح مجلس برای الزام حضور ناظران بر سر صندوق‌های رأی

<p>شماری از نمايندگان مجلس ايران در حال آماده&zwnj;کردن طرحی هستند که بر اساس آن نمايندگان کانديداها بتوانند بر روند رأی&zwnj;گيری و شمارش آرا نظارت داشته باشند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش روزنامه اعتماد چاپ تهران، &laquo;امضاکنندگان اين طرح می&zwnj;گويند گرچه در قانون انتخابات پيش از اين به طور غيرمستقيم به اين موضوع اشاره شده اما تجربه&zwnj;هايشان ثابت کرده در بسياری از موارد فرمانداران هنگام برگزاری انتخابات مانع اين حضور می&zwnj;شوند و به همين دليل می&zwnj;خواهند اين کار را قانونی کنند.&raquo;</p> <p><br /> امين شعبانی از نمايندگان مجلس و يکی از طراحان اين طرح به اعتماد گفته است: &laquo;تعداد امضاها بالاست که خود نشان&zwnj;دهنده دغدغه نمايندگان کنونی از سلامت انتخابات مجلس نهم است.&raquo;</p> <p><br /> به گفته وی &laquo;در صندوق&zwnj;های ثابت بارها تجربه شده نمايندگان کانديداها را بيرون می&zwnj;کنند و اگر تا پيش از آغاز دوره ثبت نام&zwnj;ها اين طرح تصويب شود، خيال خيلی&zwnj;ها راحت می&zwnj;شود.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شعبانی افزوده &laquo;قرار است اين طرح روز يکشنبه هفته آينده (پنج تير ۱۳۹۰) به هيات&zwnj;رييسه ارايه شود و در اين مدت امضاها احتمالاً بالای ۵۰ امضا می&zwnj;رود.&raquo;</p> <blockquote> <p>امین شعبانی: در صندوق&zwnj;های ثابت بارها تجربه شده نمايندگان کانديداها را بيرون می&zwnj;کنند و اگر تا پيش از آغاز دوره ثبت نام&zwnj;ها اين طرح تصويب شود، خيال خيلی&zwnj;ها راحت می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>اميدوار رضايی، عضو هيأت &zwnj;رييسه مجلس نيز گفته است نظارت نمايندگان کانديداها بر روند رأی&zwnj;گيری و شمارش آرا در قانون انتخابات آمده اما طراحان معتقدند بايد اين موضوع را جداگانه تصويب کنند تا فرمانداران، بخشداران و استانداران از اجرايش سر باز نزنند.</p> <p><br /> نمايندگان مجلس مدتی است درباره سلامت انتحابات مجلس نهم که قرار است ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برای انتخاب ۲۹۰ نماينده در سراسر ايران برگزار شود، ابراز نگرانی می&zwnj;کنند. آن&zwnj;ها می&zwnj;گويند &laquo;جريان انحرافی&raquo; دولت می&zwnj;خواهد دست&zwnj;کم ۱۵۰ کرسی مجلس را به&zwnj;دست آورد.</p> <p><br /> اصولگرايان منتقدان دولت ايران از اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس&zwnj;جمهور و همفکران وی به عنوان &laquo;جريان انحرافی&raquo; نام می&zwnj;برند و می&zwnj;گويند اين جريان قصد دارد &laquo;روحانيت و ولايت فقيه&raquo; را تضعيف کند.</p> <p><br /> با ابراز نگرانی شماری از نمايندگان مجلس درباره سلامت انتخابات مجلس، علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران گفته است دولت بايد مراقب باشد تا به دخالت در انتخابات متهم نشود.</p> <p><br /> احمد جنتی، دبير شورای نگهبان نيز گفته است &laquo;جريان انحرافی می خواهد با پول&zwnj;های کلان مجلس را قبضه کند.&raquo;</p> <p><br /> همچنين حجت&zwnj;الاسلام ابراهيم رئيسی، معاون اول قوه قضائيه ايران گفته دولت بايد در عمل نشان دهد که در انتخابات هيچ&zwnj;گونه دخالتی نمی&zwnj;کند و انتخابات را به&zwnj;صورت قانونی برگزار می&zwnj;کند.</p> <p><br /> برای نخستين بار است که اصولگرايان در اين سطح، دولتی را به &laquo;دخالت در انتخابات&raquo; متهم می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> با اين حال محمود عباس&zwnj;زاده مشکينی، مدير کل سياسی وزارت کشور در واکنش به اين سخنان گفته است اتهام دخالت دولت در انتخابات بايد سند داشته باشد.</p> <p>&nbsp;</p>

شماری از نمايندگان مجلس ايران در حال آماده‌کردن طرحی هستند که بر اساس آن نمايندگان کانديداها بتوانند بر روند رأی‌گيری و شمارش آرا نظارت داشته باشند.

به گزارش روزنامه اعتماد چاپ تهران، «امضاکنندگان اين طرح می‌گويند گرچه در قانون انتخابات پيش از اين به طور غيرمستقيم به اين موضوع اشاره شده اما تجربه‌هايشان ثابت کرده در بسياری از موارد فرمانداران هنگام برگزاری انتخابات مانع اين حضور می‌شوند و به همين دليل می‌خواهند اين کار را قانونی کنند.»

امين شعبانی از نمايندگان مجلس و يکی از طراحان اين طرح به اعتماد گفته است: «تعداد امضاها بالاست که خود نشان‌دهنده دغدغه نمايندگان کنونی از سلامت انتخابات مجلس نهم است.»

به گفته وی «در صندوق‌های ثابت بارها تجربه شده نمايندگان کانديداها را بيرون می‌کنند و اگر تا پيش از آغاز دوره ثبت نام‌ها اين طرح تصويب شود، خيال خيلی‌ها راحت می‌شود.»

شعبانی افزوده «قرار است اين طرح روز يکشنبه هفته آينده (پنج تير ۱۳۹۰) به هيات‌رييسه ارايه شود و در اين مدت امضاها احتمالاً بالای ۵۰ امضا می‌رود.»

امین شعبانی: در صندوق‌های ثابت بارها تجربه شده نمايندگان کانديداها را بيرون می‌کنند و اگر تا پيش از آغاز دوره ثبت نام‌ها اين طرح تصويب شود، خيال خيلی‌ها راحت می‌شود

اميدوار رضايی، عضو هيأت ‌رييسه مجلس نيز گفته است نظارت نمايندگان کانديداها بر روند رأی‌گيری و شمارش آرا در قانون انتخابات آمده اما طراحان معتقدند بايد اين موضوع را جداگانه تصويب کنند تا فرمانداران، بخشداران و استانداران از اجرايش سر باز نزنند.

نمايندگان مجلس مدتی است درباره سلامت انتحابات مجلس نهم که قرار است ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برای انتخاب ۲۹۰ نماينده در سراسر ايران برگزار شود، ابراز نگرانی می‌کنند. آن‌ها می‌گويند «جريان انحرافی» دولت می‌خواهد دست‌کم ۱۵۰ کرسی مجلس را به‌دست آورد.

اصولگرايان منتقدان دولت ايران از اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور و همفکران وی به عنوان «جريان انحرافی» نام می‌برند و می‌گويند اين جريان قصد دارد «روحانيت و ولايت فقيه» را تضعيف کند.

با ابراز نگرانی شماری از نمايندگان مجلس درباره سلامت انتخابات مجلس، علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران گفته است دولت بايد مراقب باشد تا به دخالت در انتخابات متهم نشود.

احمد جنتی، دبير شورای نگهبان نيز گفته است «جريان انحرافی می خواهد با پول‌های کلان مجلس را قبضه کند.»

همچنين حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسی، معاون اول قوه قضائيه ايران گفته دولت بايد در عمل نشان دهد که در انتخابات هيچ‌گونه دخالتی نمی‌کند و انتخابات را به‌صورت قانونی برگزار می‌کند.

برای نخستين بار است که اصولگرايان در اين سطح، دولتی را به «دخالت در انتخابات» متهم می‌کنند.

با اين حال محمود عباس‌زاده مشکينی، مدير کل سياسی وزارت کشور در واکنش به اين سخنان گفته است اتهام دخالت دولت در انتخابات بايد سند داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Anonymous

    <p>در اکثر کشورهایی که انتخابات آنها ظاهراسالم است حتی در افغانستان صندوقهای رای از جنس شفاف و قابل رویت است نمی دانم چرا در ایران با پارچه سفیدی از دیدن درون صندوق محروم هستیم</p>

  • کاربر مهمان

    <p>تا دیروز که در نظام جمهورس اسلامی در انتخابات به هیچ عنوان تقلب نمی شد حالا چرا نمایندگاه نگران هستند .نظر اقا هم که با اقای احمدی نزاد نزدیک است پس مشکل کجاست ؟؟؟؟</p>