ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیسی: شورای نگهبان و قوه قضائیه اجازه ندهند حق مردم ضایع شود

تولیت آستان قدس در اولین سخنرانی‌اش بعد از انتخابات دولت را متهم به مهندسی آرای مردم کرد. رئیسی از قوه قضائیه خواست متخلفان را مجازات کند.

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در اولین سخنرانی خود بعد از انتخابات، دولت حسن روحانی را متهم کرد که رأی مردم را مهندسی کرده است. رئیسی از شورای نگهبان و قوه قضائیه خواست اجازه ندهد حق مردم ضایع شود.

ابراهیم رئیسی در اولین سخنرانی‌اش بعد از انتخابات: قوه قضائیه متخلفان را مجازات کند

ابراهیم رئیسی شامگاه گذشته در جامعه‌الحسین مشهد در اولین سخنرانی‌اش بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران دولت را به تخلفات انتخاباتی متهم کرد:

«آن چیزی که بیش از همه بر جان و دل من گران آمد این بود پنج شش ساعت تعرفه‌ها را دیرتر رساندند به مراکزی که احتمال رأی دادن رقیب بیشتر است، برای ما کلی عکس و فیلم فرستادند که برای شورای نگهبان هم فرستاده‌ایم. از دستگاه قضایی و شورای نگهبان می‌خواهم نگذارید حق‌الناس ضایع شود. نیروهای انقلابی بر خلاف فتنه‌گران پایبند به قانون هستند، اما اگر مردم احساس کنند این تخلفات مهندسی شده و سازمان‌دهی شده مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد قطعاً اعتماد آنان آسیب می‌بیند و این آسیب خسارت بزرگی برای کشور خواهد بود.»

ابراهیم رئیسی در روز رأی‌گیری هم ستاد انتخابات وزارت کشور را متهم کرده بود که از قصد به برخی حوزه‌های رأی‌گیری تعرفه به اندازه کافی نفرستاده است. او در روز رأی‌گیری برای اعلام این تخلفات به وزارت کشور رفت و با وزیر کشور گفت‌وگو کرد، اما معلوم شد که اشکالات بر نتیجه انتخابات اثرگذار نبوده است. عباسعلی کدخدایی هم در همان روز رأی‌گیری اعلام کرد بررسی هیأت نظارت بر انتخابات نشان داده که کمبود تعرفه وجود نداشته. سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه خبر گفته بود گزارش تخلف به معنای وجود تخلف نیست. بحث اما بر سر تعداد آرای رئیسی‌ست. محمد علی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز مدعی شده بود که آرای روحانی و رئیسی چند میلیون جابه جا شده است.

موحدی کرمانی، روز گذشته، بیش و کم همزمان با اولین سخنرانی ابراهیم رئیسی بعد از انتخابات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «تخلف در انتخابات یک امر طبیعی است».

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه به نظر نهایی شورای نگهبان درباره نتیجه انتخابات اشاره کرده و گفته است «چه بسا پس از تحقیقات کامل بعضی آراء کاسته و بعضی افزون گردد.»

ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از اولین سخنرانی اش بعد از انتخابات، دولت روحانی را متهم کرد که از آنتن تلویزیون عملکرد دولتش را برجسته‌ کرده و وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و دهداری‌ها را به عنوان ستاد انتخاباتی‌اش به کار گرفته است.

هم‌زمان با اتهاماتی که از سوی ابراهیم رئیسی مطرح شده، لطف‌الله فروزنده، یکی از اعضای شورای مرکزی جمنا - تشکل اصولگرایان - هم از شورای نگهبان خواسته است که به تخلفات به طور دقیق رسیدگی کند و متخلفان تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.

در روزهای گذشته دادستان عمومی و انقلاب برخی شهرستان‌های ایران از بازداشت متخلفان انتخاباتی خبر داده‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب هم به سهم خود، شورای نگهبان را متهم کرده که برای تمدید رأی‌گیری همکاری نکرده است. روحانی گفته است اگر شورای نگهبان همکاری می‌کرد ممکن بود چهار میلیون بیشتر رأی می‌آورد. روحانی نهادهایی مانند سپاه و بسیج را هم متهم کرده که به نفع رقیب او عمل کرده‌اند.

احمد جنتی، رئیس شورای نگهبان اما در مجموع صحت انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مراقب

    گویا تا ابد می خواهند این خیمه شب بازی را ادامه دهند.