ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی سپرده‌گذاران مؤسسه مالی کاسپین با حمله پلیس روبه‌رو شد

این چندمین تجمع سپرده‌گذاران مال‌باخته مؤسسه اعتباری کاسپین بود که در روزهای گذشته برپا شد. پلیس با باتوم به تجمع‌کنندگان در مقابل بانک مرکزی حمله کرد.

سپرده‌گذاران مؤسسه قانونی کاسپین در مقابل ساختمان بانک مرکزی در خیابان میرداماد تهران تجمع کرده و علیه ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی شعار دادند. این تجمع به حمله پلیس و درگیری با معترضان انجامید.

تجمع اعتراضی مؤسسه اعتباری کاسپین در مقابل ساختمان بانک مرکزی در خیابان میرداماد تهران

تجمع مال‌باختگان مؤسسه اعتباری کاسپین، صبح دوشنبه ۸ خرداد برگزار شد. آن‌ها در حالی‌که کفن پوشیده بودند فریاد می‌زدند: «سیف باید بیاد پایین» و «الله اکبر».

خبرگزاری صداوسیما نوشته است که این مال‌باختگان از چندین استان گرد هم آمده بودند و خواستار وصول مطالباتشان شدند. برخی نیز بروشورهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود ما فریب مجوز را خورده بودیم.

آن‌ها ابتدا مقابل ساختمان بانک مرکزی در خیابان نشستند و خیابان را مسدود کردند.

برپایه فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران انتظامی برای پراکنده کردن این افراد با باتوم به آن‌ها حمله کردند.

— خبرگزاری تسنیم (@Tasnimnews_Fa) 29. Mai 2017

روز گذشته، یکشنبه ۷ خرداد نیز تجمع اعتراضی دیگری علیه این مؤسسه مالی در خرم‌آباد برگزار شد که آن نیز به درگیری با مأموران انتظامی کشید.

همچنین روز سه‌شنبه ۲ خرداد، سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین در شهر نیشابور نیز مقابل شعبه مرکزی این مؤسسه تجمع کردند.

در اسفندماه سال گذشته نیز تعدادی از سپرده‌گذاران این مؤسسه در مقابل ساختمان آن در تهران چادر زده و تا نیمی از شب در آن‌جا ماندند.

روز یکشنبه، هادی قوامی، نماینده اسفراین در مجلس ایران در تذکری به رئیس بانک مرکزی بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین تأکید کرده بود.

مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین اسفندماه سال ۱۳۹۴ و پس از ادغام چند مؤسسه اعتباری و قرض‌الحسنه و تعاونی خرد تشکیل شد. نام این مؤسسه در فهرست مؤسسات مالی و اعتباری معتبر بانک مرکزی ایران به ثبت رسیده است.

اعتراض سپرده‌گذاران در مؤسسه‌های مالی در ایران روز به روز بیشتر می‌شود. اگر بانک‌ها همچنان این امکان را دارند که با استقراض از بانک مرکزی و حمایت‌های ویژه دولت به حیات خود ادامه دهند، مؤسسه‌های مالی و اعتباری در بازپرداخت اصل سپرده مشتریان خود ناتوان هستند و سپرده‌گذاران مال‌باخته نیز همچنان معترض و چشم انتظار.

روز چهارشنبه ۳ خرداد نیز سپرده‌گذاران مؤسسه اعتباری آرمان در برابر چندین شعبه آن دست به اعترض زدند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان به مشکل‌شان و بازپس‌گیری مبالغ سپرده‌ خود شدند.

در سال‌های اخیر بارها سپرده‌گذاران مؤسسات مالی مختلف در ایران به‌دلیل نپرداختن سود و اصل پول‌شان از سوی این مؤسسات، دست به اعتراض زده‌اند.

مؤسسات مالی در ایران در سال‌های اخیر به‌شدت گسترش یافتند. این مؤسسات پول مردم را با نرخ سودهای ۱۸ و ۲۰ درصد گرفته و با نرخ بهره بیش از ۲۵ درصد به متقاضیان وام می‌دهند. چنین وضعیتی موجب شد تا ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی واکنش نشان داد و با تأکید بر این‌که مردم فریب نرخ‌های بالای سود برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را نخورند، گفت: «بانک‌ها و مؤسساتی که سود بالاتری می‌دهند، نهادهای در حال ورشکستگی هستند که سود بیشتر می‌دهند تا زمان بخرند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • dfgdg

    مردم ما اگر بتونن سیف رو بر کنار کنند روزنه امید برای برکناری بقیه مدیران و مخصوصا بعضی از مقامات هموار میشه مردم باید بجنگند نا امید نشید و اگر کشتنتون بکشینشون

  • دلسرد

    سپاه و بنیادها پول ها رو بالا کشیدن و منتقل کردن خارج. یو هو هو