ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه فرمانده سپاه پاسداران در فهرست تحريم‌های اروپا قرار گرفتند

<p>دو فرمانده نظامی سپاه به همراه معاون اطلاعات سپاه به اتهام کمک در سرکوب مردم سوريه مورد تحريم اتحاديه اروپا قرار گرفتند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش رويترز، اتحاديه اروپا سرانجام امروز جزئيات تحريم&zwnj;های تازه خود در ارتباط با حکومت سوريه را اعلام کرد.</p> <p><br /> در فهرست منتشرشده توسط اتحاديه اروپا سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ايران، سرلشکر پاسدار قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه، و حسين طائب، معاون اطلاعات سپاه، قرار دارند.</p> <p><br /> سه ايرانی حاضر در اين فهرست به &laquo;ارائه تجهيزات نظامی و کمک به سرکوب اعتراضات مردم توسط حکومت سوريه&raquo; متهم شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> چهار مقام سوريه&zwnj;ای نيز در اين فهرست تحريم قرار دارند.</p> <p><br /> همچنين يک شرکت ساختمانی، يک مؤسسه سرمايه&zwnj;گذاری و دو شرکت ديگر سوريه&zwnj;ای نيز به اتهام کمک مالی به حکومت سوريه برای سرکوب مردم مورد تحريم قرار گرفتند.</p> <blockquote> <p><br /> يک شرکت ساختمانی، يک مؤسسه سرمايه&zwnj;گذاری و دو شرکت ديگر سوريه&zwnj;ای نيز به اتهام کمک مالی به حکومت سوريه برای سرکوب مردم مورد تحريم قرار گرفتند</p> </blockquote> <p>اين نخستين بار است که اتحاديه اروپا چند شرکت سوريه&zwnj;ای را تحريم می&zwnj;کند.</p> <p><br /> کشورهای غربی و همچنين برخی از پناهندگان سوريه&zwnj;ای که در ترکيه به&zwnj;سر می&zwnj;برند می&zwnj;گويند جمهوری اسلامی ايران در سرکوب&zwnj; مردم سوريه نقش دارد اما ايران و سوريه اين موضوع را رد می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه، دو روز پيش گفت اتحاديه اروپا در مسايل داخلی اين کشور دخالت می&zwnj;کند و ادعای کمک ايران برای سرکوب معترضان را رد کرد.</p> <p><br /> رهبران کشورهای عضو اتحاديه اروپا در ديدار مشترکی در بروکسل بيانيه&zwnj;ای را به امضا خواهند رساند که در آن پايان بخشيدن به سرکوب&zwnj;های خشونت&zwnj;بار مخالفان حکومت بشار اسد و احترام به حقوق بشر در سوريه درخواست خواهد شد.</p> <p><br /> پيش از اين اتحاديه اروپا سفر ۲۳ مقام سوريه&zwnj;ای، از جمله بشار اسد، رهبر اين کشور را به اروپا ممنوع اعلام کرده بود.</p> <p><br /> در همين راستا آلمان، فرانسه، بريتانيا و پرتغال طرحی را به سازمان ملل ارائه داده&zwnj;اند که در آن گفته شده سرکوب مردم سوريه به&zwnj;عنوان &laquo;جنايت عليه بشريت&raquo; شناخته شود.</p> <p><br /> در حالی که روسيه با اين طرح مخالف است و گفته است از حق وتو خود در اين&zwnj;باره استفاده خواهد کرد، بررسی آن برای دستيابی به اکثريت آرا همچنان در نيويورک ادامه دارد.</p> <p><br /> در واشنگتن، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا نگرانی شديد خود را از حمله ارتش سوريه به روستای خيربت الجز اعلام کرد و نسبت به افزايش خشونت در اين منطقه هشدار داد.</p> <p><br /> به گفته فعالان حقوق بشر از اسفندماه سال گذشته که اعتراضات مردمی در سوريه آغاز شد، تا کنون ۱۳۰۰ شهروند اين کشور جان خود را از دست داده و نزديک به ۱۰ هزار نفر بازداشت شده&zwnj;اند.<br /> همچنين هزاران نفر خانه و کاشانه خود را ترک گفته و به ترکيه و لبنان پناه برده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

دو فرمانده نظامی سپاه به همراه معاون اطلاعات سپاه به اتهام کمک در سرکوب مردم سوريه مورد تحريم اتحاديه اروپا قرار گرفتند.

به گزارش رويترز، اتحاديه اروپا سرانجام امروز جزئيات تحريم‌های تازه خود در ارتباط با حکومت سوريه را اعلام کرد.

در فهرست منتشرشده توسط اتحاديه اروپا سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ايران، سرلشکر پاسدار قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه، و حسين طائب، معاون اطلاعات سپاه، قرار دارند.

سه ايرانی حاضر در اين فهرست به «ارائه تجهيزات نظامی و کمک به سرکوب اعتراضات مردم توسط حکومت سوريه» متهم شده‌اند.

چهار مقام سوريه‌ای نيز در اين فهرست تحريم قرار دارند.

همچنين يک شرکت ساختمانی، يک مؤسسه سرمايه‌گذاری و دو شرکت ديگر سوريه‌ای نيز به اتهام کمک مالی به حکومت سوريه برای سرکوب مردم مورد تحريم قرار گرفتند.

اين نخستين بار است که اتحاديه اروپا چند شرکت سوريه‌ای را تحريم می‌کند.

کشورهای غربی و همچنين برخی از پناهندگان سوريه‌ای که در ترکيه به‌سر می‌برند می‌گويند جمهوری اسلامی ايران در سرکوب‌ مردم سوريه نقش دارد اما ايران و سوريه اين موضوع را رد می‌کنند.

وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه، دو روز پيش گفت اتحاديه اروپا در مسايل داخلی اين کشور دخالت می‌کند و ادعای کمک ايران برای سرکوب معترضان را رد کرد.

رهبران کشورهای عضو اتحاديه اروپا در ديدار مشترکی در بروکسل بيانيه‌ای را به امضا خواهند رساند که در آن پايان بخشيدن به سرکوب‌های خشونت‌بار مخالفان حکومت بشار اسد و احترام به حقوق بشر در سوريه درخواست خواهد شد.

پيش از اين اتحاديه اروپا سفر ۲۳ مقام سوريه‌ای، از جمله بشار اسد، رهبر اين کشور را به اروپا ممنوع اعلام کرده بود.

در همين راستا آلمان، فرانسه، بريتانيا و پرتغال طرحی را به سازمان ملل ارائه داده‌اند که در آن گفته شده سرکوب مردم سوريه به‌عنوان «جنايت عليه بشريت» شناخته شود.

در حالی که روسيه با اين طرح مخالف است و گفته است از حق وتو خود در اين‌باره استفاده خواهد کرد، بررسی آن برای دستيابی به اکثريت آرا همچنان در نيويورک ادامه دارد.

در واشنگتن، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا نگرانی شديد خود را از حمله ارتش سوريه به روستای خيربت الجز اعلام کرد و نسبت به افزايش خشونت در اين منطقه هشدار داد.

به گفته فعالان حقوق بشر از اسفندماه سال گذشته که اعتراضات مردمی در سوريه آغاز شد، تا کنون ۱۳۰۰ شهروند اين کشور جان خود را از دست داده و نزديک به ۱۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند.
همچنين هزاران نفر خانه و کاشانه خود را ترک گفته و به ترکيه و لبنان پناه برده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.