ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش شمار گردشگران خارجی در ترکیه

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که پس از دو سال، شمار گردشگران خارجی که به این کشور سفر کردند در ماه آوریل افزایش یافته است.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که پس از دو سال، شمار گردشگران خارجی که به این کشور سفر کردند در ماه آوریل افزایش یافته است.

افزایش پنج برابری شمار گردشگران روسی موجب بالا رفتن آمار گردشگران خارجی در ترکیه شده است. (عکس از آرشیو)

به‌گزارش رویترز، روز سه‌شنبه ۳۰ مه / ۹ خرداد وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه آمار جدید گردشگران را منتشر کرد.

بر این اساس، شمار گردشگران خارجی در ماه آوریل سال جاری ۲,۰۷ میلیون نفر بوده است که این تعداد افزایش ۱۸,۱ درصدی نسبت به ماه آوریل سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد.

این اولین افزایش شمار گردشگران خارجی از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ در ترکیه است. دلیل آن به‌طور عمده افزایش پنج برابری تعداد گردشگران روسی است، که تقریبا معرف نیمی از این افزایش‌اند.

سهم گردشگری در ترکیه هر سال در حدود ۳۰ میلیارد دلار (۲۷ میلیارد یورو) تولید ناخالص داخلی این کشور است.

از کودتای نافرجام ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ و همچنین موجی از ترورها و حملات انتحاری گروه «دولت اسلامی» (داعش) و کردهای تندرو، صنعت گردشگری در ترکیه آسیب جدی دید.

تیرگی روابط ترکیه و روسیه در دو سال گذشته نیز بر این روند تأثیر منفی‌تر گذاشت. با بهبود روابط دو کشور ورود گردشگران روس به ترکیه نیز رو به افزایش است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.