ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده فعلی به منتخب شورای شهر پنجم: شما کسانی بودید که سال ۸۸ مسجد آتش می‌زدید

رضا تقی پور پس از نطق پیش از دستور محمد سالاری در درگیری لفظی، محمد سالاری را به فتنه گری متهم کرد و گفت تاوان صحبت‌هایی که کرده را خواهد پرداخت.

یک نماینده فعلی شورای شهر تهران با تهدید دیگر نماینده این شورا که منتخب شورای شهر پنجم تهران هم هست خطاب به او گفت شما همان کسانی بودید که سال ۸۸ مسجد آتش می‌زدید: اشاره ای به اعتراض های پس از اعلام نتایج جنجال برانگیز انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که با سرکوب شدید و خشونت آمیز همراه شد.

شورای شهر تهران

رضا تقی پور در سیصد و چهل‌ و نهمین جلسه شورای شهر تهران پس از نطق پیش از دستور محمد سالاری، عضو شورای فعلی و منتخب شورای بعدی پایتخت با او درگیری لفظی پیدا کرد و به او گفت شما تاوان صحبت‌هایی که گفتید را خواهید پرداخت. معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران و برخی دیگر از اعضای شورا از جمله مهدی چمران، رییس شورای شهر هم به سالاری معترض شدند.

محمدرضا سالاری در نطق پیش از دستور جلسه روز سه شنبه نهم خرداد ماه شورای شهر تهران، رای مردم پایتخت را محصول نارضایتی از وضع موجود و مطالبه تغییر در شیوه اداره این کلانشهر دانست.

در این جلسه، سالاری که به عنوان یکی از اعضای شورای شهر پنجم تهران هم انتخاب شده است، با انتقاد از عملکرد اعضای شورای شهر چهارم، به عنوان منتخب شورای پنجم نتایج این انتخابات را بیانگر انتخاب مردم از میان دو فکر و اندیشه موجود دانست و گفت رای دهندگان به گفتمان اصلاحات و اعتدال اعتماد کردند و نشان دادند خواهان تداوم تصمیم‌گیری مبتنی بر عقلانیت و تدبیر توام با تعامل و گفت‌ و گو هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سالاری گفته است رای مردم تهران حکایت از نارضایتی از وضع موجود و مطالبه تغییر در شیوه اداره کلانشهر تهران است: «همه ما می‌دانیم مدیریت شهری آینده روزهای بسیار سختی را پیش‌ رو دارد چرا که شهر تهران با چالش های اساسی رو به روست که از بین رفتن باغ ها، افزایش میزان آسیب‌ های اجتماعی و گستردگی وحشتناک بافت فرسوده و ناپایدار جزیی از آن است.»

به گفته این عضو شورای شهر چهارم یکی از نگرانی‌های اصلی شورای شهر پنجم نحوه تامین درآمدها و اعتبارهای لازم برای اداره شهر تهران است.

سالاری گفته است: «حجم گسترده نیروی انسانی شهرداری تهران که بنا بر گزارش‌ها به بیش از ۶۰ هزار نفر می‌رسد، آینده نگران‌ کننده‌ ای برای ما ترسیم کرده است.»

او در بخش دیگری از صحبت هایش از شورای چهارم خواسته است تا در فاصله دو ماه مانده به پایان فعالیتش شفاف‌سازی کند.

این نماینده شورای شهر به عملکرد شهرداری در هفته ها و ماه های اخیر هم پرداخته و گفته است گزارش‌هایی درباره فروش برخی دارایی‌های ملکی بزرگ شهر تهران  دریافت کرده است: «از جمله شاهد تصمیم فروش مجموعه حدوداً ۲۰ هکتاری زمین و پروژه پردیس مترو در شرق تهران هستیم که بالغ بر نیم میلیون متر مربع بارگذاری تجاری، اداری، خدماتی و مسکونی دارد.»

سالاری درباره استخدام‌ های غیر متعارف در شهرداری هم گفته گزارش‌هایی مبنی بر انعقاد برخی قراردادها در بعضی مناطق دریافت کرده است؛ به ویژه تصمیم به آغاز چندین پروژه بزرگ، با وجود محدودیت‌های مالی جدی.

به دنبال صحبت های محمد سالاری، رضا تقی‌ پور، عضو دیگر شورای شهر تهران به گفته های او واکنش نشان داد و از سالاری خواست از اعضای شورای شهر عذرخواهی کند.

در ویدئویی که ایلنا از صحبت های تقی پور منتشر کرده، او می گوید ما حق خود را می‌خواهیم و خواهیم گرفت. او مشخص نکرده که این حق چیست و چگونه گرفته خواهد شد اما با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفته است: «این آرزو به دل شما می‌ماند که ما فتنه کنیم. شما کسانی بودید که در سال ۸۸ مسجد آتش می‌زدید. شما تاوان صحبت‌هایی که گفتید را خواهید پرداخت.»

اما دیگر معترض صحبت های محمد سالاری، مجتبی شاکری بود. او خطاب به سالاری گفت اگر شهردار مشکلی داشت چرا در این چهار سال سکوت کردید و الان به حرف آمده‌اید: «اگر می‌توانستید او را استیضاح می‌کردید و تذکر می دادید اما عرضه‌اش را نداشتید.»

ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران هم بعد از نطق پیش از دستور  محمد سالاری به عنوان رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر چهارم، صحبت های او را جفا در حق شهرداری خواند و از هیات رییسه شورای شهر خواست در جلسه بعدی به شهرداری وقت داده شود تا از خود دفاع کند.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران هم پس از صحبت های سالاری با اشاره به سابقه خود در شورای شهر گفت: «البته ما نیز زمانی که در دور دوم وارد شورا شدیم می‌توانستیم به مشکلات عمده موجود در اعضای شورای اول اشاره کنیم و آنها را تخطئه کنیم، اما به این مساله به چشم عبرت نگریسته و از آنها گذشتیم.»

شورای پنجم شهر تهران منتخبی از نیروهای اصلاح طلبان است که در قالب لیستی موسوم به لیست امید در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به پیروزی رسیدند. با انتخاب شدن این افراد، محمدباقر قالیباف، شهردار فعلی تهران عملاً شانسی برای انتخاب شدن دوباره به عنوان شهردار ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.