ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورشیان سوری از آمریکا تقاضای سلاح کردند

حشد شعبی کنترل مرز سوریه را به دست گرفته‌. شورشیان سوری از فرصت استفاده‌ کرده‌اند و درخواست تسلیحات بیشتر داده‌اند. فرانسه هم در حال رایزنی با شورشیان سوری‌‌ست.

نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند به مرز عراق با سوریه رسیده‌اند. شورشیان سوری از این فرصت استفاده کرده‌اند و از ایالات متحده آمریکا برای مقابله با نفوذ نظامی ایران در سوریه تقاضای اسلحه بیشتری کرده‌اند. در همان‌‌حال رایزنی‌های فرانسه با شورشیان مسلح تحت حمایت ریاض نیز آغاز شده است.

شورشیان سوری از دو مجرای مختلف تقاضای سلاح بیشتری کردند برای مقابله با شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران در سوریه

به گزارش خبرگزاری رویترز، شورشیان مسلح سوری از وزارت دفاع آمریکا خواسته‌اند برای مقابله با «هلال شیعی» و نفوذ ایران در عراق، سوریه تا لبنان اسلحه بیشتری در اختیار آن‌ها بگذارد.

دوشنبه ۸ خرداد/ ۲۹ مه حشد شعبی موفق شد کنترل نوار مرزی عراق با شمال سوریه را به دست بگیرد. حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق در موصل با اعلام این خبر تلاش‌های نیروهای بسیج مردمی عراق را ستود و وعده آزادسازی کامل مرز عراق با سوریه از نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) را داد.

سوریه و عراق بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که از این میزان داعش همچنان بیش از ۴۰۰ کیلومتر از مرز را که عمدتاً در مناطق بیابانی است، در کنترل دارد. حشد شعبی با پیشروی‌های دو روز گذشته توانسته نزدیک به ۶ کیلومتر از این مرز را پاکسازی کند و تحت کنترل خود بگیرد. کردها در شمال سوریه نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر از مرز را در اختیار دارند و ارتش عراق نیز کنترل ۳۰ کیلومتر از مرز با سوریه را در جنوب این کشور را به دست گرفته است.

شورشیان سوری به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که از دو مجرای مختلف تقاضای سلاح کرده‌اند: از طریق سازمان سیا و مرکز عملیات نظامی نیروهای ائتلاف که در اردن مستقر است. رهبران یکی از گروه‌های جهادی به نام جیش الاسود الشریعه به خبرگزاری رویترز گفته است که سازمان سیا با ارسال تسلیحات بیشتر برای شورشیان سوری موافقت کرده. اما وزارت دفاع آمریکا تاکنون ارسال سلاح برای شورشیان سوری را تأیید نکرده است.

بیشتر بخوانید:

رایزنی‌ فرانسه با شورشیان سوری

در این میان، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه هم با ریاض حجاب، هماهنگ کننده کل هیأت عالی مذاکرات (مخالفان سوری مورد حمایت عربستان سعودی) دیدار کرد.

مکرون دو روز پیش در دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین اعلام کرده بود که فرانسه قصد تجدید نظر در سیاست‌هایش نسبت به جنگ داخلی سوریه را دارد.

کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای درباره دیدار مکرون با ریاض حجاب اعلام کرده است:

«رئیس جمهوری فرانسه در این دیدار بر علاقه فرانسه به پایان یافتن جنگ داخلی سوریه و برکناری بشار اسد و تشکیل یک دولت موقت در این کشور تأکید کرد.»

هیأت عالی مذاکرات تاکنون درباره دیدار ریاض حجاب با رئیس جمهوری فرانسه نظری نداده است.

امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور فرانسه و روسیه دوشنبه ۲۹ مه برای نخستین بار با یکدیگر در کاخ ورسای دیدار و گفت‌وگو کردند. بحران سوریه در دستور کار آن‌ها قرار داشت. مکرون از «مذاکراتی دشوار» بدون تن دادن به هیچ «تعهد متقابلی» سخن گفته بود.

پوتین اعلام کرد که به پیشنهاد مکرون کارگروهی برای رایزنی و گفت‌وگو درباره راهکارهای بحران سوریه بین دو کشور تشکیل می‌شود. قرار است که در این کارگروه کارشناسان روس و فرانسوی نقاط مشترکی را که دو کشور پیرامون بحران سوریه بر سر آن با هم تفاهم دارند بیابند و زمینه‌های همکاری را به تدریج گسترش دهند.

مکرون در یک نشست خبری گفته بود که به نظر فرانسه مذاکرات صلح آستانه که با حضور روسیه، ایران، ترکیه  و شورشیان مسلح در پایتخت قزاقستان برگزار شد، بی‌نتیجه مانده است.

در مذاکرات آستانه بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه توافق شد اما شورشیان مسلح در اعتراض به حضور ایران در سوریه مذاکرات را ترک کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.