ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حامد کرزی رهسپار تهران شد

<p>حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان به منظور شرکت در نشست بين&zwnj;المللی مبارزه با تروريسم رهسپار تهران شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در اطلاعيه خبری که از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان در کابل منتشر شد آمده است که حامد کرزی شام&zwnj;گاه جمعه سوم تير، در نشست سه&zwnj;جانبه مشترک با رؤسای جمهور پاکستان و ايران شرکت می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مبارزه با تروريسم، مبارزه با مواد مخدر، توسعه روابط و همکاری&zwnj;های سه کشور در عرصه&zwnj;های سياسی، اقتصادی و فرهنگی از محورهای اصلی اين ديدار سه&zwnj;جانبه اعلام شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قرار است حامد کرزی روز شنبه طی يک سخنرانی در نشست بين&zwnj;المللی مبارزه با تروريسم ديدگاه افغانستان را در اين&zwnj;باره و لزوم همکاری&zwnj;های کشورهای اسلامی را در اين زمينه بيان کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گفته شده است که در نشست تهران، رهبران و نمايندگان نزديک به ۶۰ کشور شرکت خواهند کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>نشست مبارزه با تروريسم، در حالی در تهران برگزار می&zwnj;شود که ايران همواره از سوی جامعه بين&zwnj;المللی به حمايت از گروه&zwnj;های خشونت&zwnj;گرا در کشورهای مختلف متهم شده است</p> </blockquote> <p>اطلاعيه دفتر رياست جمهوری افغانستان افزوده است که در اين نشست بين&zwnj;المللی در مورد ريشه و ابعاد تروريسم، همکاری&zwnj;های منطقه&zwnj;ای و بين&zwnj;المللی در مورد مبارزه با اين پديده، نقش سازمان&zwnj;های بين&zwnj;المللی و ديدگاه اديان در اين زمينه پرداخته خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نشست در حالی قرار است در تهران برگزار شود که ايران همواره از سوی جامعه بين&zwnj;المللی به حمايت از گروه&zwnj;های خشونت&zwnj;گرا در کشورهای مختلف از جمله شورشيان طالبان و حتا به پناه دادن شماری از اعضای شبکه القاعده متهم شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تا کنون آمريکا و سازمان پيمان آتلانتيک شمالی يا ناتو که در حال نبرد با القاعده و طالبان در افغانستان هستند، بارها نسبت به &laquo; بازی دوگانه&raquo; ايران در افغانستان هشدار داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در دی&zwnj;ماه سال گذشته آيساف يا نيروهای کمک به تأمين امنيت افغانستان زير فرمان ناتو اعلام کرد يک ايرانی را که از &laquo;رابط&zwnj;های کليدی ارسال اسلحه از ايران برای طالبان&raquo; بوده در ولايت قندهار بازداشت کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيساف گفته بود &laquo;اين شخص ارتباط مستقيم با شماری از رهبران طالبان در قندهار داشته است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>هفته گذشته پس از بازداشت يک شهروند ايرانی به اتهام اقدام به انجام حمله انتحاری در قندهار، امنيت ملی افغانستان نيز اعلام کرد که ايران با برای مخالفان مسلح دولت افغانستان &laquo;سلاح و مهمات&raquo; می&zwnj;فرستد و در ناامنی&zwnj;های اين کشور نقش دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران همواره نظاميان خارجی در افغانستان را &laquo;اشغالگر&raquo; خوانده است و ضمن رد اين&zwnj;گونه اتهامات بر پشتيبانی از دولت افغانستان تأکيد کرده است.<br /> &nbsp;</p>

حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان به منظور شرکت در نشست بين‌المللی مبارزه با تروريسم رهسپار تهران شد.

در اطلاعيه خبری که از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان در کابل منتشر شد آمده است که حامد کرزی شام‌گاه جمعه سوم تير، در نشست سه‌جانبه مشترک با رؤسای جمهور پاکستان و ايران شرکت می‌کند.

مبارزه با تروريسم، مبارزه با مواد مخدر، توسعه روابط و همکاری‌های سه کشور در عرصه‌های سياسی، اقتصادی و فرهنگی از محورهای اصلی اين ديدار سه‌جانبه اعلام شده است.

قرار است حامد کرزی روز شنبه طی يک سخنرانی در نشست بين‌المللی مبارزه با تروريسم ديدگاه افغانستان را در اين‌باره و لزوم همکاری‌های کشورهای اسلامی را در اين زمينه بيان کند.

گفته شده است که در نشست تهران، رهبران و نمايندگان نزديک به ۶۰ کشور شرکت خواهند کرد.

نشست مبارزه با تروريسم، در حالی در تهران برگزار می‌شود که ايران همواره از سوی جامعه بين‌المللی به حمايت از گروه‌های خشونت‌گرا در کشورهای مختلف متهم شده است

اطلاعيه دفتر رياست جمهوری افغانستان افزوده است که در اين نشست بين‌المللی در مورد ريشه و ابعاد تروريسم، همکاری‌های منطقه‌ای و بين‌المللی در مورد مبارزه با اين پديده، نقش سازمان‌های بين‌المللی و ديدگاه اديان در اين زمينه پرداخته خواهد شد.

اين نشست در حالی قرار است در تهران برگزار شود که ايران همواره از سوی جامعه بين‌المللی به حمايت از گروه‌های خشونت‌گرا در کشورهای مختلف از جمله شورشيان طالبان و حتا به پناه دادن شماری از اعضای شبکه القاعده متهم شده است.

تا کنون آمريکا و سازمان پيمان آتلانتيک شمالی يا ناتو که در حال نبرد با القاعده و طالبان در افغانستان هستند، بارها نسبت به « بازی دوگانه» ايران در افغانستان هشدار داده‌اند.

در دی‌ماه سال گذشته آيساف يا نيروهای کمک به تأمين امنيت افغانستان زير فرمان ناتو اعلام کرد يک ايرانی را که از «رابط‌های کليدی ارسال اسلحه از ايران برای طالبان» بوده در ولايت قندهار بازداشت کرده است.

آيساف گفته بود «اين شخص ارتباط مستقيم با شماری از رهبران طالبان در قندهار داشته است.»

هفته گذشته پس از بازداشت يک شهروند ايرانی به اتهام اقدام به انجام حمله انتحاری در قندهار، امنيت ملی افغانستان نيز اعلام کرد که ايران با برای مخالفان مسلح دولت افغانستان «سلاح و مهمات» می‌فرستد و در ناامنی‌های اين کشور نقش دارد.

ايران همواره نظاميان خارجی در افغانستان را «اشغالگر» خوانده است و ضمن رد اين‌گونه اتهامات بر پشتيبانی از دولت افغانستان تأکيد کرده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.