ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوختن ۱۱۲ نخل در سیستان و بلوچستان بر اثر گرما

گرمای هوا در سیستان و بلوچستان رکورد زد. در منطقه بگان شهر قصرقند واقع در جنوب این استان ۱۱۲ نخل خرما، درخت زیتون، انبه و بیش از دو هکتار از اراضی کشاورزی شامل یونجه و شبدربرسیم بر اثر گرمای هوا در آتش سوختند.

گرمای هوا در سیستان و بلوچستان رکورد زد. در منطقه بگان شهر قصرقند واقع در جنوب این استان ۱۱۲ نخل خرما، درخت زیتون، انبه و بیش از دو هکتار از اراضی کشاورزی شامل یونجه و شبدربرسیم بر اثر گرمای هوا در آتش سوختند.

عکس از آرشیو

عبدالجلیل پربار، شهردار قصرقند ضمن اعلام این خبر افزود آتش‌سوزی نخل‌ها ظهر امروز، پنج‌شنبه ۱۱ خرداد رخ داد که پس از تلاش دو ساعته مأموران آتش‌نشانی خاموش شد.

با این آتش‌سوزی خسارت سنگینی به باغداران و نخل‌کاران این منطقه وارد شد.

به‌گفته شهردار قصرقند شدت گرما در این شهرستان حدود ۵۰ درجه بود و افزون بر این خسارت‌ها سبب سوختگی لوازم خانگی نظیر کولر گازی و یخچال شده است.

قصرقند ۶۱ هزار نفر جمعیت دارد و در ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان واقع شده است.

روز گذشته، چهارشنبه ۱۰ خرداد، غلامرضا اربابی، مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان دمای هوای ثبت شده در این مناطق را از زمان ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی در استان تا کنون بی سابقه دانست و گفت رکورد دمای هوا در این مدت شکسته شد.

به‌گفته او در برخی از شهرستان‌ها دمای ۵۶ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    فدای خامنه ای، دارو دسته حزب اله در جنوب لبنان، حکومت بعثی سوریه، حکومت غزه، فدای حکومت پوتین، حکومت چین، فدای کربلا و نجف و سامرا، فدای آخوندها و امت حزب اله حاضر در صحنه ! حکومت ولایت فقیه بماند ! حفظ حکومت اوجب واجبات است ! مردم ایران که مهم نیستند ! مردم باید جمعیت را زیاد کنند تا برای حکومت ولی امر مسلمین جهان شهید شوند !