ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرگس محمدی را از بیمارستان به زندان بازگرداندند

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که به دلیل خونریزی داخلی به بیمارستان منتقل شده بود، به زندان اوین بازگردانده شد. او از هرگونه تماس با خانواده‌اش محروم است.

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که به دلیل خونریزی داخلی به بیمارستان منتقل شده بود، به زندان اوین بازگردانده شد.

نرگس محمدی، زندانی سیاسی و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر

کانون مدافعان حقوق بشر گزارش داده است که پزشکان به‌دلیل خطر آمبولی ریه، موفق نشدند عمل جراحی را که برای درمان قطعی نرگس محمدی ضرورت داشت انجام دهند. آن‌ها با انجام یک عمل جراحی جایگزین موقتاً نرگس محمدی را تحت درمان قرار دادند.

نرگس محمدی، یکشنبه ۷ خرداد در پی خون‌ریزی شدید رحم از زندان به بیمارستان منتقل و بستری شد. او از هرگونه ملاقات و حتی تماس تلفنی با مادر، خواهر و خانواده‌اش منع شده بود.

نرگس محمدی به آمبولی ریوی و فلج عضلانی مبتلاست. پزشکانی که او را درمان کرده‌اند، بارها به مسئولان یادآوری کرده‌اند که شرایط زندان و فشارهای روحی و جسمانی بیماری این روزنامه‌نگار زندانی را تشدید می‌کند و حتی ممکن است جان او را به خطر بیندازد.

نرگس محمدی در سال ۹۵ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهام راه‌اندازی و عضویت در جمعیت «لگام» برای لغو مجازات گام به گام اعدام به ۱۰ سال حبس، و به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی، در مجموع به ۶ سال دیگر حبس محکوم شد. از این ۱۶ سال حبس ۱۰ سال آن لازم‌الاجرا است. ‍

نرگس محمدی تیر سال گذشته برای برخورداری از امکان تماس با فرزندانش اعتصاب غذا کرد.

نرگس محمدی همواره خواستار برگزاری علنی دادگاه خود بوده‌ است، اما قوه قضاییه اصرار دارد که پرونده او را امنیتی و غیرعلنی کند.

در پی زندانی شدن نرگس محمدی، او از فرزندان دوقلوی‌اش جدا افتاده و آن‌ها به پدرشان، تقی رحمانی، فعال سیاسی پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    فساد و هرگونه خیانت در همه ارکان حکومت امری عادی شده. تا این حد که خود ولی فقیه با اینکه فرمانده نیروهای مسلح و در نتیجه فرمانده سپاه پاسداران است و این نیرو کالا قاچاق می کند (بگفته خود خامنه ای سالانه 25 میلیارد دلار!) ولی بی هیچ شرمی در این باره به دولت انتقاد می کند ! رئیس دولت هم نمیتواند بگوید که کار خود شماست، چرا به ما حمله و انتقاد می کنید ؟! تازه از او تشکر هم می کند ! در جریان انتخابات اخیر آقای روحانی از دو میلیارد دلار سپرده ای که در امریکا توقیف شده سخن گفت ولی نگفت موضوع این دو میلیارد دلار چیست ! از 18/5 میلیارد دلاری که در ترکیه توقیف شده حرفی نزد ! از واریزنشدن نیمی از درامدهای نفتی سالهای 86 و 87 به خزانه (موضوع گزارش رئیس وقت دیوان محاسبات به مجلس) چیزی نگفت ! روشن است که اینها بخشی از سرمایه هایی بوده که به انبار ولی امر مسلمین جهان در جنوب لبنان رفته ، وگرنه دلیلی نداشت که از آن حرفی نزنند ! کسی نمی پرسد این همه بنیاد و نهاد در اختیار رهبری این همه سرمایه را چه می کنند و در آنها چه خبر است. هزینه های نجومی نگهداری حکومت بعثی سوریه (عضو کنفرانس 6 + 2 خلیج فارس) و هزینه هایی که در لبنان و نیجریه و عراق و جاهای دیگر میشود سر به آسمان میزند ! هزینه هایی که در سامرا و نجف و کربلا میشود خود بودجه اداره کردن کشوری است. از سرمایه ها و هزینه های بنیاد علوی در امریکا، از امتیازهایی مانند سهم ایران از دریاچه خزر و نیروگاه های اتمی که به روسیه داده شده و میشود، از روابط پرزیان با چین و هزار و یک موضوع دیگر کسی نمی تواند انتقاد کند. زیرا اینها همه در اختیار و با دستور خامنه ای است. این همه کارهای پرهزینه ، ننگین ، خیانتبار و جنایت آمیز روا و مایه افتخار خامنه ای و دارو دسته اش است. ولی یک زن خردمند و باغیرت جوان با دو فرزند خردسال دچار چنین بیدادی میشود که چرا از حقوق مردم سخن گفته و به این همه جنایت و خیانت اعتراض کرده است ! این ننگ با هیچ معیاری توجیه پذیر نیست. طرفداران خامنه ای و سرکوبگران مردم گویا بیاد نمی آوردند که روزی این حکومت ننگین به پایان میرسد، روزی پایان عمر خودشان نیز فرامیرسد. در آن زمان با خود چه خواهند کرد ؟ امروز با پشتوانه چنین ستمگرانی بسر میبرند، فردا بار این همه ننگ را چگونه توجیه و تحمل خواهند کرد !