ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم سيف‌زاده به دو سال حبس کاهش يافت

<p>حکم حبس محمد سيف&zwnj;زاده، وکيل دادگستری و عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر در شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر تهران از ۹ سال به دو سال کاهش يافت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارس خانه حقوق بشر ايران (رهانا)، برای سيف&zwnj;زاده که هم&zwnj;اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به&zwnj;سر می&zwnj;برد، قرار کفالت صادره شده است.</p> <p><br /> محمد سيف&zwnj;زاده آبان ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹ سال حبس و ۱۰ سال محروميت از وکالت محکوم شده بود.</p> <p><br /> اتهامات وی &laquo;تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنيت داخلی&raquo;، &laquo;فعاليت تبليغی عليه نظام&raquo; و نيز &laquo;تاسيس کانون مدافعان حقوق بشر&raquo; اعلام شده است.</p> <p><br /> سيف&zwnj;زاده که اکنون در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برد، اواخر فروردين سال جاری ناپديد شد.</p> <p><br /> مرضيه نيک آرا، وکيل محمد سيف&zwnj;زاده پس از دو هفته بی&zwnj;خبری از اين وکيل دادگستری گفت وی در اروميه بازداشت شده است.</p> <p><br /> اتهام تازه سيف&zwnj;زاده &laquo;اقدام عليه امنيت ملی از طريق خروج غيرقانونی از مرز&raquo; اعلام شده است.</p> <p><br /> اما مرضيه نيک آرا می&zwnj;گويد موکلش در بازجويی&zwnj;ها اين اتهام را نپذيرفته و گفته که برای انجام کار تحقيقاتی به اروميه آمده است.</p> <p><br /> به گفته وی &laquo;بازپرس پرونده استدلال&zwnj;اش اين است که اروميه شهر مرزی است و مرزی با ترکيه دارد و همه استدلال&zwnj;اش اين است که چرا آقای سيف&zwnj;زاده به شهرهای مرکزی برای کارهای تحقيقاتی نرفته و در اروميه کار تحقيقاتی می&zwnj;کرده است.&raquo;</p> <p><br /> فاطمه گلزار همسر سيف&zwnj;زاده نيز گفته است: &laquo;کسی که هنوز از کشور خارج نشده، چطور می&zwnj;توان قصد اقدام عليه امنيت ملی او را توجيه و ثابت کرد.&raquo;</p> <p><br /> شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل نیز چندی پيش در نامه&zwnj;ای خطاب به گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد برای استقلال قضات و وکلا از وی خواست تا برای آزادی محمد سيف&zwnj;زاده و ديگر وکلای بازداشت شده در ايران از کليه امکانات قانونی خود استفاده کند.</p> <p><br /> محمد سيف زاده از جمله قضاتی است که پس از انقلاب اسلامی از سمت خود برکنار شد. وی بيشتر از ۱۰ سال اجازه فعاليت در حوزه های حقوقی را نداشت و از خرداد ماه ۱۳۸۳ نيز به درخواست وزارت اطلاعات اطلاعات به مدت ۲۰ سال ممنوع&zwnj;الخروج شده است.</p> <p>&nbsp;</p>

حکم حبس محمد سيف‌زاده، وکيل دادگستری و عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر در شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر تهران از ۹ سال به دو سال کاهش يافت.

به گزارس خانه حقوق بشر ايران (رهانا)، برای سيف‌زاده که هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به‌سر می‌برد، قرار کفالت صادره شده است.

محمد سيف‌زاده آبان ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹ سال حبس و ۱۰ سال محروميت از وکالت محکوم شده بود.

اتهامات وی «تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنيت داخلی»، «فعاليت تبليغی عليه نظام» و نيز «تاسيس کانون مدافعان حقوق بشر» اعلام شده است.

سيف‌زاده که اکنون در زندان به‌سر می‌برد، اواخر فروردين سال جاری ناپديد شد.

مرضيه نيک آرا، وکيل محمد سيف‌زاده پس از دو هفته بی‌خبری از اين وکيل دادگستری گفت وی در اروميه بازداشت شده است.

اتهام تازه سيف‌زاده «اقدام عليه امنيت ملی از طريق خروج غيرقانونی از مرز» اعلام شده است.

اما مرضيه نيک آرا می‌گويد موکلش در بازجويی‌ها اين اتهام را نپذيرفته و گفته که برای انجام کار تحقيقاتی به اروميه آمده است.

به گفته وی «بازپرس پرونده استدلال‌اش اين است که اروميه شهر مرزی است و مرزی با ترکيه دارد و همه استدلال‌اش اين است که چرا آقای سيف‌زاده به شهرهای مرکزی برای کارهای تحقيقاتی نرفته و در اروميه کار تحقيقاتی می‌کرده است.»

فاطمه گلزار همسر سيف‌زاده نيز گفته است: «کسی که هنوز از کشور خارج نشده، چطور می‌توان قصد اقدام عليه امنيت ملی او را توجيه و ثابت کرد.»

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل نیز چندی پيش در نامه‌ای خطاب به گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد برای استقلال قضات و وکلا از وی خواست تا برای آزادی محمد سيف‌زاده و ديگر وکلای بازداشت شده در ايران از کليه امکانات قانونی خود استفاده کند.

محمد سيف زاده از جمله قضاتی است که پس از انقلاب اسلامی از سمت خود برکنار شد. وی بيشتر از ۱۰ سال اجازه فعاليت در حوزه های حقوقی را نداشت و از خرداد ماه ۱۳۸۳ نيز به درخواست وزارت اطلاعات اطلاعات به مدت ۲۰ سال ممنوع‌الخروج شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.