ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير پيشنهادی راه و شهرسازی از مجلس رأی اعتماد گرفت

<p>علی نیک&zwnj;زاد، وزير پيشنهادی محمود احمدی&zwnj;نژاد برای وزارت راه و شهرسازی امروز از مجلس رأی اعتماد گرفت.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران، علی نيک&zwnj;زاد با ۲۰۵ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع نخستين وزير راه و شهرسازی ايران شد.</p> <p><br /> وزارت راه و شهرسازی اولين وزارت&zwnj;خانه&zwnj; ادغامی است که بر اساس الزام قانون برنامه پنجم توسعه تشکيل می&zwnj;شود.</p> <p><br /> بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت بايد شمار وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها را به ۱۷ وزارت&zwnj;خانه کاهش دهد.</p> <p><br /> وزارت راه و شهرسازی که با ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;های &laquo;راه و ترابری&raquo; و &laquo;مسکن و شهرسازی&raquo; تشکيل می&zwnj;شود، پيش&zwnj;تر &laquo;وزارت امور زيربنايی&raquo; نام داشت اما نمايندگان مجلس ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ نام آن را تغيير دادند.</p> <blockquote> <p><br /> احمدی&zwnj;نژاد به&zwnj;جای حضور در مجلس، امروز در همايش سراسری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر شرکت کرد</p> </blockquote> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهور ايران بر خلاف جلسه سه&zwnj;شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ برای رأی اعتماد به حميد سجادی، وزير پيشنهادی ورزش و جوانان، امروز در جلسه رأی اعتماد علی نيک&zwnj;زاد به مجلس نيامد.</p> <p><br /> مجلس هفته گذشته در حضور احمدی&zwnj;نژاد، با ۱۳۷ رأی مخالف در برابر ۸۷ رأی موافق و ۲۳ رأی ممتنع به حميد سجادی رأی اعتماد نداد.</p> <p><br /> احمدی&zwnj;نژاد به&zwnj;جای حضور در مجلس، امروز در همايش سراسری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر شرکت کرد.</p> <p><br /> پيش از اين نيز احمدی&zwnj;نژاد در روز استيضاح حميد بهبهانی، وزير سابق راه و علی کردان، وزير سابق کشور شرکت نکرده بود.</p> <p><br /> بنا به گزارش&zwnj;های منتشر شده در جلسه امروز مجلس هيچ نمايندهای برای مخالفت با وزارت نيک&zwnj;زاد ثبت نام نکرد و علی نيک&zwnj;زاد با ارائه برنامه&zwnj;های خود رأی اعتماد را به&zwnj;دست آورد.</p> <p><br /> علی نیک&zwnj;زاد، در دولت دوم احمدی&zwnj;نژاد وزیر مسکن و سرپرست وزارت راه و ترابری بود.</p> <p><br /> شورای نگهبان قانون اساسی ايران روز گذشته اعلام کرد تشکيل وزارت راه و شهرسازی مغاير با شرع و قانون اساسی نيست.</p> <p><br /> شورای نگهبان پيش&zwnj;تر طی نامه&zwnj;ای اعلام کرده بود لايحه تشکيل وزارت امور زيربنايی (وزارت راه و شهرسازی) بر خلاف اصل ۱۳۳ قانون اساسی ايران است.</p> <p><br /> پس از ايراد شورای نگهبان، نمايندگان مجلس، لايحه ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;های راه و مسکن را اصلاح کردند.<br /> &nbsp;</p>

علی نیک‌زاد، وزير پيشنهادی محمود احمدی‌نژاد برای وزارت راه و شهرسازی امروز از مجلس رأی اعتماد گرفت.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، علی نيک‌زاد با ۲۰۵ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع نخستين وزير راه و شهرسازی ايران شد.

وزارت راه و شهرسازی اولين وزارت‌خانه‌ ادغامی است که بر اساس الزام قانون برنامه پنجم توسعه تشکيل می‌شود.

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت بايد شمار وزارت‌خانه‌ها را به ۱۷ وزارت‌خانه کاهش دهد.

وزارت راه و شهرسازی که با ادغام وزارت‌خانه‌های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» تشکيل می‌شود، پيش‌تر «وزارت امور زيربنايی» نام داشت اما نمايندگان مجلس ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ نام آن را تغيير دادند.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران بر خلاف جلسه سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ برای رأی اعتماد به حميد سجادی، وزير پيشنهادی ورزش و جوانان، امروز در جلسه رأی اعتماد علی نيک‌زاد به مجلس نيامد.

مجلس هفته گذشته در حضور احمدی‌نژاد، با ۱۳۷ رأی مخالف در برابر ۸۷ رأی موافق و ۲۳ رأی ممتنع به حميد سجادی رأی اعتماد نداد.

احمدی‌نژاد به‌جای حضور در مجلس، امروز در همايش سراسری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر شرکت کرد.

پيش از اين نيز احمدی‌نژاد در روز استيضاح حميد بهبهانی، وزير سابق راه و علی کردان، وزير سابق کشور شرکت نکرده بود.

بنا به گزارش‌های منتشر شده در جلسه امروز مجلس هيچ نمايندهای برای مخالفت با وزارت نيک‌زاد ثبت نام نکرد و علی نيک‌زاد با ارائه برنامه‌های خود رأی اعتماد را به‌دست آورد.

علی نیک‌زاد، در دولت دوم احمدی‌نژاد وزیر مسکن و سرپرست وزارت راه و ترابری بود.

شورای نگهبان قانون اساسی ايران روز گذشته اعلام کرد تشکيل وزارت راه و شهرسازی مغاير با شرع و قانون اساسی نيست.

شورای نگهبان پيش‌تر طی نامه‌ای اعلام کرده بود لايحه تشکيل وزارت امور زيربنايی (وزارت راه و شهرسازی) بر خلاف اصل ۱۳۳ قانون اساسی ايران است.

پس از ايراد شورای نگهبان، نمايندگان مجلس، لايحه ادغام وزارت‌خانه‌های راه و مسکن را اصلاح کردند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان فرهاد-فریاد

    <p> 205 رای اعتماد به وزیر راه و ... و عدم رای اعتماد به وزیر ورزش نشان میدهد که اتفاق جدیدی در رابطه ی جناحها به وقوع پیوسته است . خامنه ای مجلس را متقاعد ساخته تا کوتاه بیاید . روزهای آینده ما بیشتر در مورد تاکتیک جدید مقابله ی جناحها در خواهیم یافت . </p>