ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هک توئیتر وزیر خارجه بحرین از سوی مخالفان شیعه

حساب رسمی توئیتر شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین شنبه، ۱۳ خرداد هک شد. هکرها خود را «یگان هک و جاسوسی گردان‌های المختار» معرفی کرده‌اند.

توئیتر وزیر خارجه بحرین از سوی هکرهای وابسته به یک گروه مسلح از مخالفان شیعه در این کشور هک شد.

تصویر حساب هک‌شده وزیر امور خارجه بحرین

حساب رسمی توئیتر شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین شنبه، ۱۳ خرداد/سوم ژوئن هک شد. هکرها خود را «یگان هک و جاسوسی گردان‌های المختار» معرفی کرده‌اند.

آنها پس از هک این حساب توئیتری تصاویر و ویدئوهایی از شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه اعدام‌شده در عربستان منتشر کردند و در متنی آل خلیفه و آل سعود، حاکمان بحرین و عربستان را تهدید کردند و نوشتند که «از جمجمه‌های شما برای خود دژ می‌سازیم.»

وب‌سایت‌های خبری رسمی در ایران از گردان‌های المختار به عنوان «گروه مقاومت» در بحرین یاد می‌کنند. گردان‌های المختار در ۲۰۱۲ و پس از سرکوب تظاهرات مخالفان شیعه در «بهار عربی» علیه حکومت اقلیت سنی‌مذهب آل خلیفه تشکیل شد. این گروه از سوی دولت بحرین گروهی «تروریستی» دانسته می‌شود.

پس از آنکه دولت بحرین با همکاری عربستان تظاهرات شیعیان (اکثریت جمعیت این کشور) را سرکوب کرد، گروه‌های مخالف زیرزمینی با مشی مسلحانه و تروریستی تشکیل شدند.

گردان‌های المختار در نخستین عملیات خود یک مأمور دولتی را هدف گلوله خود قرار دادند؛ آن هم از سلاحی که به گفته وب‌سایت‌های ایرانی «دست‌ساز» بوده. آنها کارگاه‌های خانگی تولید سلاح دارند و وب‌سایت‌های نزدیک به محافظه‌کاران در ایران مدعی اند که این گروه حتی سلاحی به نام «مختار ۱» ساخته است.

این گروه بارها حملات دیگری را انجام داده‌است؛ از جمله بمب‌گذاری.

اگرچه ایران همواره خود را در کلام حامی شیعیان بحرین نشان داده، اما اتهام بحرین مبنی بر ارسال سلاح به گروه‌های شیعی مسلح مخالف در این کشور را رد کرده است.

اما یک گزارش مأموران امنیتی بحرین که اواخر سال گذشته به آژانس‌های اطلاعاتی غربی ارسال شده، ادعا می‌کند که در سه سال گذشته انبوهی سلاح‌ها و مهمات و تجهیزات «تاکنون دیده‌نشده» در این کشور از شورشیان مسلح شیعه ضبط شده‌است. در گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» آمده که تحلیل‌گران این ارزیابی محرمانه و برخی دیگر از تحلیل‌گران امنیتی غربی ایران را تأمین‌کننده این سلاح‌ها و مهمات می‌دانند. اصلی‌ترین نمونه مورد اشاره این گزارش، یک کارگاه بمب‌سازی مخفی با تجهیزات گران‌قیمت فلزکاری در زیر ویلایی در ناحیه‌ای شیعه‌نشین است.

شواهد رو به افزایش باعث شده تا دولت‌های اروپایی و ایالات متحده گام‌های بی‌سابقه‌ای برای هدف‌قراردادن ــ به ادعای آنها ــ رهبران گروه‌های شیعه مسلح در بحرین بردارند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز آشکارا تهران را به مداخله مستقیم در بحرین برای بدترکردن اوضاع متهم کرده و مدعی شده که ایران «سلاح، پول و آموزش نظامی» برای پیکارجویان یمنی فراهم می‌کند. ایران این اتهام‌ها را همواره رد کرده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.