ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس خیابان‌های کابل را برای جلوگیری از تظاهرات بست

کابل چهره‌ای امنیتی به خود گرفته، تظاهرات ممنوع شده و سربازان مسلح ایست‌های بازرسی متعدد برپا کرده‌اند. تنها در سه ماه نخست سال میلادی جدید، ۷۱۵ غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند.

پلیس افغانستان خیابان‌های مرکزی کابل، پایتخت این کشور را برای جلوگیری از تکرار تظاهرات خشونت‌بار معترضان بست.

تظاهرات جمعه در کابل

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، خیابان‌های مرکزی کابل شنبه، سوم ژوئن/۱۳ خرداد، یک روز پس از تظاهرات خشونت‌بار در اعتراض به رهبران این کشور از سوی نیروهای امنیتی مسدود شدند تا امکان وقوع مجدد اعتراض‌ها از بین برود.

مقام‌های امنیتی در افغانستان تظاهرات در پایتخت این کشور را ممنوع کرده‌اند. آنها دلیل این کار را خطر حمله به تجمع‌های پرجمعیت ذکر کرده‌اند. کابل چهره‌ای امنیتی به خود گرفته و در نقاط متعددی سربازان مسلح ایست‌های بازرسی برپا کرده‌اند.

دو روز بعد از انفجار مهیب در محله وزیر اکبرخان کابل که منجر به کشته شدن بیش از ۸۰ نفر شد، حدود هزارتن جمعه به خیابان‌های کابل آمدند و علیه اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت این کشور دست به تظاهرات زدند. آنها خواستار استعفای غنی و عبدالله هستند.

پلیس شلیک هوایی کرد، اما به شدت با تظاهرکنندگان درگیر شد. در جریان تیراندازی در درگیری پلیس و معترضان هفت تن کشته، ۲۰ تن زخمی و چندین تن دیگر نیز دستگیر شدند.

عفو بین‌الملل و دیگر گروه‌های حقوق بشری وابسته به سازمان ملل این اتفاق را محکوم کردند و خواستار برقراری آرامش در کابل شدند.

هنوز عده اندکی از معترضان در محل انفجار چهارشنبه در محله وزیر اکبرخان مانده‌اند و چادر زده‌اند.

بامداد چهارشنبه ۳۱ مه / ۱۰ خرداد انفجار یک تانکر حمل فاضلاب در محله وزیر اکبرخان، از محلات پر رفت و آمد و منطقه دیپلمات‌های کابل، بیش از ۸۰ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی بر جای گذاشت. این انفجار یکی از خونبارترین حملات تروریستی در کابل بود. گروه طالبان اعلام کرد که این انفجار کار این گروه نبوده اما ساعاتی بعد مقامات افغان شبکه حقانی را مسئول این انفجار دانستند. ناتو می‌گوید درباره حملات تروریستی هشدارهای لازم را به دستگاه‌های امنیتی افغانستان داده بود.

با ورود گروه «دولت اسلامی» (داعش) به افغانستان شمار تلفات غیرنظامیان افزایش یافته است.

تنها در سه ماه نخست سال میلادی جدید، ۷۱۵ غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند. سال ۲۰۱۶ شمار کشته‌شدگان غیرنظامی در افغانستان به سه هزار و ۵۰۰ تن و شمار مجروحان غیرنظامی به بیش از هفت هزار و ۹۰۰ تن رسیده بود. سازمان ملل این آمار را بالاترین آمار ثبت‌شده تلفات غیرنظامیان از ۲۰۰۹ به بعد اعلام کرد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.