ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهناز محمدی، مستندساز بازداشت شد

<p>مهناز محمدی، مستندساز و از فعالان حقوق زنان روز يکشنبه پنجم تير ۱۳۹۰ توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه از هويت مأموران و علت بازداشت محمدی خبری در دست نيست.</p> <p><br /> مهناز محمدی هشتم مرداد ۱۳۸۸ نيز به همراه جعفر پناهی و رخساره قائم&zwnj;مقامی و شماری از مستندسازان در بهشت زهرای تهران بازداشت شده بود.</p> <p><br /> وی دو سال پيش به همراه رخشان بنی اعتماد، مستند &laquo;ما نيمی از جمعيت ايران هستيم&raquo; را درباره مطالبات زنان در انتخابات رياست جمهوری ساخته بود.</p> <p><br /> مستند &laquo;زنان بدون سايه&raquo; نيز از آثار مهناز محمدی است که جوايزی را دريافت کرده است.</p> <p><br /> مريم مجد يکی ديگر از فعالان حقوق زنان است که به تازگی بازداشت شده است.</p> <blockquote> <p>مهناز محمدی هشتم مرداد ۱۳۸۸ نيز به همراه جعفر پناهی و رخساره قائم&zwnj;مقامی و شماری از مستندسازان در بهشت زهرای تهران بازداشت شده بود</p> </blockquote> <p>وی که عکاس حوزه ورزش زنان است، در روزهای پايانی خرداد هنگامی که قصد داشت برای همکاری خبری با پترا لندرز، بازيکن سابق تيم ملی فوتبال زنان آلمان در جام جهانی فوتبال زنان، ايران را به مقصد آلمان ترک کند، بازداشت شد.</p> <p><br /> کلمه گزارش داده مريم مجد به بند &laquo;دو الف&raquo; که در اختيار سپاه پاسداران است، منتقل شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>منصوره بهکيش و زهرا يزدانی از ديگر فعالان حقوق زنان هستند که در يک ماه گذشته بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> منصوره بهکيش، از مادران عزادار پارک لاله و از اعضای خانواده جان&zwnj;باختگان دهه ۶۰ از ديگر بازداشت&zwnj;شدگان خرداد ماه است. وی که پنج عضو خانواده خود را در اعدام زندانيان سياسی و حمله به گروه&zwnj;های سياسی از سوی جمهوری اسلامی از دست داده است، ۲۲ خرداد دستگير و پس از انتقال به پليس امنيت به زندان اوين منتقل شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>زهرا يزدانی روزنامه&zwnj;نگار و فعال اجتماعی نيز ۳۱ خرداد ماه پس از تفتيش منزل، بازداشت شد. اين روزنامه&zwnj;نگار از ماه گذشته برای سومين بار توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده و در اعتصاب غذا به سر می&zwnj;برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين احکام حبس شماری از فعالان سياسی زن نيز در يک ماه اخير صادر شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به تازگی حکم يک سال حبس مهسا امرآبادی روزنامه&zwnj;نگار به اتهام &laquo;اقدام تبليغی عليه نظام&raquo; در دادگاه تجديد نظر تأييد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اشرف عليخانی وبلاگ نويس نيز که به اتهام &laquo;اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرايم عليه امنيت ملی کشور، از طريق شرکت عامدانه در اغتشاشات خيابانی، فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق ارتباط با شبکه ماهواره&zwnj;ای ضد انقلاب&raquo; به سه سال حبس قطعی محکوم شده بود، به زندان احضار و بازداشت شد.</p> <p>&nbsp;</p>

مهناز محمدی، مستندساز و از فعالان حقوق زنان روز يکشنبه پنجم تير ۱۳۹۰ توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

به گزارش تارنمای کلمه از هويت مأموران و علت بازداشت محمدی خبری در دست نيست.

مهناز محمدی هشتم مرداد ۱۳۸۸ نيز به همراه جعفر پناهی و رخساره قائم‌مقامی و شماری از مستندسازان در بهشت زهرای تهران بازداشت شده بود.

وی دو سال پيش به همراه رخشان بنی اعتماد، مستند «ما نيمی از جمعيت ايران هستيم» را درباره مطالبات زنان در انتخابات رياست جمهوری ساخته بود.

مستند «زنان بدون سايه» نيز از آثار مهناز محمدی است که جوايزی را دريافت کرده است.

مريم مجد يکی ديگر از فعالان حقوق زنان است که به تازگی بازداشت شده است.

مهناز محمدی هشتم مرداد ۱۳۸۸ نيز به همراه جعفر پناهی و رخساره قائم‌مقامی و شماری از مستندسازان در بهشت زهرای تهران بازداشت شده بود

وی که عکاس حوزه ورزش زنان است، در روزهای پايانی خرداد هنگامی که قصد داشت برای همکاری خبری با پترا لندرز، بازيکن سابق تيم ملی فوتبال زنان آلمان در جام جهانی فوتبال زنان، ايران را به مقصد آلمان ترک کند، بازداشت شد.

کلمه گزارش داده مريم مجد به بند «دو الف» که در اختيار سپاه پاسداران است، منتقل شده است.

منصوره بهکيش و زهرا يزدانی از ديگر فعالان حقوق زنان هستند که در يک ماه گذشته بازداشت شده‌اند.

منصوره بهکيش، از مادران عزادار پارک لاله و از اعضای خانواده جان‌باختگان دهه ۶۰ از ديگر بازداشت‌شدگان خرداد ماه است. وی که پنج عضو خانواده خود را در اعدام زندانيان سياسی و حمله به گروه‌های سياسی از سوی جمهوری اسلامی از دست داده است، ۲۲ خرداد دستگير و پس از انتقال به پليس امنيت به زندان اوين منتقل شد.

زهرا يزدانی روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی نيز ۳۱ خرداد ماه پس از تفتيش منزل، بازداشت شد. اين روزنامه‌نگار از ماه گذشته برای سومين بار توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده و در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

در همين احکام حبس شماری از فعالان سياسی زن نيز در يک ماه اخير صادر شده است.

به تازگی حکم يک سال حبس مهسا امرآبادی روزنامه‌نگار به اتهام «اقدام تبليغی عليه نظام» در دادگاه تجديد نظر تأييد شد.

اشرف عليخانی وبلاگ نويس نيز که به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرايم عليه امنيت ملی کشور، از طريق شرکت عامدانه در اغتشاشات خيابانی، فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق ارتباط با شبکه ماهواره‌ای ضد انقلاب» به سه سال حبس قطعی محکوم شده بود، به زندان احضار و بازداشت شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.