ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت حمله لندن را برعهده گرفت

پلیس ضد ترور بریتانیا یکی از ۱۲ مظنون بازداشت‌شده را آزاد کرد. پلیس گفته است هویت سه عامل حمله شنبه شب مشخص شده اما به دلایل تاکتیکی فعلاً آن‌ها را منتشر نمی‌کند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سایت اینترنتی خود، «اعماق»، اعلام کرد که افراد این گروه حمله تروریستی شنبه شب در لندن را انجام داده‌اند.

فردای حمله تروریستی: عاملان حمله شنبه ‌شب در لندن با یک ون به درون عابران پیاده روی پل معروف لاندن بریج راندند.

شامگاه یکشنبه ۴ ژوئن / ۱۴ خرداد در اطلاعیه‌ای که در سایت «اعماق» منتشر شد، نوشته شده بود: «یک واحد از مبارزان داعش حمله روز گذشته در لندن را انجام داده است.» درستی این پیام هنوز بررسی نشده اما بر اساس شواهد قبلی هم بر اساس انتشار آن در سایت «اعماق» و هم به دلیل شکل پیام در چنین مواقعی، می‌توان آن را به داعش نسبت داد.

طی حملات شنبه ‌شب ۳ ژوئن / ۱۳ خرداد در مرکز لندن هفت ‌نفر کشته و نزدیک به ۵۰ نفر مجروح شدند که جان ۲۱ نفر از آن‌ها در خطر است. در این حملات، سه مهاجم با یک ون به درون عابران پیاده روی پل معروف لاندن بریج راندند و پس از زیرگرفتن عده‌ای به بارو مارکت، محله‌ای در نزدیکی لاندن بریج رفتند و با قمه به مردم حاضر هجوم بردند. شاهدان از ورود مهاجمان مسلح به قمه و چاقو به داخل رستوران‌ سخن می‌گفتند. پلیس کمی پس از حمله شنبه شب، عاملان آن را از پای در آورد.

پلیس ضد ترور بریتانیا اعلام کرد که در ارتباط با این حمله تروریستی یکی از ۱۲ مظنون بازداشت‌شده آزاد شد اما همچنان هفت زن و چهار مرد در بازداشت به‌سر می‌برند.

پلیس ضد ترور بریتانیا همچنین گفته است که به‌محض آن‌که پیشگیری‌های تاکتیکی برطرف شود هویت سه عامل حمله شنبه منتشر خواهد شد.

در حال حاضر پلیس خانه‌ها و آپارتمان‌های لندن را مورد بازرسی قرار می‌دهد. مسئولان امنیتی در پی یافتن ارتباطات شخصی عاملان این حمله است.

امروز، دوشنبه ۵ ژوئن / ۱۵ خرداد قرار است ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه به لندن سفر کند. یکی از قربانیان این حمله یک شهروند فرانسوی بود.

صادق خان، شهردار لندن، ساکنان پایتخت بریتانیا را برای یک مراسم ویژه شب‌زنده‌داری به یاد قربانیان در دوشنبه شب فراخوانده است.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا روز گذشته، یکشنبه ۴ ژوئن / ۱۴ خرداد در نخستین بیانیه رسمی پس از حمله لندن گفت که این سومین حمله تروریستی پس از حملات در پل وست‌مینیستر و منچستر است و نیاز به برخی تغییرات را در مورد تمهیدات ضدتروریستی در برتیانیا نشان می‌دهد. او گفت که بریتانیا با افراطی‌گری اسلامی «بیش از حد مدارا می‌کند».

حملات لندن کمتر از دو هفته پس از خونبارترین حمله تروریستی در بریتانیا پس از ۲۰۰۵ رخ می‌دهد؛ یک بمب‌گذاری انتحاری در کنسرت آریانا گرانده، خواننده پاپ در شهر منچستر که جان ۲۲ تن را گرفت.

این حملات همچنین شباهت زیادی به حمله ماه مارس در پل وست‌مینستر، نزدیک به لاندن بریج و در غرب آن دارد که طی آن یک مهاجم با خودرو به درون مردم راند، از آن پیاده شد و با چاقو به یک پلیس در حیاط پارلمان حمله کرد و نهایتاً پنج‌تن را به قتل رساند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.