ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه آلمان: به جز پایگاه اینجرلیک مسائل دشوارتری با ترکیه داریم

در پی جلوگیری دولت ترکیه از بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه اینجیرلیک ترکیه، زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان گفت در کنار این تنش، آلمان مسائل دشوارتر و مهم‌تر دیگری با آنکارا دارد.

در پی جلوگیری دولت ترکیه از بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه اینجیرلیک ترکیه، زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان گفت در کنار این تنش، آلمان مسائل دشوارتر و مهم‌تر دیگری با آنکارا دارد.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان

گابریل دوشنبه شب ۵ ژوئن / ۱۵ خرداد در گفت‌وگو با شبکه زد.دی.اف آلمان گفت مشکلات جدی‌تر با ترکیه وجود روزنامه‌نگاران آلمانی زندانی در این کشور و همچنین وضعیت کلی حقوق بشر در ترکیه است.

او افزود به‌نظر می‌رسد که برای دستیابی به روابط بهتر، دو کشور نیازمند گفت‌وگوهای بسیاری هستند.

از جمله روزنامه‌نگاران آلمانی زندانی در ترکیه دنیز یوجل، نماینده روزنامه «دی ولت» آلمان در ترکیه است که از ۱۴ فوریه در زندان به‌سر می‌برد.

زیگمار گابریل روز گذشته، دوشنبه ۵ ژوئن / ۱۵ خرداد در دیداری از آنکارا تلاش کرد تا مقامات ترکیه را راضی کند که نمایندگان پارلمان آلمان بتوانند از پایگاه هوایی اینجیرلیک در جنوب این کشور بازدید کنند اما مقامات ترکیه با آن مخالفت کردند. حدود ۲۵۰ سرباز ارتش آلمان در پایگاه هوایی اینجیرلیک مستقرند و در مأموریت‌های شناسایی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جنگ با گروه «دولت اسلامی« (داعش) در سوریه شرکت دارند.

دولت آلمان قرار است فردا (چهارشنبه) در مورد بیرون کشیدن سربازان این کشور از پایگاه اینجیرلیک تصمیم‌گیری کند.

اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان، در برلین گفت فرودگاه «الازرق» در اردن می‌تواند جایگزینی برای نیروهای آلمانی در پایگاه اینجیرلیک ترکیه باشد. در این صورت جابه‌جایی هواپیماهای «تندباد» آلمان به‌منظور ادامه عملیات شناسایی ناتو از نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه دو تا سه ماه متوقف خواهد شد.

روابط ترکیه و آلمان از زمان کودتای نافرجام ترکیه و دستگیری‌های گسترده، و در ادامه آن همه‌پرسی قانون اساسی این کشور و لغو برخی سخنرانی‌های تبلیغاتی مقامات ترکیه در آلمان به دلایل امنیتی، روزبه‌روز پرتنش‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.