ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه مسئول سازمان عفو بین‌الملل در این کشور را بازداشت کرد

پلیس ترکیه تانر قلیچ، فعال حقوق بشر و مسئول سازمان عفو بین‌الملل در این کشور را به اتهام همکاری با جنبش گولن بازداشت کرد.

پلیس ترکیه تانر قلیچ، فعال حقوق بشر و مسئول سازمان عفو بین‌الملل در این کشور را به اتهام همکاری با جنبش گولن بازداشت کرد.

تانر قلیچ، فعال حقوق بشر و مسئول سازمان عفو بین‌الملل

سازمان عفو بین‌الملل شب گذشته، سه‌شنبه ۶ ژوئن / ۱۶ خرداد این خبر را منتشر کرد.

سلیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که تانر قلیچ به‌همراه ۲۲ وکیل دادگستری در استان ازمیر بازداشت شده‌ و خانه او نیز مورد بازرسی قرار گرفته است.

شواهد موجود درباره این اقدام حاکی از آن است که بازداشت تانر قلیچ ربطی به فعالیت او در سازمان عفو بین‌الملل ندارد و مقامات ترکیه او را به دلیل همکاری با جنبش فتح‌الله گولن، واعظ مذهبی ساکن آمریکا بازداشت کرده‌اند. دولت ترکیه گولن و نیروهای طرفدار او را عامل کودتای نافرجام ژوئیه سال گذشته می‌داند.

روزنامه «حریت» ترکیه نوشته است که این وکلا متهم به استفاده از یک شبکه پیام‌رسان هستند که به‌گفته دولت تحت هدایت وابستگان به گولن است.

سلیل شتی خواهان آزادی فوری تانر قلیچ و دیگر بازداشت‌شدگان شد و گفت بازداشت مسئول سازمان عفو بین‌الملل در ترکیه نشان می‌دهد که پس از کودتا برنامه پاک‌سازی دولت تا چه اندازه گسترده شده است.

دبیرکل عفو بین‌الملل تأکید کرد که قلیچ از سال‌ها پیش «دقیقاً از آزادی‌ای دفاع می‌کند که مقامات ترکیه اکنون آن را پایمال می‌کنند.»

دولت ترکیه از زمان کودتا تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر را بازداشت و ۱۵۰ هزار نفر را از کار اخراج کرده است. بیشتر کسانی که از کار برکنار شده‌اند در مشاغل دولتی فعالیت می‌کردند.

سازمان عفو بین‌الملل بارها از افزایش سرکوب‌ها در ترکیه انتقاد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.