ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت اطلاعات شماری از افراد مرتبط با حملات تهران را بازداشت کرد

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که چند خانه امن اعضای گروه دولت اسلامی (داعش) را در شمال غرب ایران شناسایی و «پاکسازی کرده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که چند خانه امن اعضای گروه دولت اسلامی (داعش) را در شمال غرب ایران شناسایی و «پاکسازی کرده است.

عکس: آرشیو

وزارت اطلاعات در این اطلاعیه می‌گوید با همراهی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی موفق شده شماری از اعضای گروه دولت اسلامی (داعش) را که در ارتباط با مهاجمان در حملات تروریستی در تهران بودند شناسایی و دستگیر کند.

در حملات چهارشنبه ۱۷ خرداد به تهران یک تروریست زن دستگیر شده بود. وظیفه او ارائه دادن «خدمات اجتماعی» به سایر تروریست‌ها بود.

وزارت اطلاعات نوشته است:

«در این عملیات، مقدار قابل توجهی سلاح، مواد پیش‌سازه بمب، کمربند انفجاری، وسایل ارتباطی و مدارک جعلی کشف شد.»

صبح جمعه ۱۹ خرداد هم پلیس امنیت کرمانشاه خبر داده بود که دو نفر را بازداشت کرده است. آن‌ها ظاهراً از حملات به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی مطلع بودند.

بنا بر همین گزارش، پنج‌شنبه شب ۱۸ خرداد در ثلاث باباجانی کرمانشاه نیز ۹۲ قبضه کلت کمری از داخل یک خودرو ۴۰۵ کشف و ضبط شده است. صاحب خودرو اما شناسایی نشده.

حملات همزمان به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی صبح چهارشنبه  ۱۷ خرداد توسط دو گروه مسلح انجام شد و ۱۷ نفر از محافظان و کارمندان مجلس و مردم عادی کشته و ۵۲  نفر زخمی شدند. این حملات پس از چند ساعت درگیری مسلحانه با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافت. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.