ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام نیروهای امنیتی به رامهرمز برای کنترل درگیری‌ خونین طایفه‌ای

بر اثر درگیری دو طایفه محمدی و موسایی در رامهرمز دست‌کم یک تن کشته و پنج‌تن زخمی شدند. طی دو سال دست‌کم ۲۰ تن در این نزاع طایفه‌ای جان داده‌اند.

بر اثر یک درگیری بین دو طایفه در شهر رامهرمز خوزستان چندین‌تن کشته و زخمی شدند. پس از این درگیری، نیروهای امنیتی برای کنترل وضعیت به این شهر اعزام شدند.

تصویری از درگیری در رامهرمز

به گزارش رسانه‌های ایران، بر اثر درگیری مسلحانه بین دو طایفه محمدی و موسایی، جمعه‌شب، ۱۹ خرداد یک تن کشته و چهارتن زخمی شده‌اند. این آمار رسمی اعلام‌شده از سوی دادستانی رامهرمز است. برخی آمار منتشرشده غیررسمی و غیرقابل تأیید تعداد کشته‌شدگان را دو تن و تعداد مجروحان حادثه را تا ۱۰ تن اعلام کرده‌اند.

در این درگیری پنج خانه و یک موتورسیکلت نیز به آتش کشیده شدند. گزارش‌های تأییدنشده از به آتش کشیده‌شدن سه مغازه نیز خبر می‌دهند.

تا کنون سه نفر به علت دخالت در این درگیری دستگیر شده‌اند.

درگیری اصلی در میدان ادهم شهرستان رامهرمز به وقوع پیوست. به گفته علیرضا قاسمی‌نژاد، دادستان رامهرمز، افراد مسلح سوار بر موتور درگیری‌ها را حوالی ساعت هشت شب آغاز کردند و سپس با مانوردادن در خیابان‌ها به آتش‌کشیدن خانه و مغازه دست زدند.

درگیری‌ها هنوز به صورت پراکنده ادامه دارد و نیروهای ویژه امنیتی و انتظامی به منطقه درگیری اعزام شده‌اند. گزارش‌هایی نیز از بسته‌شدن تمام خروجی‌ها و ورودی‌های شهر رامهرمز خبر می‌دهند.

دادستان رامهرمز گفت که سال گذشته برای دویست‌تن به دلیل این درگیری‌ها حکم تبعید و حبس صادر شده اما این احکام معلق شده بود تا به تنش‌ها دامن نزند.

یک نزاع دو ساله

دو طایفه محمدی و موسایی در روستای «پتک» شهرستان باغملک حضور دارند. هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران از سابقه دو ساله این درگیری‌ها خبر داده است.

به گفته خادمی، «بیش از دو سال است که بین روستاهای پتک جلالی و پتک بیگدلی درگیری‌های طایفه‌ای رخ می‌دهد و این درگیری‌ها به نوعی است که اکنون به برخی از شهرستان‌های همجوار از جمله رامهرمز توسعه پیدا کرده است.»

او گفته که اکنون بخشی از مردم این منطقه مسلح شده‌اند. به گفته خادمی، وسعت درگیری به حدی است که از کنترل نیروی انتظامی استان خوزستان خارج شده است.

او از مشورت با دولت و محمدحسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور خبر داده و گفته که خواستار اعزام نیرو از استان‌های دیگر به این منطقه شده است.

نماینده ایذه و باغملک یکی دیگر از مشکلات را برخورد «ناعادلانه» با این طوایف در جنوب ایران اعلام می‌کند. به گفته او، « برخی از این طوایف فکر می‌کنند با آنها ناعادلانه برخورد می‌شود اگر چه که چنین نیست ولی گمان می‌کنند در سیستم‌های اداری ناعادلانه با آنها برخورد می‌شود و شاید طرفدار یک طایفه خاص باشند.»

بر اثر درگیری این دو طایفه از سال ۱۳۹۴ تا کنون دست‌کم ۲۰ تن کشته شده اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.