ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب امانوئل مکرون در یک قدمی به دست آوردن اکثریت مطلق آرا در پارلمان فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه برای به اجرا درآوردن اصلاحات مورد نظرش به اکثریت مطلق آرا نیاز دارد. او اکنون یک قدم به این هدف نزدیک‌تر شده.

حزب امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نخستین دور انتخابات پارلمانی این کشور برنده شد. بر اساس نخستین نتایج رأی‌گیری «حزب جمهوری به پیش» ۳۲.۹ درصد از آرا را به دست آورد.

امانوئل مکرون و همسرش بریژیت در یکی از حوزه‌های اخذ رأی

انتطار می‌رود که «حزب جمهوری به پیش» به رهبری امانوئل مکرون در دور دوم و پایانی انتخابات پارلمانی فرانسه که یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود با تصاحب ۴۰۰ کرسی مجلس ملی فرانسه اکثریت مطلق آرا را به دست آورد و به این ترتیب رئیس جمهور فرانسه از حمایت کامل پارلمان برای اجرایی کردن اصلاحات مورد نظرش برخوردار شود.

میزان مشارکت رأی‌دهندگان در نخستین دور انتخابات پارلمانی فرانسه ۵۷.۲ درصد گزارش شده و در مجموع از پنج سال پیش پایین‌تر بوده است.

«جبهه ملی» مارین لوپن – راست افراطی- بخش عمده‌ای از آرای‌اش را از دست داد. لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ۷ مه سال جاری برگزار شد، ۳۳.۹ درصد از آرا را به خود اختصاص داده بود. اما در نخستین دور انتخابات پارلمانی فرانسه موفق شد فقط ۱۴ درصد رأی بیاورد.

حزب جبهه ملی امکان دارد نتواند به حد نصاب کرسی‌های لازم (۱۵ کرسی) برای تشکیل یک فراکسیون مستقل در مجلس ملی فرانسه دست یابد. بر اساس نظرسنجی‌ها احتمال دارد که بعد از پایان انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب جبهه ملی فقط ۱۰ کرسی پارلمان فرانسه را تصاحب کند.

فلوریان فیلیپو، معاون رهبر حزب جبهه ملی نتیجه انتخابات پارلمانی فرانسه را «مأیوس‌کننده» خوانده و گفته است: «چگونه می‌توان ۴۰۰ کرسی پارلمان را به مکرون و طرفدارانش واگذار کرد؟»

دو حزب بزرگ فرانسه، حزب جمهوری‌خواه و حزب سوسیالیست که تا پیش از این بر فرانسه حکومت می‌کردند، همچنان از اقبال رأی‌دهندگان فرانسوی‌ بی‌بهره‌ مانده‌اند.

حزب محافظه‌کار جمهوری‌خواه ۲۱ درصد از آرا و حزب سوسیالیست هم ۱۳ درصد از آرا را به دست آوردند. حزب چپ فرانسه به رهبری ژان لوک ملانشون ۱۱ درصد از آرا به خود اختصاص دادند.

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه یکشنبه ١٨ ژوئن برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.