ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست‌وزیر اسرائیل در پی انحلال آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی

بنیامین نتانیاهو در تکاپوست که مهم‌ترین نهاد کمک‌رسان سازمان ملل در غزه را منحل کند. او سازمان «آنروا» را به تبلیغات ضد اسرائیلی متهم کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواهان انحلال آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شد.

آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی

عندان ابوحسنه، سخنگوی آژانس آنروا در غزه در واکنش به سخنان نتانیاهو به خبرگزاری رویترز گفته است سال گذشته ایالات متحده آمریکا وعده داده بود به سازمان آنروا ۳۶۸ میلیون دلار کمک مالی کند.

نتانیاهو، یکشنبه ۱۱ ژوئن در حاشیه برگزاری کابینه دولت اسرائیل در جمع خبرنگاران گفته است سازمان آنروا نه تنها به تخفیف بحران پناهجویان فلسطینی کمکی نکرده، بلکه وجود چنین سازمانی باعث شده که این بحران باقی بماند. علاوه بر این به گفته نخست‌وزیر اسرائیل، در نهادهایی که آنروا برای کمک به پناهجویان فلسطینی تأسیس کرده، از جمله در مدارس غزه، تبلیغات ضد اسرائیلی انجام می‌شود:

«وقتش رسیده که سازمان آنروا منحل و وظایفش به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان سپرده شود.»

بنیامین نتانیاهو با اشاره به دیدارش با نیکی هیلی در چهارشنبه هفته گذشته در بیت‌لحم (اورشلیم) اعلام کرد که در گفت‌وگو با نماینده آمریکا در سازمان ملل رسماً خواهان انحلال سازمان آنروا شده است.

در سال ۱۹۴۸ در جنگی که اسرائیلی‌ها به آن «جنگ استقلال» و فسلطینی‌ها به آن نکبت» می‌گویند صدها هزار فلسطینی آواره شدند. یک سال بعد ‌ آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) برای کمک‌رسانی به پناهجویان فلسطینی بنیان گذاشته شد.

آژانس آنروا در حال حاضر از پنج میلیون پناهجوی فلسطینی در خاورمیانه حمایت می‌کند.

کریس گونس، سخنگوی آنروا در ایمیلی در واکنش به درخواست انحلال این سازمان از سوی نخست‌وزیر اسرائیل به خبرگزاری رویترز اطلاع داده که فقط مجمع عمومی سازمان ملل آن هم با اکثریت آرا می‌تواند حکم این آژانس را تغییر دهد.

به گفته سخنگوی آنروا، در سال ۲۰۱۶  در مجمع عمومی سازمان ملل، حکم آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به مدت سه سال دیگر تمدید شده است.

آژانس آنروا دو روز پیش اعلام کرده بود که زیر دو مدرسه سازمان ملل در غزه تونل‌هایی را کشف کرده است.

آنروا اعلام کرد که رسماً به حماس که کنترل نوار غزه را به عهده دارد به خاطر احداث این تونل‌ها شکایت کرده است.

حماس این تونل‌ها را ظاهراً در سال ۲۰۱۴ برای دفع حملات ارتش اسرائیل حفر کرده است.

آنروا می‌گوید حفر چنین تونل‌هایی زیر مدارس سازمان ملل، به معنای نقض بی‌طرفی آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی‌ست.

عندان ابوحسنه، سخنگوی آژانس آنروا در غزه در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی در اسرائیل هشدار داده که انحلال آژانس آنروا به این معناست که غزه از مواد غذایی، بهداشت و درمان و آموزش محروم بماند. آنگاه دور از انتظار نیست که دو میلیون نفر از ساکنان غزه به گروه دولت اسلامی (داعش) گرایش پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.